Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 For en to-tre år siden hadde jeg kontantkort, men sluttet å bruke det etterhver. Mitt nåværende SIM kort er ødelagt så det står det inaktivt på. Skal få nytt i posten men dette tar 1-2 uker. Har funnet frem det gamle sim kortet som jeg brukte da jeg hadde kontantkort, men det står inaktivt når jeg slår på mobilen. Prøvde å å lade kortet på mine sider, men da står det at det er et ugyldig tlf nr, sjekket da tlf nr på gulesider og det står også der at det er ugyldig. Får ikke ringt til kundeservice siden jeg ikke har noen tlf, og skjønner ikke hva jeg skal gjøre nå ..... hjelp hjelp
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Kontaktkort nummer som ikke er brukt etter en hvis tid kanselleres om jeg husker riktig. Du har jo fortsatt internett virker det som, send en mail?
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 ja, men det er helg og virker ikke som jeg får noe svar. Sendte en mail i morges. Kan jeg gå på elkjøp eller liknende og kjøpe et kontantkort? Beklager, sikkert dumt spm...
Gjest Vitaminbjørn Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Ikke når simkortet er inaktivt, da hjelper det ikke å lade det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 æsj....hva må jeg gjøre for å få sim kortet til å bli aktivt da? Ingen mulighet for å få tak i simkort og hele pakka ,i kveld regner jeg med?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Du mister nummeret om det er inaktivt i så-så lenge (tror det er rundt 1 år), dvs at om du ikkje har fylt på kortet eller brukt sim-kortet på den tida så tar de nummeret tilbake og selger det videre til noen andre, fordi de regner med du ikkje bruker det. Evt står nummeret som ledig så noen andre kan kjøpe det seinere (når de kjøper seg nytt sim-kort). Det betyr at sim-kortet ditt nå er ubrukelig, og du må kjøpe nytt, det hjelper ikkje å bare kjøpe et kontantkort.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 æsj....hva må jeg gjøre for å få sim kortet til å bli aktivt da? Ingen mulighet for å få tak i simkort og hele pakka ,i kveld regner jeg med? Du må kjøpe nytt og få nytt nummer. Og du må nok vente til i morgen
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 Okey, og hvor kan jeg gjøre dette? I mobil butikk, elkjøp type, internett? Beklager slike dumme spørsmål men har ikke peil på slike ting.... Hvor fort går det isåfall hvis jeg kjøper i morgen, kan jeg ringe og slikt med en gang da?
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 16. april 2010 #9 Skrevet 16. april 2010 Okey, og hvor kan jeg gjøre dette? I mobil butikk, elkjøp type, internett? Beklager slike dumme spørsmål men har ikke peil på slike ting.... Hvor fort går det isåfall hvis jeg kjøper i morgen, kan jeg ringe og slikt med en gang da? Tror du kan kjøpe på butikker som selger mobil telefoner. Ja, du kan fylle på med kontanktkort og bruke med ein gang.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 Okey, så da går jeg til en mobil butikk og ber om å kjøpe et nytt simkort og et kontantkort. Da har jeg forstått, tusen takk for hjelpen!
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #11 Skrevet 16. april 2010 Forresten hvor mye koster det å kjøpe et sim kort?
Kirsebær Skrevet 16. april 2010 #12 Skrevet 16. april 2010 Forresten hvor mye koster det å kjøpe et sim kort? Jeg betalte 50 kr på Spaceworld
aluminium Skrevet 16. april 2010 #13 Skrevet 16. april 2010 Noen bensinstasjoner har det også. Jeg vet Esso har brukt å ha Chess, og i senere tid Lebara...
Anglofil Skrevet 17. april 2010 #14 Skrevet 17. april 2010 (endret) Hos operatøren jeg jobber vil alle mobilkunder som ikke har fylt på sitt kontantkort på 15 mnd få en sms om at de vil miste sine penger, og beskjed om at fylles ikke kortet opp på ytterligere 3 mnd vil nummeret bli oppsagt. Hør med operatøren din. Er det kort tid siden ditt nummer ble oppsagt pga dette kan det ofte gjøres en gjenåpning. Ellers må du ha et nytt nummer. Du får kjøpt slike startpakker for kontantkort enten hos en forhandler eller hos kundeservice. Jeg ville derimot ringt og hørt med dem, for det er ofte man får gjenåpnet som sagt, men det spørs hvor lenge siden nummeret ble oppsagt. Mvh Yvonne Endret 17. april 2010 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå