Gå til innhold

Emla krem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg lurer på om noen her har noen erfaring med Emla-kremen mot sprøytestikk? Lider nemlig av en mildere form for odontofobi: er ikke så veldig redd for tannlegen, men bedøvelsen han setter er GRUSOM... Derfor har jeg ikke gått til tannlegen på flere år, rett og slett fordi jeg er redd for bedøvelsen..!

Og det er jo ganske dumt, men det er ikke noe jeg greier å gjøre noe med. Derfor var det noen som tipsa meg om Emla-kremen, den skulle gjøre slik at du ikke kjenner noe til sprøytestikket. Vet noen av dere noe om det? Erfaringer?

Hadde satt enormt pris på svar, for nå kjenner jeg på meg at det er på tide å avlegge et lite besøk hos min kjære dentist... Uææh! :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De bruker vel ikke Emla INNI munnen?

Skrevet

Få tannlegen til å legge inn en tampong med Lidokain på.

Hilsen Trille

Skrevet

Jeg har virkelig ikke peiling, derfor håpte jeg dere kunne fortelle meg det... :roll:

Jeg tenkte kanskje det samme selv, men jeg håpte jo virkelig at der fans en slags vidunderkrem for oss som sliter litt med dette, og...

Og sorry at mitt hovedinnlegg kom med 2 ganger, det går så innmari treigt med dataen min her...

Skrevet

Det er bare å si fra til tannlegen din. De fleste skal ha emla-krem liggende, og ja det går og an å bruke den i munnen. (Ikke finn på å gjøre dette selv med andre ord!)

Lykketil!

Skrevet

Problemet med embla krem er at den skal sitte på en helvtime før den får full vikning, jeg ville heller ha blitt smurt inni munnen med cylokain, den fås i flere styreker også reseptfritt. Synes du bør ta opp dette på forhånd med tannlegen din slik at han kan være forbredt da du kommer til han. De fleste er nok svært forståelsesfulle på området om de bare får litt tid til å forbrede seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...