Gå til innhold

Til menn (og kvinner) i faste forhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg?

Hva er det som gjør deres damer sjalu? Hvis dere for eksempel skal ut med gutta- blir jenta mistenksom da? Hva gjør dere da for å berolige henne? Andre situasjoner som friker ut dama deres? Jeg lurer bare på hva som er normalt. Lurer på om min dame er mer sjalu enn gjennomsnittet, og lurer på hvordan vi menn bør forholde oss til sjalu damer. Og damer: hva mener dere om dette temaet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Airi Chikako
Skrevet

Blir ikke mistenksom med det samme han skal ut med gutta nei. Han snakker alltid om guttekveldene i etterkant, så jeg vet jo at det er ganske uskyldig moro og øl som er greia der. Det er jo lov, akkurat som han ikke blir noe snurt om jeg drar ut med mine venner. Kanskje kjæresten din har hatt dårlige erfaringer eller har litt dårlig selvtillit? Du forteller ikke så mye om henne, men det virker jo som hun er rimelig mistenksom. Jeg er ikke stolt av det, men saken stiller seg annerledes om kjæresten min skal ut og det er venninner med, i tillegg til guttevenner. Det liker jeg ikke i det hele tatt, men det har utelukkende med min eiersyke å gjøre, så det holder jeg meg for god til å ta opp med ham. Det er ikke noe stort problem, jeg bare merker at jeg ikke liker det, helt uten at han har gjort seg fortjent til å bli mistenkeliggjort. Jeg har selv kuttet ut mye av kontakten jeg hadde med guttevenner før vi ble sammen. Jeg er jo helt sikker på mine egne intensjoner, og ville uansett ikke funnet på noe tull med noen av disse, men de har hintet frempå mange ganger, også etter at jeg fikk kjæreste. Da jeg var singel var det jo ikke noe problem, bare å forklare at det ikke var aktuelt, men nå som jeg har kjæreste og de fortsatt oppfører seg på samme måte, så har jeg kuttet kontakt med mange, for hans del. Jeg hadde blitt skikkelig ilter om jeg visste han hang med damer som prøvde å sjekke ham opp i tide og utide.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Blir ikke sjalu om han går ut med gutta! Han har aldri oppført seg på en slik måte at jeg har noen valid grunn til å være mistenksom eller sjalu.

Dessuten er jeg trygg på meg selv.

Man er nødt til å gi hverandre pusterom!

Ubegrunnet sjalusi er bare ødeleggende for forholdet.

Jeg synes du skal fortelle henne at det er viktig for deg å gå ut en gang i blant med gutta- og at dette får hun bare akseptere.

Samtidig kan du jo fortelle henne at hun er høyt elsket, og at hun ikke har noen som helst grunn til å betvile ditt ståsted.

Skrevet

Kjæresten min har flere venninner enn kamerater, og jeg har aldri sagt noe imot at han møter verken venninnene eller kameratene sine. Samtidig er det klart at jeg har mine usikkerheter, så selv om jeg ikke sier noe, kan jeg være litt sjalu hvis han har skrytt mye av venninnen sin før han skal møte henne. Men jeg har ingen grunn til å ikke stole på ham, så jeg prøver å fortrenge usikkerhetene mine. :)

Skrevet

Jeg blir ikke urolig om han skal ut med guttene nei, jeg stoler på han og vi tar det som en selvfølge at vi skal komme hjem på natten og slikt som det. Men jeg liker ikke når han er ute med jentevenner, noe han dessverre ikke forstår. Jeg synes det blir feil at han er på konsert med ei venninne fks... Noe annet hvis det er en gjeng :)

Skrevet (endret)

Jeg blir sjalu når jeg vet at det er andre jenter ute sammen med han. (f.eks hvis han skal ut med både kompiser og venninner) Det hjelper så klart at han sender meg ett par sms underveis å forteller hvor bra jeg er og hvor mye han savner meg! ;-) Jeg er bare nødt til å akseptere at han har [pene] venninner, det er tross alt mennesker han ble kjent med før han traff meg.

Han var venn med eksen sin, DET synes jeg var litt drøyt. Jeg sa akkurat hva jeg mente om det (de skulle møtes ute for lunsj på søndager ect.) og han tok det seriøst så nå har han ikke mer med henne å gjøre! *puh!* ;-)

Så lenge man er flink til å fortelle hverandre hva man betyr for hverandre og begge vet at partneren verdsetter den andre, så burde det egentlig ikke være noe grunn til sjalusi.

