Gå til innhold

Blir de automatisk sjekket av barnevernet?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har et vennepar som venter tvillinger. Moren er 21, faren er 19. De har begge narkomane foreldre, rulleblad og går/gikk på harde stoffer. Moren har sluttet å ta stoff nå, men tok b.la kokain den første mnd. Faren røyker jevnlig hasj inne og tar ecstesy på fest. De har vært inblandet i barnevernet så og si hele livet, og faren kom nyrlig ut av fengsel. De gjør fortsatt kriminelle ting, og jeg møtte moren på fest her om dagen hvor hun fortalte at hun nettopp har sluttet å drikke i helgene. Hun røyker fast.

Jeg har planer om å ringe BV når barnet blir født.

Men tror dere de er inblandet allerede? Siden de har gjort så mye dumt?

Videoannonse
Annonse
Gjest strykebrett
Skrevet

For at barnevernet skal være innblandet må noen ha sagt fra til dem, enten politiet, helsepersonell eller en privatperson.

Syns du skal sende en bekymringsmelding uansett jeg, så kan du være helt sikker. Det blir ikke riktig å gamble på at noen andre har sagt fra i slike saker, selv om det godt kan hende de allerede er involvert.

Skrevet (endret)

Innlegget ble slettet fordi jeg misforsto det TS skrev.

Endret av Havbris
Gjest Marianne
Skrevet

Siden de allerde selv er under barnevernet er det ikke utenkelig at de allerde holder et øye med dem. I graviditeten er det ikke barnevernet som har ansvar for det ufødte barnet, men sosialtjenesten, så hvis du mistenker at mor fortsatt ruser seg er det sosialtjenesten du skal melde til og ikke barnevernet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...