Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #1 Skrevet 17. april 2010 Nå er jeg bare skikkelig irritert! Jeg og fetteren min er nære venner (vokst opp i nærheten av hverandre, jevngamle og mange felles venner) og i dag hadde vi planlagt en tur ut på byen med en del folk. Vi skulle møtes for å spise middag før vi gikk ut, men det utgikk fordi han insisterte på at vi skulle spise middag hos bestemoren vår. Dette var klokka halv seks i ettermiddag, så det var litt tidlig å dra ut rett etter middag der, så da vi skulle dra derfra spurte jeg når folk skulle møtes. Han svarte at han hadde skikkelig hodepine, så han måtte hjem og ta et par Ibux og se an formen, så skulle han ringe meg senere om han ble bedre og skulle ut. De andre skulle visst møtes ved ti-tiden på kvelden trodde han. Greit nok, det er selvsagt lov å være syk, jeg dro hjem til meg selv og ordnet en del ting og ventet på å høre fra ham. Jeg sendte også meldinger til de andre som skulle være med ut, men fikk bare litt nølende svar. De var visstnok langt fra sikre på at de skulle ut, noen av dem hadde blitt bedt på fest hos noen studiekamerater litt utenfor byen og skulle dit og kanskje de skulle ta en taxi inn til byen etterhvert. Alle skulle ringe eller sende melding om de bestemte seg for å dra ut. Da klokka begynnte å dra mot elleve på kvelden regnet jeg med at folk ikke skulle ut, at fetteren min sannsynligvis hadde sovna på sofaen med hodepinen sin og festfolket ikke gadd å styre med taxi inn til sentrum. Jeg satte på en film og tok på meg pysjen. Siden jeg faktisk er ganske sliten etter en tøff uke krabbet jeg til sengs ved halv ett tiden og hadde sovnet da telefonen begynnte å ringe for en snau halvtime siden. Det var en kamerat av meg som jeg ikke hadde noen avtale med i kveld som lurte på hvor jeg var siden han hadde møtt fetteren min og flere av vennene mine på et utested i byen, men hadde ikke sett noe til meg. Altså har de dratt ut i kveld, men INGEN har funnet det nødvendig å gi meg beskjed, til tross for at de hadde lovet å gi beskjed om de dro ut. Jeg har vanskelig å tro at sju forskjellige mennesker er så glemske at de ikke husker å gi meg beskjed... Beklager langt innlegg...måtte bare ha ut litt sinne og frustrasjon i natta...
Gjest strykebrett Skrevet 17. april 2010 #2 Skrevet 17. april 2010 Jeg syns du burde si det rett ut til de neste gang du møter de, at du syns det var skuffende at ingen sa fra til deg slik de hadde lovt. Kan godt hende at alle tenkte at en av de andre sikkert har gitt beskjed, og så endte det med at ingen gjorde det. Men du må si det til dem i alle fall, så de blir klar over det, for det verste som er er om du blir gående og irritere deg over det uten å ha tatt det opp.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #3 Skrevet 17. april 2010 TS Er selvsagt mulig at "alle tror at alle har gitt beskjed", men kommunikasjonen innad i vennekretsen pleier å være ganske god. Jeg reagerer mest på at fetteren min ikke har ringt meg. Han var jo ikke på festen og lovte å ringe om han ble bedre og bestemte seg for å dra ut. Vi bor ikke så langt fra hverandre, så det ville vært naturlig for oss å dele en taxi inn til sentrum.
Gjest strykebrett Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Ring han i morgen og spør han hvorfor han ikke ringte deg. Skjønner godt at du er irritert og skuffa, det ville jeg og vært i din situasjon. Håper det er en naturlig forklaring og at han sier unnskyld til deg i morra
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 TS Jaja... Da har jeg snakket med fetteren min. Han hadde visst blitt hentet av en kamerat fra studietiden som var i byen som plutselig hadde ringt i går og de hadde møtt de andre ute på byen. Han hadde visstnok bare glemt å ringe meg, han hadde visst ikke tenkt på det når studiekameraten ringte så uventet. Må bare innrømme at jeg ble litt skuffet, siden vi hadde en avtale om at han skulle ringe meg om han skulle ut.
Gjest Spinell Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 Jeg får ikke helt tak i hva du egentlig vil, jeg. Mulig det er derfor jeg synes at du overreagerer litt. På den ene siden sier du at du ville ut, og på den andre siden var du ganske sliten og kunne være hjemme. Greit nok at det er irriterende at han ikke ringte deg midt på natta, men hvis det er slik at du absolutt vil ut, men fetteren din egentlig har tenkt å holde seg hjemme; kunne du ikke ringt noen av vennene deres selv da? Må du sitte hjemme med hendene i fanget og vente på at han skal ringe hvis du vil ut? Det må gå an å ta ansvar selv også.
Gjest AnonymBruker Skrevet 18. april 2010 #7 Skrevet 18. april 2010 Jeg skjønner at dette er skuffendes men du kunne ha ringt til noen av de som skulle ut?? Ikke bare sittet å ventet på en tlf samtale liksom. Kan jo hende han faktisk glemte å ringe deg.
Bestee Skrevet 18. april 2010 #8 Skrevet 18. april 2010 Jeg får ikke helt tak i hva du egentlig vil, jeg. Mulig det er derfor jeg synes at du overreagerer litt. På den ene siden sier du at du ville ut, og på den andre siden var du ganske sliten og kunne være hjemme. Greit nok at det er irriterende at han ikke ringte deg midt på natta, men hvis det er slik at du absolutt vil ut, men fetteren din egentlig har tenkt å holde seg hjemme; kunne du ikke ringt noen av vennene deres selv da? Må du sitte hjemme med hendene i fanget og vente på at han skal ringe hvis du vil ut? Det må gå an å ta ansvar selv også. Hun hadde jo snakket med de andre vennene sine. Avtalen var at de skulle ringe eller gi beskjed om de dro ut..... Skjønner godt at TS ble skuffet og irritert, det hadde jeg blitt også. Det er dårlig folkeskikk å ikke holde avtaler.
Gjest gjestdeluxe Skrevet 18. april 2010 #9 Skrevet 18. april 2010 (endret) Jeg forsto absolutt ikke noe av dette innlegget, TS, men det er skuffende med folk som ikke holder avtaler. Endret 18. april 2010 av gjestdeluxe
Gjest Spinell Skrevet 19. april 2010 #10 Skrevet 19. april 2010 Hun hadde jo snakket med de andre vennene sine. Avtalen var at de skulle ringe eller gi beskjed om de dro ut..... Mulig jeg har gått meg vill i viderverdighetene, men for meg så det ut som om TS kun hadde snakket med fetteren, og ikke tatt kontakt med noen av de hun faktisk visste at skulle ut på byen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #11 Skrevet 19. april 2010 Jeg sendte også meldinger til de andre som skulle være med ut, men fikk bare litt nølende svar. De var visstnok langt fra sikre på at de skulle ut, noen av dem hadde blitt bedt på fest hos noen studiekamerater litt utenfor byen og skulle dit og kanskje de skulle ta en taxi inn til byen etterhvert. Alle skulle ringe eller sende melding om de bestemte seg for å dra ut... TS Jeg sendte meldinger til de andre som skulle ut og alle lovet å gi meg beskjed om de dro ut, men ingen gjorde det. Jeg overreagerer sikkert, men jeg syntes det var skikkelig kjipt av dem at de ikke ga meg beskjed - det er faktisk ganske enkelt å sende en melding. Ja, jeg var sliten, men jeg hadde faktisk skikkelig lyst til å gå ut nettopp pga at uka har vært tøff. Får håpe det blir morsommere i helgen som kommer :-)
Glitnir Skrevet 19. april 2010 #12 Skrevet 19. april 2010 Dersom dette er noe som skjer ofte, hadde jeg tatt det opp med dem og forventet bedring - eventuelt funnet meg noen nye venner. Hadde det vært en engangshendelse, hadde jeg blitt litt skuffet, men glemt det dagen etter og ikke laget noe mer styr rundt det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 19. april 2010 #13 Skrevet 19. april 2010 Mulig jeg har gått meg vill i viderverdighetene, men for meg så det ut som om TS kun hadde snakket med fetteren, og ikke tatt kontakt med noen av de hun faktisk visste at skulle ut på byen. "Jeg sendte også meldinger til de andre som skulle være med ut, men fikk bare litt nølende svar. De var visstnok langt fra sikre på at de skulle ut, noen av dem hadde blitt bedt på fest hos noen studiekamerater litt utenfor byen og skulle dit og kanskje de skulle ta en taxi inn til byen etterhvert. Alle skulle ringe eller sende melding om de bestemte seg for å dra ut." Du må lese innlegget bedre for ts hadde faktisk sendt meld til de andre å
Jade Skrevet 19. april 2010 #14 Skrevet 19. april 2010 Jeg hadde nok blitt litt sur for at jeg hadde gått glipp av en tur på byn pga at de var så glemsomme. Men jeg hadde ikke tatt det personlig, med mindre det var noe som pleide å skje.
Gjest Kevlarsjäl Skrevet 19. april 2010 #15 Skrevet 19. april 2010 Har skjedd meg også dette, er jo litt trasig, men da blir man i ettertid observant på at dette skjer med alle i vennegjengen også.. Samtlige i min vennegjeng har blitt "glemt", men det er fordi vi er så utrolig mange, så man tror man har huska alle. Litt på samme måte som når man skal pakke til ferie, så glemmer man alltid det viktigste;)
Gjest AnonymBruker Skrevet 30. april 2010 #16 Skrevet 30. april 2010 (endret) Jeg hadde nok blitt litt sur for at jeg hadde gått glipp av en tur på byn pga at de var så glemsomme. Men jeg hadde ikke tatt det personlig, med mindre det var noe som pleide å skje. Så synd for deg! Da mister du venner. Endret 30. april 2010 av MissStiles
MissStiles Skrevet 30. april 2010 #17 Skrevet 30. april 2010 Tråden er ryddet iht KGs regler. MissStiles, mod
Jade Skrevet 30. april 2010 #18 Skrevet 30. april 2010 Så synd for deg! Da mister du venner. Hvordan kan jeg miste venner av det? Du vet ikke om jeg surmuler for meg selv, eller om jeg tar en telefonrunde og skjeller ut alle i vennegjengen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 1. mai 2010 #19 Skrevet 1. mai 2010 Hvordan kan jeg miste venner av det? Du vet ikke om jeg surmuler for meg selv, eller om jeg tar en telefonrunde og skjeller ut alle i vennegjengen. De kommer ikke til å like deg for det, selv om du ringer dem.
Jade Skrevet 1. mai 2010 #20 Skrevet 1. mai 2010 Jeg skjønner ikke hva du snakker om Jeg er ikke TS hvis du trodde det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå