Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Leiligheten vår selges på tvangssalg. Det er en gedigen fellesgjeld her og lite innskudd. Prisantydning er nå satt ned til "gi-bort-pris", og det dekker ikke alt av det vi skylder borettslaget og megler til sammen. Hva skjer da?? får vi regning på resterende når det er solgt??
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Det er urovekkende at dere leter etter et slikt svar her på forumet. Hva sier banken?
Hanselot Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Leiligheten vår selges på tvangssalg. Det er en gedigen fellesgjeld her og lite innskudd. Prisantydning er nå satt ned til "gi-bort-pris", og det dekker ikke alt av det vi skylder borettslaget og megler til sammen. Hva skjer da?? får vi regning på resterende når det er solgt?? Meglerhonorar og dens utgifter må dere selvsagt betale, det er jo en avtale mellom dere og megler. Skylder dere husleie til borettslaget? Jeg som kjøper hadde ikke gått med på å betale den for å si det sånn, har dere annen gjeld til borettslaget så vet jeg ikke. Jeg ville tro gjelden som går på leiligheten går til kjøperen.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Meglerhonorar og dens utgifter må dere selvsagt betale, det er jo en avtale mellom dere og megler. Skylder dere husleie til borettslaget? Jeg som kjøper hadde ikke gått med på å betale den for å si det sånn, har dere annen gjeld til borettslaget så vet jeg ikke. Jeg ville tro gjelden som går på leiligheten går til kjøperen. Når den selges på tvangssalg så er det borettslaget som har avtale med megler. Prisantydningen er bestemt av megler og borettslaget. Det vanlige er jo at skyldig husleie blir trukket fra salgssummen. Men nå har prisantydningen blitt satt ned så mye at den ikke vil dekke det skyldige beløpet. Og da lurer jeg på hvordan det da gjøres ifht det som står igjen etter salg. Kjøper tar ikke over gjelda nei..
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Det er urovekkende at dere leter etter et slikt svar her på forumet. Hva sier banken? Hva banken sier??? Hva mener du?? Vi betaler da på lånet til banken vi...
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Jeg var kanskje ikke nok presis.. Det er ikke banken vi skylder penger, men borettslaget. Vi skylder altså husleie. Derfor er det borettslaget som selger leiligheten
Gjest yojo Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 Tror jeg ville tatt meg en tur til banken..................
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 Tror jeg ville tatt meg en tur til banken.................. hva kan de hjelpe oss med da??
Gjest navnelapp Skrevet 16. april 2010 #9 Skrevet 16. april 2010 Få meir i lån slik at du kan betale husleiga?
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 Du må betale skyldig husleie selv om leiligheten blir solgt.
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #11 Skrevet 16. april 2010 Du må betale skyldig husleie selv om leiligheten blir solgt. Det skjønner jeg.. Jeg bare lurte på hvordan dette gjøres når det ikke blir trukket fra salgssummen..
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #12 Skrevet 16. april 2010 regning, deretter inkasso, deretter trekk av lønnen direkte fra arbeidsgiver. Altså at boretteslaget f.eks trekker 1000 pr måned av lønnen din til gjelden er betalt, gjennom namsmannen så klart.
Horge Skrevet 17. april 2010 #13 Skrevet 17. april 2010 Det er en gedigen fellesgjeld her og lite innskudd. Ble ikke helt klok på hva kravet fra borettslaget går ut på, altså om det f.eks. er felles- eller kapitalkostnader; men har dere vurdert muligheten for å gå fra boligen? Hvis dere "oppfyller kravene" til å kunne gå fra boligen, så medfører dette i så fall at dere taper (det lille) innskuddet, men dere slipper å ta med resten av underskuddet på flyttelasset. Les mer her: - http://www.nettavisen.no/bolig/article2315382.ece - http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.6051219
Gjest yojo Skrevet 17. april 2010 #14 Skrevet 17. april 2010 hva kan de hjelpe oss med da?? Dere er jo tydeligvis i en økonomisk situasjon dere ikke greier og håndtere, leiligheten deres skal tvangsselges. Synes det er en god nok grunn til å reise i banken å be om hjelp jeg da
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #15 Skrevet 17. april 2010 Ble ikke helt klok på hva kravet fra borettslaget går ut på, altså om det f.eks. er felles- eller kapitalkostnader; men har dere vurdert muligheten for å gå fra boligen? Hvis dere "oppfyller kravene" til å kunne gå fra boligen, så medfører dette i så fall at dere taper (det lille) innskuddet, men dere slipper å ta med resten av underskuddet på flyttelasset. Les mer her: - http://www.nettavisen.no/bolig/article2315382.ece - http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.6051219 Åi! Visst dette er mulig så er vi kanskje reddet??? Jeg mener.. Innkuddet taper vi uansett. Vi må flytte herifra, men ingen vil ha leiligheten. Husleia er skyhøy, så vi føler vi bare sitter å drar på oss mer og mer gjeld. Vi skylder husleie,altså nedbetaling av fellesgjeld..
ism85 Skrevet 17. april 2010 #16 Skrevet 17. april 2010 Sånn jeg leser artikkelne er du fremdeles ansvarlig for å betale husleie og felleskostnader. Det du har mulighet til er å siopp si i fra deg boretten til din andel. Dette tar da tydeligvis 6mnd og også i disse 6mnd må du dekke husleie/felles kostnader. Det vil kun være lønnsomt å si fra deg boretten når salgssummen ikke dekker megler.
Gjest Mahareth Skrevet 17. april 2010 #17 Skrevet 17. april 2010 I mitt borettslag har borettslaget forsikring som gir de inntil 2G til å dekke ubetalte felleskostnader hvis leiligheten går på tvangssalg.
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #18 Skrevet 17. april 2010 Sånn jeg leser artikkelne er du fremdeles ansvarlig for å betale husleie og felleskostnader. Det du har mulighet til er å siopp si i fra deg boretten til din andel. Dette tar da tydeligvis 6mnd og også i disse 6mnd må du dekke husleie/felles kostnader. Det vil kun være lønnsomt å si fra deg boretten når salgssummen ikke dekker megler. Ja, det skjønte jeg.. Det vi er redd for er at vi "brenner inne" med denne leiligheten. Prisantydningen dekker megler, men ikke noe særlig mere. Dermed taper jo vi innskuddet vårt uansett. Om vi må bo her i 6 mnd til og betale husleie for det,så klarer vi det.Men om vi da sier fra oss retten til å bo her, så er vi i allefall forsikret mot å bo her ennå lengre. Og nå som summen er så lav, så taper vi jo ingenting uansett. Vi kan jo bare håpe på at non kjøper før de tid, så vi kan flytte tidligere..
Hanselot Skrevet 17. april 2010 #19 Skrevet 17. april 2010 Ja, det skjønte jeg.. Det vi er redd for er at vi "brenner inne" med denne leiligheten. Prisantydningen dekker megler, men ikke noe særlig mere. Dermed taper jo vi innskuddet vårt uansett. Om vi må bo her i 6 mnd til og betale husleie for det,så klarer vi det.Men om vi da sier fra oss retten til å bo her, så er vi i allefall forsikret mot å bo her ennå lengre. Og nå som summen er så lav, så taper vi jo ingenting uansett. Vi kan jo bare håpe på at non kjøper før de tid, så vi kan flytte tidligere.. Kan man ikke bare si opp boretten fra en borettslagsleilighet da? Mener jeg hørte det ett sted, da er det borettslag som tar over leiligheten. Fant en link
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #20 Skrevet 17. april 2010 Kan man ikke bare si opp boretten fra en borettslagsleilighet da? Mener jeg hørte det ett sted, da er det borettslag som tar over leiligheten. Fant en link Ja, jeg fikk det fortalt her nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå