Gå til innhold

Hva kan jeg ta for en hagebenk i smijern?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg lurte på om noen har noen anelse om pris på en 30 år gammel hagebenk i smijern kunne være verd?

Det er vel "vanig slitasje" på den. Ganske tung.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei!

jeg lurte på om noen har noen anelse om pris på en 30 år gammel hagebenk i smijern kunne være verd?

Det er vel "vanig slitasje" på den. Ganske tung.

Veldig enkelt og greitt! Den er - som enhver annen vare - "verd" akkurat så mye som som kjøperen vil gi, om du også vil selge for dette beløpet.

Ville selv tatt utgangspunkt i prisen jeg mente var riktig og sagt noe i retning av: "Mener selv dem må være verdt ca kr XXX, slik den står nå. Men jeg vil gjerne bli kvitt den og det er du som skal betale, så jeg er veldig åpen for et bud fra deg". Om da kjøperen er interessert og prisen du har antydet ikke er aldeles hinsides er det da klart for en diskusjonsrunde. Så er det opp til deg og kjøper å bli enig. "Prisliste" finnes ikke på slike ting!

Skrevet

Gjør deg opp en mening av hva du synes den er verdt på forhånd. Hva du gjerne vil ha for den, hva som hadde vært fint om du hadde fått, og hva som vil være det absolutt laveste du vil gå.

Spør deretter hva kjøperen er interessert i å gi for den, og ta utgangspunkt til evt forhandlinger derfra.

Skrevet

Aldri si et tall først, det kan være kjøper vill være villig til å betale MYE mer enn du tror. Som oftest ikke men det er alltid verdt å prøve:)

Aner virkelig ikke pris men tenker.

Om den er veldig fin, unik håndlaget og uten slitasje som forringer den så kunne 20.000 hørtes riktig ut.

Om den er fin og i god stand men ikke spesiell kanskje 1000-2000.

Om den er utslitt slik at det ikke er mulig og fikse på den vill jeg si den ikke er verdt mer enn henting evt en symbolsk hundrelapp eller to:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...