Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Jeg la ut en dyr klokke for salg for en uke siden og fikk en henvendelse fra en fyr med islandsk mailadresse. Han spurte om han kunne få klokken til en lavere pris. Jeg skrev at det var ikke aktuelt. Dagen etter så kom dette svaret fra samme mailadresse: i would like to know if you can ship abroad, i am very much interestedto buy. i would like to buy the item for my friend who is inAfrica(Nigeria) as a gift. i am currently not in town to receive theitem. I have just traveled to UK for official duty. i will offer you extra for shipment. if accepted, please i would makepayment via bank transfer. so get back to me if you will sell the item to me, and thetotal amount i will transfer Bank namea/c noa/c holder nameiban PLEASE GET BACK TO ME Er dette sånn Nigeria svindel?
Gjest annemor30 Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Jeg la ut en dyr klokke for salg for en uke siden og fikk en henvendelse fra en fyr med islandsk mailadresse. Han spurte om han kunne få klokken til en lavere pris. Jeg skrev at det var ikke aktuelt. Dagen etter så kom dette svaret fra samme mailadresse: i would like to know if you can ship abroad, i am very much interestedto buy. i would like to buy the item for my friend who is inAfrica(Nigeria) as a gift. i am currently not in town to receive theitem. I have just traveled to UK for official duty. i will offer you extra for shipment. if accepted, please i would makepayment via bank transfer. so get back to me if you will sell the item to me, and thetotal amount i will transfer Bank namea/c noa/c holder nameiban PLEASE GET BACK TO ME huff neinei, dette stinker igang!
aluminium Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Bare sørg for å få nok penger for frakten, og vær 110% sikker på at pengene er på konto før du sender avgårde. Du må aldri, aldri sende klokken av gårde før pengene er på konto, for det høres ikke heelt legitimt ut...
Gjest Chrystal Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Jeg har opplevd det samme!Hadde en annonse på Finn,med flere forskjellige ting jeg skulle selge.Fikk akkurat samme mailen som du.Sjekket det opp og det er svindel med stor S!Slett mailen du har fått.De kommer til å sende deg flere mailer i løpet av de neste dagene.Var en skikkelig ubehagelig opplevelse
Marabou Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Styr unna. http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=567677
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå