Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor ca 1 og en halv time unna hverandre, så vi ses ikke så ofte. Likevel prøver vi å treffes inn i mellom, siden jeg også har flere venner fra samme sted hun kommer fra. I det siste merker jeg at hun har begynt å unngå meg. Som f.eks. at hun heller ville sitte alene og kjede seg når hun skulle et ærend der jeg bor i stedet for å kontakte meg, dra en annen plass når vi skulle treffes, og nå har det skjedd igjen. Planla å treffes i dag, men så "stakk hun av" med ei anna venninne bare uten videre og uten å si ifra. Ble litt overrasket, men jeg forandra planene pga dette og bestemte meg for å dra ut dit hun er fra senere på kvelden for å treffe andre venner jeg har der. På kjøpesenteret traff jeg plutselig på henne og hun venninna. Det så ut som at hun ble sikkelig flau da hun forsto at jeg hadde sett henne, ville ikke prate noe særlig og prøvde å snakke minst mulig med meg.

Jeg respekterer hvis hun har bestemt seg for å kutte kontakten, men syntes bare det var en merkelig måte å gjøre det på. Vet hun har hatt ei litt tøff periode, men det er bare meg hun har oppført seg slik med. Har ikke gjort henne noe vondt, og av person er jeg alltid snill og ikke-påtrengende/masete. Ble så dumt å ta det opp på kjøpesenteret. Tror ikke hun kommer til å dukke opp senere i kveld heller..

Merkelig.. måtte bare lufte min frustrasjon.. Skjønner ikke hva jeg kan ha gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest Spinell
Skrevet

Det beste for deg er å prioritere andre enn henne.

Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg respekterer hvis hun har bestemt seg for å kutte kontakten, men syntes bare det var en merkelig måte å gjøre det på.

Hehe. Dette er vel den mest vanlige måten å kutte kontakt med venner/bekjente på. Jeg har skjelden opplevd at mennesker som kutter kontakt med meg har vært ærlige om det. De eneste som har sagt det rett ut har vært ekser som ikke vil ha kontakt for å komme seg videre.

Det er jo dritkjipt for deg selvfølgelig, at hun ikke er ærlig med deg.. Men enten så får du fokusere energien din på noen som faktisk vil være med deg - eller så kan du spørre henne og se om dere får rydda opp i det.

Skrevet

Ja, jeg får vel heller prioritere andre som faktisk setter pris på meg.

Når jeg tenker meg om, er det kanskje en vanlig måte å kutte kontakt på,det er kanskje bare jeg som ikke har opplevd det slik før... Er veldig trist for hun er en kjempesøt og go'jente, og jeg er blitt oppriktig glad i henne. Menmen. Hennes valg, hennes tap, hehe:P

Hun stakk faktisk innom på kvelden, men da hadde vi satt på en film så det ble ikke noe særlig prat. Etter filmen, ble det litt prat, men veldig overfladisk syntes jeg. Men hun ga meg en sikkelig bamseklem og var ivrig etter å snakkes snart. Får se på d da...

Skrevet

Kanskje hun bare vil ha et litt mer uforpliktende vennskapsforhold enn det du vil ha. Man kan vokse fra hverandre etterhvert som man får mer livserfaring. Dette trenger ikke ha noe med at hun ikke setter pris på deg. Reagerer litt på at du drar en slik konklusjon.

Har selv kuttet kontakten med noen av mine beste venner på samme grunnlag. Vi hadde vokst fra hverandre, og jeg trengte å trekke meg litt tilbake i den perioden av livet. Jeg ville bare ha uforpliktene vennskap, noe som til slutt tvang meg til å gi tydlige signaler om at det da var best å kutte kontakten helt med vennene mine inntil videre. Litt synd, men slik er det når man ikke blir forstått. Noen velger bare å bli sur, og i beste fall bortforklarer de seg.

Det er ikke sikkert dette er likt med min historie, men kanskje?

Gjest Bianca26
Skrevet

Ja, jeg får vel heller prioritere andre som faktisk setter pris på meg.

Når jeg tenker meg om, er det kanskje en vanlig måte å kutte kontakt på,det er kanskje bare jeg som ikke har opplevd det slik før... Er veldig trist for hun er en kjempesøt og go'jente, og jeg er blitt oppriktig glad i henne. Menmen. Hennes valg, hennes tap, hehe:P

Hun stakk faktisk innom på kvelden, men da hadde vi satt på en film så det ble ikke noe særlig prat. Etter filmen, ble det litt prat, men veldig overfladisk syntes jeg. Men hun ga meg en sikkelig bamseklem og var ivrig etter å snakkes snart. Får se på d da...

Jeg syns du skulle tatt det opp med henne jeg da. Jeg hadde blitt sur om en venninne plutselig kutta ut kontakten uten å gi meg en forklaring.

Skrevet

Kanskje hun bare vil ha et litt mer uforpliktende vennskapsforhold enn det du vil ha. Man kan vokse fra hverandre etterhvert som man får mer livserfaring. Dette trenger ikke ha noe med at hun ikke setter pris på deg. Reagerer litt på at du drar en slik konklusjon.

Har selv kuttet kontakten med noen av mine beste venner på samme grunnlag. Vi hadde vokst fra hverandre, og jeg trengte å trekke meg litt tilbake i den perioden av livet. Jeg ville bare ha uforpliktene vennskap, noe som til slutt tvang meg til å gi tydlige signaler om at det da var best å kutte kontakten helt med vennene mine inntil videre. Litt synd, men slik er det når man ikke blir forstått. Noen velger bare å bli sur, og i beste fall bortforklarer de seg.

Det er ikke sikkert dette er likt med min historie, men kanskje?

Per i dag har vi et ganske uforpliktet vennskap i forhold til i fjor (bodde på samme internat)."Sette pris på" var kanskje litt feil å si ja. Mente de som jeg vet liker å være med meg uten å forvirre meg på denne måten. Ja, jeg vet at hun har hatt det litt vanskelig i det siste og har forandret seg litt i personligheten. Hun drikker f.eks. mye mer enn før og har fått en del andre holdninger. At vi vokser fra hverandre er greit, men liker ikke helt når jeg får ulike motstridende signaler. Menmen..Det er jo selvfølgelig hennes valg..

Skrevet

Jeg syns du skulle tatt det opp med henne jeg da. Jeg hadde blitt sur om en venninne plutselig kutta ut kontakten uten å gi meg en forklaring.

Får se hva som skjer.. Hvis det fortsetter slik så skal jeg ta det opp med henne neste gang vi er alene. men hvis hun virkelig prøver å kutte kontakten så skal jeg ikke gjøre prosessen vanskelig akkurat

Gjest Blondie65
Skrevet

"Uforpliktende vennskap"?

Hva er det? Og hva er det motsatte?

Er dere gift med venninnene deres? Er de forpliktet til å spørre dere først før de spør andre om ting å finne på?

Misforstå meg rett her: jeg forstår at du reagerer når noen bløffer om hva de skal for å unngå deg. Men bare ordet "uforpliktende vennskap" får meg til å tenke at her går "kvele alarmen" hvis vennskapet har gått fra forpliktende til uforpliktende.

Og ja jeg vet hva et kvelende vennskap er. Jeg har slått opp med en sånn venninne, selv om hun helt ikke har skjønt det selv nå etter mange år, på tross av at det ble sagt i klartekst.

Har venninnen din gitt deg noen hint som du ikke har tatt?

Gjest Bianca26
Skrevet

Er dere gift med venninnene deres? Er de forpliktet til å spørre dere først før de spør andre om ting å finne på?

Misforstå meg rett her: jeg forstår at du reagerer når noen bløffer om hva de skal for å unngå deg. Men bare ordet "uforpliktende vennskap" får meg til å tenke at her går "kvele alarmen" hvis vennskapet har gått fra forpliktende til uforpliktende.

Og ja jeg vet hva et kvelende vennskap er. Jeg har slått opp med en sånn venninne, selv om hun helt ikke har skjønt det selv nå etter mange år, på tross av at det ble sagt i klartekst.

Er uansett teit å planlegge at man skal finne på noe og så ditcher hun deg for en annen venninne selv om hun la planer med deg først. Og nei man er ikke forpliktet til å spørre den ene venninnen først før man spør noen andre, men man kan allikevel kreve ærlighet mener jeg. Blir for dumt å bløffe.

Skrevet

Det trenger vel ikke være kontakt-kutting. Hun ønsker kanskje bare å bruke mer tid sammen med andre enn deg akkurat nå.

Jeg har også slike perioder hvor jeg prioriterer å unngå mennesker fremfor å oppsøke dem. Noen ganger styrer jeg helt unna folk fordi jeg ikke ønsker kontakt med dem akkurat da.

Kanskje du bør omgås noen andre en stund for å få noen nye impulser. Med tid og stunder tar hun sikkert kontakt igjen.. kanskje.

Skrevet

Uforpliktende vennskap, er et vennskap der man ikke forlanger at den andre skal være med deg til faste tider. Det vil si at det er helt greit å si f.eks. "nei, vil ikke treffe deg. har andre planer". Dette aksepterer de fleste i et uforpliktende vennskap. De fleste venner man har på Facebook er som regel i denne kategorien.

Et forpliktet vennskap er det motsatte, når man ønsker å treffe hverandre så ofte som mulig. Der man prioriterer vennskapet på et mye høyere nivå i livet sitt.

Noen ganger har man ikke tid til mange forpliktende vennskap, og noen ganger har man vokst fra hverandre. Da er det godt å kunne føle det er greit å kunne si fra, uten at vennen din blir sur.

Skrevet

Et uforpliktet vennskap er slik som rangelet sa. For meg vil det si i dette tilfellet i forhold til hvordan vi var før. Da var hun en av den faste venneflokken og når en liten gjeng skulle samlet, så var det en selvfølge at hun skulle bli med. Det var ikke helt forpliktet på den måten at jeg var forpliktet til å spør henne først nei, og det var også den gangen helt greit om hun ikke gjorde det. Men som oftest ble det slik likevel.. Når det nå er "uforpliktet" vil det si at det ikke er like vanlig at vi to er en del av samme gjengen. Blir slik når vi ikke bor så nærme, og det er ikke alltid vi har muligheten.. Snakket med henne i går og det ser faktisk ut som at det hele er en stor misforståelse, først fra min side, så fra hennes side fordi jeg hadde visst oppført meg litt rart når jeg hadde misforstått.. Huff rotete skrevet nå, men nå er det i hvertfall ordnet opp:)

Skrevet

Det trenger vel ikke være kontakt-kutting. Hun ønsker kanskje bare å bruke mer tid sammen med andre enn deg akkurat nå.

Jeg har også slike perioder hvor jeg prioriterer å unngå mennesker fremfor å oppsøke dem. Noen ganger styrer jeg helt unna folk fordi jeg ikke ønsker kontakt med dem akkurat da.

Kanskje du bør omgås noen andre en stund for å få noen nye impulser. Med tid og stunder tar hun sikkert kontakt igjen.. kanskje.

Joda er helt greit for meg hvis mennesker ønsker å ikke være så masse med meg akkurat nå, og det er kanskje bedre å unngå istedet for å oppsøke, men ikke å bløffe, synes jeg da. Blir litt feil. Å gli ifra er bedre enn å måtte avslutte et vennskap med litt bitterhet.. Men som sagt. I mitt tilfelle er det ordnet opp nå, heldigvis:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...