[innimellom lettere sagt enn gjort!]

Jo, forresten, ta med partneren ut å hils på vennene - sånn at man kan bli kjent med omgangskretsen. Jeg liker i hvertfall å få tilbudet om å bli med ut - noen ganger passer det mens andre ganger blir jeg hjemme.

Endret av annemette
Skrevet

Jeg er sjalu. Det henger sammen med at jeg har veldig dårlig selvtillit. Liker ikke når han drar på julebord og lignende. Er redd for at han skal flørte og det som verre er med damene på jobb. Han har, så vidt jeg vet, aldri gjort noe galt, men han er godt likt og jeg tror damene prøver seg på han. Og han blir sikkert smigret. Uff, ikke lett...

Skrevet (endret)

Kan noen hjelpe meg?

Hva er det som gjør deres damer sjalu? Hvis dere for eksempel skal ut med gutta- blir jenta mistenksom da? Hva gjør dere da for å berolige henne? Andre situasjoner som friker ut dama deres? Jeg lurer bare på hva som er normalt. Lurer på om min dame er mer sjalu enn gjennomsnittet, og lurer på hvordan vi menn bør forholde oss til sjalu damer. Og damer: hva mener dere om dette temaet?

Jeg ville ikke bli sjalu hvis mannen skulle ut med gutta.

Hvis mannen min plutselig skulle skaffe seg en ny venninne som han skulle begynne å gjøre ting sammen med på fritiden, så ville jeg ikke synes at det var greit.

Jeg ville heller ikke syntes det var greit med hytteturer med kollegaer, hvis det var kvinner med der.

Endret av zuperduper
Skrevet

Om det er grunn til å være sjalu? Nei, enten stoler man på den man er sammen med, ellers kan man like gjerne finne seg noen andre som gir deg mer trygghet.

Sjalusi har sitt opphav i at man ønsker å kontrollere noe man aldri i utgangspunktet kan kontrollere. Og det store paradokset er at om man blir kontrollfrik på hvor/hva partneren er og gjør hele tiden, så gir det feile signaler til partneren. Dette kan i værste fall føre til at det oppstår situasjoner som ikke er ønskelig i et forhold. Som f.eks. utroskap. Paranoia og sjalusi er ikke til å kødde med, man skaper sin egen virkelighet. Folk reagerer ofte utifra hva du sender ut av energi. :enig:

Skrevet

Om det er grunn til å være sjalu? Nei, enten stoler man på den man er sammen med, ellers kan man like gjerne finne seg noen andre som gir deg mer trygghet.

Sjalusi har sitt opphav i at man ønsker å kontrollere noe man aldri i utgangspunktet kan kontrollere. Og det store paradokset er at om man blir kontrollfrik på hvor/hva partneren er og gjør hele tiden, så gir det feile signaler til partneren. Dette kan i værste fall føre til at det oppstår situasjoner som ikke er ønskelig i et forhold. Som f.eks. utroskap. Paranoia og sjalusi er ikke til å kødde med, man skaper sin egen virkelighet. Folk reagerer ofte utifra hva du sender ut av energi. :enig:

Tror du da at de fleste damer (deriblant jeg) egentlig bare vil kontrollere mannen? Jeg kan ikke si at det er feil, for det vet jeg ikke. Men kanskje det er noe på det ubevisste planet? For jeg er svært sjalu, men tror egentlig ikke jeg har en grunn for det. Er bare så utrolig redd for å finne ut at han for eksemple har hatt et forhold eller noe. Det har jo skjedd mange som ikke forventet det...

Gjest AnonymBruker
Skrevet

sjalu? på hva da?

dersom han eksempelvis hadde vært mye hjemmefra en lengre periode, og "atter en helg" la andre planer hadde jeg jo følt meg nedprioritert, men ikke sjalu.

jeg går ofte på byen alene, og får ingen reaksjoner på det.

de som er sjalu tror jo at vedkommende kan komme til å flørte/ha sex med andre, og da tenker jeg at det er noe feil i hodet på den som er sjalu.

husker en tråd herfra om en som dro på nachspiel med eks-dama og nektet sin nåværende kjæreste å være med. DEN hadde jeg reagert på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...