Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har hatt tungepiercing i noen dager nå. Klarer ikke å spise uten at kulene kommer borti tennen, er dette bare til hevelsen har gått ned og jeg er vandt til det?

Har også hørt at plastkuler gjør så man ikke skader tennene, er det sant?

Videoannonse
Annonse
Gjest Huffsa
Skrevet

Det er hevelsen pluss at du har en ALT for lang stang. man får lengre stenger når man tar den pga hevelsen, også kan du bytte til en normal str når hevelsen har gått ned :)

Jeg har stål-kule og har ingen skade på tennene.

Har du planer om å "leke" med piercingen så er vel plast best.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har prøvd å spise som normalt, men nå husker jeg ikke hvordan jeg gjorde det før med tunga og sånn. Ikke tørr jeg å slappe helt av å bare tygge heller. Går seg nok til

Skrevet

Når du får et fremmedlegeme i munnen på den måten, så tar det litt tid før du venner deg til det. Men etterhvert vil du automatisk tilpasse måten du tygger på. Antagelig kommer du til å komme borti eller tygga på kula seinere også. Det blir som at man noen ganger biter seg i tunga. Det er ikke til å unngå selvom den er fast inventar. Men som en sier, det hjelper når du får normallengde på stanga.

Det du sier med plastkuler stemmer, i alle fall etter min erfaring. Vet ikke hvordan utvalget er nå, men en del av kulene jeg hadde var av litt myk plast, og hvis uhellet skulle skje at jeg tygde på kula, så ble det mindre skade. I løpet av min tid med piercing, så skada jeg tre tenner, deriblant den ene fortanna (!), og det var alltid på metallkuler. Så når du kan bytte kule (man må vel vente 6 uker eller noe?), så bytt til plast.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så det er vanlig at kula kommer borti når man prater og spiser selvom man har hatt den en stund? Hun som tok den sa nemlig at den ikke kome til å være nær tennene etterhvert.

Er litt bekymret for å skade emaljen..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ja, nå har jeg litt større kule en den normale lille (liker å kjenne kula i ganen og vite at den er der konstant). Jeg slår den iblant mot fortennene, og hender jeg klarer å tygge på den. Kula mi er stål dekt med gummi tror jeg. Den er ganske hard, men tannlegen har ikke sett slitasje på emaljen. Er hos tannlege hvert år, og har hatt piercingen i 5 år.

Det som sliter mest på emaljen er den stygge uvanen med å leke med piercingen. Rulle den mot tennene o.l.

Skrevet

Da jeg hadde tungepiercing for noen år siden, slo den aldri i tennene da jeg pratet. Men det kommer kanskje an på hvor langt ut på tungen den sitter?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Da jeg hadde tungepiercing for noen år siden, slo den aldri i tennene da jeg pratet. Men det kommer kanskje an på hvor langt ut på tungen den sitter?

Sikkert, min piercing er en smule langt fremme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...