Gjest kicki Skrevet 15. september 2003 #1 Del Skrevet 15. september 2003 Heisann! Jeg lurer på om noen her har noen erfaring med Emla-kremen mot sprøytestikk? Lider nemlig av en mildere form for odontofobi: er ikke så veldig redd for tannlegen, men bedøvelsen han setter er GRUSOM... Derfor har jeg ikke gått til tannlegen på flere år, rett og slett fordi jeg er redd for bedøvelsen..! Og det er jo ganske dumt, men det er ikke noe jeg greier å gjøre noe med. Derfor var det noen som tipsa meg om Emla-kremen, den skulle gjøre slik at du ikke kjenner noe til sprøytestikket. Vet noen av dere noe om det? Erfaringer? Hadde satt enormt pris på svar, for nå kjenner jeg på meg at det er på tide å avlegge et lite besøk hos min kjære dentist... Uææh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 12. oktober 2003 #2 Del Skrevet 12. oktober 2003 Heter Emblakrem, men jeg vet ikke om den kan brukes i munnen. Har god erfaring med den på kroppen, eks før man setter veneflon i hånden. Har hørt om tannleger som har en bedøvelsede pensler på tannkjøttet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Junebug Skrevet 12. oktober 2003 #3 Del Skrevet 12. oktober 2003 Har ikke hørt om Embla-krem, så jeg kan dessverre ikke si noe om den. Jeg ønsket bare å skrive at du burde bytte tannlege. Er han hardhendt når han setter bedøvelse, bør du finne en annen. Det finnes bla. tannleger som spesialieserer seg på pasienter som har tannlegeskrekk. Kanskje dette kunne vært noe for deg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liten Skrevet 12. oktober 2003 #4 Del Skrevet 12. oktober 2003 Jeg fikk fjernet en visdomstann forrige uke. Fikk først smurt på en krem over tanna og tannkjøttet, og denne virket en liten stund før bedøvelsessprøytene ble satt. Kremen gjorde at jeg kjente mye mindre til sprøytene. Og jeg hadde ikke bedt om dette på forhånd (visste ikke at muligheten fantes), så hos min tannlege var dette tydeligvis rutine. Er ikke sikker på om dette var Embla-krem, eller om det bare var noe som lignet, men den smakte hvertfall bitre bananer og gjorde susen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diva Skrevet 12. oktober 2003 #5 Del Skrevet 12. oktober 2003 Ikke for å være ekkel eller noe, men den heter faktisk Emla og ikke Embla....... http://www.felleskatalogen.no/ Vi har hatt den på de legekontorene jeg har jobbet på og brukt på barn og folk med frykt for smerte ved stikk. Vet ikke om noen somhar brukt den hos tannlegen. Ut ifra Felleskatalogen, så virker det ikke som om den er beregnet på munnens slimhinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå