Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Slutta på pillen i september, ble gravid i november og mista. Helt siden sept har jeg hatt sykluser på 37-45 dager. Har prøvd å bruke EL-tester, men de viser aldri skikkelig positiv. Dessuten går det forferdelig mange tester med på en PP. Nå lurer jeg på å oppsøke lege for å høre hva jeg kan gjøre. Tror dere jeg kan begynne på Pergo? Hjelper det? Hvordan fungerer det? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan godt hende du kan starte på pergo. Det må legen din ta stilling til. Jeg hadde aldri mensen i det hele tatt så gikk først på noen piller som gav meg mensen før jeg da tok pergotime enkel kur. Jeg hadde da en syklus på 34 dager, å ble gravid på første kur. Jeg kjøpte meg CB fertilitetsmotor slik at jeg fikk skikkelig oversikt over når jeg da hadde EL. Som regel starter man på enkel pergokur, og så hvis en ikke blir gravid på første så går en ofte over på dobbel dose. På enkel kur tar du en pille hver dag i 5 dager. Så er det bare å vente på EL. Snakk med legen din, si at du tror du ikke har EL. Ettersom du tydeligvis har vært gravid før så trenger dere ikke utredning først antagelig.

Lykke til!

Skrevet

Nå har du jo egentlig ikke prøvd så lenge enda, så det kan jo hende at ting ordner seg helt av seg selv i løpet av våren. Men det du kan gjøre er å snakke med legen og se hva han/hun sier. Hvis du får pergo er det bare å prøve, hvis ikke anbefaler jeg temping. Da ser du ganske greit når el har vært, og du kan eventuelt ta blodprøver i løpet av syklusen for å se om alt av hormoner er som de skal være.

Jeg har forsøkt meg på el-tester, men fant aldri ut av det. Med temping derimot fant jeg når jeg hadde el, og kunne derfor lettere forutsi mensen (eller eventuell testing). Jeg har tatt 6 pergokurer så langt, og har blitt gravid på halvparten, så det er ingen tvil om det funker ganske bra :) Men du bør være klar over at mange opplever til dels ubehagelige bivirkinger av pergo, slik at fordelene må veies nøye opp mot ulempene... Dette vil jo legen kunne hjelpe deg med!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...