Gjest smoothie22 Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 ok, dette er situasjonen: kjærestens kamerater vil ha ham med til kina, nettopp spurt ham om han vil være med.. turen vil koste ham 20 000, noe han ikke har spart opp. vi skal ikke ha ferie sammen, da jeg skal være ferievikar, så såklart vil jeg at han skal få noe utav ferien sin, MEN er det egoistisk av meg og bli lei meg fordi det da ikke vil bli noe ferie på oss etter sommerferien? jeg vil reise etter sommeren som sagt, og han skal liksom få en uke sammen med meg, men reiser han til kina får han ikke råd. jeg blir da lei meg.. litt ego kanskje, men utrolig kjedelig for meg.. i tillegg prøver vi og flytte til en ny leilighet pga muggsopp i vår, og vi vil ikke ha råd til det om han reiser.. jeg vil ikke være mega ultra bitch, men har allerede presentert argumentene, og han vil ikke reise med kameratene pga dette. ok, flott! da er jo alt løst, BORTSETT fra at dette er bestekameratene hans fra barndommen, som han ALDRI ser fordi de studerer runt forbi, jeg vil jo ikke nekte ham en tur med dem! dette er mitt første forhold, som også er et samboerforhold, og jeg er så i villrede.. har allerede grått litt, prøvd meg med: ''jamen de er jo viktigere for deg de, enn hva jeg er'' ..bare for at han skal si at ''nei du er jo viktigst''..nå svarte han jo ikke det da,men han har sagt det før. han er verdens snilleste, og jeg har ikke lyst til og holde ham igjen, men så er jeg også allti alt for snill, men jeg ser jo at dette vil gå ut over meg også på mange måter, og forklarte ham det - at nå går alt vi selv bestemmer oss for og gjøre for oss selv, utover den andre, enten det er positivt eller negativt. er jeg en super mega ultra bitch som påpeker sånnt??
Gjesten Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Disse situasjonene er alltid vanskelige. Jeg skjønner at du blir skuffet, men samtidig har jeg ikke noe problem med å se at han gjerne vil på ferie i sommerferien. Kina er et sted veldig mange drømmer om å dra til, så at guttetur, med barndomsvenner han sjelden ser, til Kina appellerer er meget forståelig. Jeg tror at ferietur med kjæresten ofte betyr mer for oss jenter enn for gutter, og han tenker kanskje at siden dere allerede bor sammen.........
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 I min verden er ferie og fornøyelser noe man tar seg råd til etter at viktigere utgifter har blitt betalt. Det handler om prioritering, og om han prioriterer heisatur med kamerater fremfor muggfri leilighet må jeg si jeg er glad han ikke er min kjæreste.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Hvor ofte får han sjangsen til å dra dit med kameratene sine da? Kan dere ikke utsette flyttingen i et par måneder eventuelt ? Hvis han virkelig vil dra... Skjønner jo at det er dumt hvis det går utover planene dine. Dog er det ikke bare som en liten tur til gran canaria og en uke med fest, dette er jo en skikkelig tur, minner for livet. jeg hadde prøvd å se litt lyst på det. Verden går ikke under selv om dere ikke flytter sammen til eksakt tidspunkt dere planla.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 I min verden er ferie og fornøyelser noe man tar seg råd til etter at viktigere utgifter har blitt betalt. Det handler om prioritering, og om han prioriterer heisatur med kamerater fremfor muggfri leilighet må jeg si jeg er glad han ikke er min kjæreste. Heilt enig. Det er heller ikkje noe kjekt eller bra for helsa å bo i leilighet med mugg i.
Gjest Spinell Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 I min verden er ferie og fornøyelser noe man tar seg råd til etter at viktigere utgifter har blitt betalt. Det handler om prioritering, og om han prioriterer heisatur med kamerater fremfor muggfri leilighet må jeg si jeg er glad han ikke er min kjæreste. Dette må jeg si meg enig i. Og hvis ferieturen går på bekostning av de viktige utgiftene, da har man rett og slett ikke råd. Det hjelper ikke at denne turen er noe annet enn en sydentur med gutta; har man ikke råd så har man ikke råd. Da sparer man opp penger og tar turen senere. Kina ligger der om noen år også.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 (endret) Verden går ikke under selv om dere ikke flytter sammen til eksakt tidspunkt dere planla. Slik eg leser det, så bor de allerede sammen, men må flytte pga at det er muggsopp i leiligheten deres.. Endret 17. april 2010 av Syrin_Ulven
Mermaid Blues Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 Jeg må innrømme at jeg også er veldig enig med Syrinulven og co - det å bo i leilighet med muggsopp er svært helseskadelig, og det bør være første prioritet for både deg og ham å komme dere ut av den leiligheten fortere enn svint! Men siden du nevner det som et apropos, tenker jeg at problemet egentlig er at han vil reise på en tur som du ikke kan være med på? For selv om han ikke har råd akkurat nå, så vil det komme muligheter senere. Og jeg tror virkelig det er mageplask i salaten å dra frem syterynkene hvis han vil på rundreise i Kina med barndomsvennene sine (uten kjærester). Altså: IKKE bruk "vennene dine betyr mer for deg enn meg"-kortet, det er ikke pent gjort. Ikke snakk mer om det nå. Antageligvis synes han det er kjedelig at han ikke kan reise, så ikke la det bli en greie mellom dere. Og hvis han plutselig får råd likevel etter at dere har flytta, så la ham reise. Det ryktes at den beste måten å holde på en kjæreste er med åpne armer
Elle Melle Skrevet 17. april 2010 #9 Skrevet 17. april 2010 Livet er langt, og det blir ikke lettere at han drar på guttetur når dere har barn og slikt om noen år. Så det er ikke dumt å gjøre unna slikt nå. Men, man drar ikke på ferie hvis man ikke har pengene til det. Og har man muggsopp i leiligheten bor man heller i telt enn der, så å utsette flytting fordi pengene skal gå til en ikke planlagt spontantur til Kina, det går ikke an.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Venninna mi ble veldig syk da hun bodde et halvt år i en leilighet med muggsopp, det varte i flere mnd etter at hun flyttet. Dessuten ble hun allergisk, slik at hun nå reagerer kjempemye på det om hun bare overnatter i et rom med sopp.. Ellers er syting ikke veien å gå om du vil beholde respekten hans. Bruk heller holdbare argumenter, som økonomi og muggsopp.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 dette er mitt første forhold, som også er et samboerforhold, og jeg er så i villrede.. har allerede grått litt, prøvd meg med: ''jamen de er jo viktigere for deg de, enn hva jeg er'' ..bare for at han skal si at ''nei du er jo viktigst''..nå svarte han jo ikke det da,men han har sagt det før. Jeg synes du bør få viljen din, flyttingen og økonomien er viktigere enn gutteturen, men det jeg har sitert over her er latterlig, og jeg får frysninger på ryggen av slik argumentasjon - spesielt når litt gråt er innblandet.
Gjest A Skrevet 18. april 2010 #12 Skrevet 18. april 2010 dette er mitt første forhold, som også er et samboerforhold, og jeg er så i villrede.. har allerede grått litt, prøvd meg med: ''jamen de er jo viktigere for deg de, enn hva jeg er'' ..bare for at han skal si at ''nei du er jo viktigst''..nå svarte han jo ikke det da,men han har sagt det før. Ok nå vil jeg bare si een ting som menn syns at er no av det verste som damer gjør: Når dere prater sånn utspekulert til vårs for å få oss til å si det riktige som dere vil høre. Vil du være sammens med han og ha et bra forhold så stopp med det med en gang. Vi vil helst at dere spør rett ut om det som dere egentli lurer på. Du lurte på: Er vennene du har fra studiet viktigere enn meg? Så si det da. Ikke gråt og si at : "Alle andre er så myyye viktigere enn meg syns du...Hulk hulk hulk." Mens du lissom plotter inn hva han må svare til deg for å få deg glad. DET blir man sint for at damen gjør. Så stopp med det med een gang. ALLE damer please. Takk. Veldig irriterende når damer gjør det... Han vil gjerne til Kina. Du kommer ikke så lett til Kina neste gang. På grunn av at da er alle kompisser opptatt med noe nytt og skal ikke dra. Så da blir det ikke no Kina hvis han ikke drar nå -tenker jeg at han tenker. Så da må du finne ut om det med mugg. Jeg syns oxo det med mugg var mest viktig.
lulle Skrevet 18. april 2010 #13 Skrevet 18. april 2010 Jeg synes du overreagerer når det gjelder ferieturen til kina, men du overreagerer ikke når det gjelder leilighet med muggsopp. Jeg tror jeg ville lagt frem forslag om at dere flytter fra leiligheten pga potensielle helsefarer, og deretter støttet ham i å reise på tur:-)
Hanselot Skrevet 18. april 2010 #14 Skrevet 18. april 2010 ok, dette er situasjonen: kjærestens kamerater vil ha ham med til kina, nettopp spurt ham om han vil være med.. turen vil koste ham 20 000, noe han ikke har spart opp. vi skal ikke ha ferie sammen, da jeg skal være ferievikar, så såklart vil jeg at han skal få noe utav ferien sin, MEN er det egoistisk av meg og bli lei meg fordi det da ikke vil bli noe ferie på oss etter sommerferien? jeg vil reise etter sommeren som sagt, og han skal liksom få en uke sammen med meg, men reiser han til kina får han ikke råd. jeg blir da lei meg.. litt ego kanskje, men utrolig kjedelig for meg.. i tillegg prøver vi og flytte til en ny leilighet pga muggsopp i vår, og vi vil ikke ha råd til det om han reiser.. jeg vil ikke være mega ultra bitch, men har allerede presentert argumentene, og han vil ikke reise med kameratene pga dette. ok, flott! da er jo alt løst, BORTSETT fra at dette er bestekameratene hans fra barndommen, som han ALDRI ser fordi de studerer runt forbi, jeg vil jo ikke nekte ham en tur med dem! dette er mitt første forhold, som også er et samboerforhold, og jeg er så i villrede.. har allerede grått litt, prøvd meg med: ''jamen de er jo viktigere for deg de, enn hva jeg er'' ..bare for at han skal si at ''nei du er jo viktigst''..nå svarte han jo ikke det da,men han har sagt det før. han er verdens snilleste, og jeg har ikke lyst til og holde ham igjen, men så er jeg også allti alt for snill, men jeg ser jo at dette vil gå ut over meg også på mange måter, og forklarte ham det - at nå går alt vi selv bestemmer oss for og gjøre for oss selv, utover den andre, enten det er positivt eller negativt. er jeg en super mega ultra bitch som påpeker sånnt?? Husk at du med framgangsmåten din gir ham grunner til å avslutte forholdet. Du merker det ikke, men når du nå tror du har lært at "aha, det virket jeg fikk ham til å bli hjemme" så tenker han "Hmm hva skjedde nå nettopp, jeg liker det ikke." For ham så var det en "en gang i livet"-hendelse som han nettopp ga avkall på fordi han har en sutrete samboer. Tror ikke du skal spille ut det kortet så mange ganger. Javisst dere har regninger å betale og en ny leilighet å flytte inn i, men for all del hold deg til det da, og ikke begynn å sutre for å få viljen din. Er han normalt oppegående så går det ikke så lenge før han innser at du legger for store begrensninger i livet hans om du fortsetter.
Rosalie Skrevet 18. april 2010 #15 Skrevet 18. april 2010 Jeg synes du overreagerer når det gjelder ferieturen til kina, men du overreagerer ikke når det gjelder leilighet med muggsopp. Jeg tror jeg ville lagt frem forslag om at dere flytter fra leiligheten pga potensielle helsefarer, og deretter støttet ham i å reise på tur:-) Tjaaa... Også tror jeg han trenger en liten realitetsorietering rundt hvordan folk flest får råd til dyre ferieturer - man sparer til det i lengre tid. Hos oss er det slik at samboer er lærer, og dermed har veldig lang fri om sommeren. Mens jeg kun tar ut tre uker. Så nesten hvert år er han på to ferieturer - en med meg og en med kompiser. Jeg har kun ett krav til han i forbindelse med dette: En kompistur skal aldri gå på bekostning av vår ferie sammen. I år har han ikke råd til to turer, da han har vært på skiferie med kompiser i vinter, så da blir det ferietur til utlandet med meg, og evt. fjellturer elns med kompiser når jeg jobber.
Ethereal Skrevet 18. april 2010 #16 Skrevet 18. april 2010 For min del hadde valget vært enkelt, da muggsopp ikke er noe man kan gå rundt og leve i. Jeg syns forsåvidt du er urimelig som blir lei deg fordi dere ikke får noen ferie sammen - dere bor jo sammen og ser hverandre hver dag, i motsetning til hva han gjør med kameratene sine.
Gjest Dhanu Skrevet 18. april 2010 #17 Skrevet 18. april 2010 At mannen min brukte så mye penger på kompis-tur at det ikke ble penger igjen så jeg fikk ferie, hadde jeg ikke akseptert. Spesielt ikke til Kina, for dit vil jeg også! Hadde heller ikke akseptert å prioritere guttetur foran det å bo skikkelig (muggsopp er helsefarlig!). Når det er sagt ville jeg snakket fram argumentene mine, ikke sutret dem fram. Sånn manipulering er ufattelig gjennomskuelig og irriterende, for ikke å si uetisk, og selv om han lar deg slippe unna med det en gang eller to betyr ikke det at det ikke irriterer ham i lengden. Hvilken respekt tror du at du får ved slikt, jente?!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå