Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Jeg bor i hybel tilhørende en leilighet (felles inngang). Både jeg og naboene leier av samme mann. jeg flyttet inn i juni, de i januar. Jeg hadde altså bodd der et halvt år før de kom, da med huseier boende i leiligheten ved siden av. Han skrøt masse av hvor rolig og grei jeg var, og jeg hørte heller ikke særlig til han. Men de nye naboene fester stortsett i strekk fra torsdag til søndag, og spiller mye høy musikk. I ukedagene kan de holde det gående til 01-02, mens det gjerne blir til kl. 08 om morgenen i helgene...... Jeg er student, og begynner på skolen 7 hver ukedag. Synes det er tungt å stå opp når de herjer slik, for det går utover søvnen min. De tar seg i tillegg endel til rette, bl.a. ligger det sko spredt i hele fellesgangen, samt sko, sokker, klissvåte paraplyer mm. på MIN dørmatte foran MIN dør (gangen er stor, deles bare av oss, hver vår dørmatte, god avstand mellom dørene). De har også ved flere anledninger tatt med mine brev inn til seg (vi må dele postkasse, er en regel i sameiet som sier at hybel skal dele postkasse med leiligheten den tilhører). Greit nok det, men når det går uker før jeg får det på min dørmatte, så er det ikke så kult. Jeg kan jo heller ikke spørre de hver dag om de har noe post til meg.. De er veldig hyggelige, smiler og hilser pent. Jeg har sagt fra til dem, og de har beklaget, og sagt at de skal skjerpe seg, men det skjer ikke.. Hva bør jeg gjøre? Jeg stortrives i hybelen, i området og med naboene ellers. Har en supergrei huseier som hjelper meg med ting som må skiftes mm., og synes husleien er bra. Men jeg vurderer nå å si opp pga. naboene. Bør jeg nevne dem for huseieren? Vil ikke virke kjip overfor dem, men orker snart ikke mer...
Gjest Iah Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Synes helt klart du skal si i fra til huseieren så får han ta det opp med dem. Kanskje naboene dine tar det mer på alvor enn når du har snakket med dem, selv om jeg tviler. Min erfaring er at slike folk aldri skjerper seg dessverre.
Miss Puddel Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 1. si fra til huseier 2. skaff deg postboks, så slipper du trøbbel med posten
Gjest Belle Gunnes Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Kjipt. Men ja si ifra til huseier. Huseier høres ut som han er fornøyd med deg så han vil sikkert ta din side. Bråkebøtter er det ingen som vil ha i lengden. Jeg hadde en slik nabo før. Vi hadde heldigvis felles sikringsboks og jeg tok hovedsikringen deres hver gang de hadde spontanfester. Noe de like gjerne kunne ha fra klokka tre om morgenen midt i uka. De var musikkere. Har du tilgang på deres sikringsskap? Er litt evil måte å gjøre det på, men når de ikke respekterer andres liv så synd for de.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Jeg hadde en slik nabo før. Vi hadde heldigvis felles sikringsboks og jeg tok hovedsikringen deres hver gang de hadde spontanfester. Hehe, nais. Men uansett, si ifra til huseier ja, vet nøyaktig hvordan det tar på med idioter som naboer... Og å skaffe deg postboks var også et godt tips.
Zzyzx Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Ta det med huseier, ja. Sko, paraplyer og annet rask som havner over på "din side" av gangen ville jeg bare slengt i en haug rett utenfor døra til naboen, slik at de faktisk er litt i veien. Harmløst nok, men effekten burde vel være grei.
Marabou Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Snakk med huseier. Det er hans ansvar. For deg, som leietaker, blir dette det samme som om det var huseier selv som ikke overholdt gjensidige regler overfor deg. Var jeg huseier ville jeg vært mer interessert i å beholde deg, enn å måtte prøve å finne ny leietaker til å holde ut sammen med disse toskene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå