Gjest Huffsa Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 (endret) Noen som har en "liste" med fordeler og ulemper med solbriller med styrke når man egentlig bruker kontaktlinser fast? Bruker en-dags-linser hver dag, men briller om morgen/kveld. Vurderer å kjøpe solbriller med styrke, men er veldig usikker.. Og koster jo litt, så gidder ikke hive pengene ut av vinduet hvis det bare er unødvendig.. Bruker forresten - 4,50. Endret 16. april 2010 av Huffsa
Jade Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Ulempen med solbriller med styrke, er at du må gå med dem for å se godt. Når du går inn i et hus, så må du jo ha på deg solbrillene for å f.eks. se på tv. Med mindre du har linsene eller vanlige briller med deg.
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Det fins jo vanlige briller som blir om til solbriller når det er sol ute (magisk). Far min hadde noen sånne, fram til han satt seg på de ved et uhell. Koster riktignok litt ekstra.
Gjest hudenmin Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Jeg var nærsynt tidligere (opererte for noen år siden). For min del hatet jeg å bruke briller pga hadde ikke samme friheten som med linser. Dvs. hadde ikke godt nok sidesyn, eller der man i ulike situasjoner må ta av seg solbrillene (det vil oppstå slike situasjoner, eksempelvis på stranden ved bading). Ser derfor bare ulemper med solbriller med styrke, men det er meg. De brillene som ble mørke (husker de), mener jeg ble det i dagslys. Dvs. selv når solen ikke var sjenerende. Er ikke alltid man har lyst til å gå rundt med solbriller.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå