Gjest Eline Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Hei Jeg har en datter som er 9 1/2 år, har ikke noen spesiell tid hun må være inne for hun er stort sett rudt her i nabolaget og leker med ungene. Men av og til kommer det jenter fra klassen og ringer på og spør om de skal være sammen. Da lurer jeg på om hva slags tid deres unger må være hjemme? Her en dag kom disse jentene og ringte på kl 21...!!! er ikke det litt sent å gå ut?? Jeg mener, det er jo litt lyst fortsatt men allikevel, jeg aner jo ikke hvor de har tenkt å gå, og jeg synes dette er altfor sent. Er jeg streng på dette området? Nå må jeg bare nevne at disse samme jentene får lov til å gå å rave rundt på kjøpesenteret her helt alene også..kjøpesenteret er mega stort og stappfullt av folk - alltid. Dette får heller ikke min datter lov til. Hva synes dere?
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Det synes jeg er for drøyt. En ting er hvis de leker i nabolaget med noen unger, men tror ikke jeg hadde latt mitt barn ringe på hos noen kl 21......
litle_my Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 Hei Jeg har en datter som er 9 1/2 år, har ikke noen spesiell tid hun må være inne for hun er stort sett rudt her i nabolaget og leker med ungene. Men av og til kommer det jenter fra klassen og ringer på og spør om de skal være sammen. Da lurer jeg på om hva slags tid deres unger må være hjemme? Her en dag kom disse jentene og ringte på kl 21...!!! er ikke det litt sent å gå ut?? Jeg mener, det er jo litt lyst fortsatt men allikevel, jeg aner jo ikke hvor de har tenkt å gå, og jeg synes dette er altfor sent. Er jeg streng på dette området? Nå må jeg bare nevne at disse samme jentene får lov til å gå å rave rundt på kjøpesenteret her helt alene også..kjøpesenteret er mega stort og stappfullt av folk - alltid. Dette får heller ikke min datter lov til. Hva synes dere? Var det helg eller midt i uka?
Gjest Eline Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Akkurat dette tilfellet gjaldt i helgen, allikevel synes jeg det er sent å be noen om å komme ut kl 21, når man er 9 år. Har hørt av min datter at de får lov til å være ute til 22.30 i helgene, men dette er ikke noe jeg vet for sikkert. Og det er ikke snakk om å være ute i hagen, de er UTE liksom, hvor som helst.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Dette er noe som bør taes opp på foreldremøte i klassen slik at foreldrene kan samkjøre litt.
Gjest Gjest Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 I min tid som småbarnsmor... for 20 år siden, så fikk mine unger lov til å være ute i helgene til kl 08.00. Og de fikk ikke lov til å være hvor som helst heller. I uka var det senga kl 08.00, så utetiden ble sterkt begrenset. Hørte aldri noen klager på det, og hadde jeg fått det, så hadde jeg nok forklart en del om søvnbehov og diverse andre ting.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 I min tid som småbarnsmor... for 20 år siden, så fikk mine unger lov til å være ute i helgene til kl 08.00. Og de fikk ikke lov til å være hvor som helst heller. I uka var det senga kl 08.00, så utetiden ble sterkt begrenset. Hørte aldri noen klager på det, og hadde jeg fått det, så hadde jeg nok forklart en del om søvnbehov og diverse andre ting. Regner med det er kl20.00 du mener og ikke 08.00 isåfall hadde det vært litt drøyt:p
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå