Gå til innhold

Hvilke forventninger har du til foreldrene

Anbefalte innlegg

Gjest Mahareth
Skrevet

Hvilke forventninger har du til hva foreldrene til brudeparet under planleggingen av bryllupet?

Får dere pengehjelp?

Hva forventer du at foreldrene skal bidra med rent praktisk? Tar du for gitt at de hjelper deg med det du trenger hjelp til?

Jeg tar ikke for gitt at de gjør noe jeg ikke ber dem om, og forventer heller ingenting. Vi får noe hjelp likevel.

Min far hjelper oss økonomisk. Min mor ordner blomster til kirka. Svigers hjelper oss også økonomisk, og ordner en del kaker for oss.

Hvis jeg ber noen av dem om noe mer tror jeg det skal la seg ordne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventet praktisk hjelp, både i forkant og under forberedelsene dagene før bryllupet. Men det er fordi sånn er både familien min og svigerfamilien min, vi hjelper hverandre! Jeg har selv vært med å ordne i stand/dekke bord/bake kake/vaske i etterkant osv i familiebryllup/bursdager, så det var forventet at jeg/vi fikk samme hjelp tilbake :)

Jeg forventet ikke økonomisk hjelp, vi la opp bryllupet slik at vi hadde råd til det uten hjelp, men fikk noe økonomisk hjelp likevel (mamma insisterte på å kjøpe kjolen og svigers ville handle alkoholen).

Skrevet

Jeg forventet praktisk hjelp, både i forkant og under forberedelsene dagene før bryllupet. Men det er fordi sånn er både familien min og svigerfamilien min, vi hjelper hverandre! Jeg har selv vært med å ordne i stand/dekke bord/bake kake/vaske i etterkant osv i familiebryllup/bursdager, så det var forventet at jeg/vi fikk samme hjelp tilbake :)

Jeg forventet ikke økonomisk hjelp, vi la opp bryllupet slik at vi hadde råd til det uten hjelp, men fikk noe økonomisk hjelp likevel (mamma insisterte på å kjøpe kjolen og svigers ville handle alkoholen).

Dette er som om jeg skulle ha skrevet det selv. I vår familie hjelper vi hverandre med praktiske ting før/etter store fester og sammenkomster.

Nå skal ikke vi gifte oss før neste år, men jeg forventer ingen økonomisk hjelp til bryllupet vårt. Vi er to voksne mennesker i full jobb, og jeg har alltid vært selvstendig når det gjelder økonomi. Alt som måtte komme av økonomisk hjelp, tar vi som en bonus.

Skrevet

Jeg forventer absolutt ingenting. Det er jo vi som skal gifte oss, synes det er frekt å i det hele tatt forvente noe som helst. Men, om de ønsker å hjelpe til så må de gjerne gjøre det og det er veldig hyggelig, men forventer ingenting.

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Vi får en god del hjelp av mine foreldre, både praktisk og økonomisk. Vi bor i utlandet, men skal gifte oss i Norge, og da er det naturlig at de hjelper til med en del av det praktiske.

Men de vil jo gjerne hjelpe oss også - det er de som har bestemt hvor mye de vil gi økonomisk, og det praktiske gjør de gjerne ettersom det jeg har forstått. Det betyr jo at de har litt innflytelse på beslutninger som tas også - men siste ord er selvfølgelig vårt.

De har blant annet sett på 2 lokaler for oss (og tok masse bilder så vi kunne ta avgjørelsen basert på bildene), og ellers hjulpet til med organisering av en del praktiske ting, som jeg sikkert også kunne gjort over telefon/epost, men som det er greit å ha hjelp til, blant annet fordi de har erfaringer i forhold til organisering av arrangementer som jeg ikke alltid innehar.

Økonomisk har de allerede betalt noen depositumer (heter det det i flertall?).

De har også vært med på mange beslutninger som vi har diskutert over telefon - det er veldig greit å ha noen å diskutere idéer med i tillegg til forloveden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...