Klips Skrevet 16. april 2010 #1 Skrevet 16. april 2010 Hei, jeg skal visst være med på Holmenkollstafetten for første gang, og er tildelt siste etappe. Den er altså 600m og kun inne på Bislett, eller? Hva bør jeg løpe denne på med æren i behold? Føler jeg kan slippe nerver før løpet hvis jeg vet at jeg løper på en ok tid ;-) Hvordan trener jeg til å løpe den ok? Har såvidt startet årets løping, og merker at løpeformen fra i fjor er gone, dessuten er det sentrumsløpet først, så det er bare to uker mellom der til å fokusere på de 600 metrene, vet ikke om det er nok til å gjøre noe fra eller til? Ikke at dette er livsviktig, asså, men jeg gir meg ut for å være sprek, så jeg må innfri litt for å unngå skam og her er det jo så mange folk som kan så mye og liker å skravle trening
Cessa25 Skrevet 16. april 2010 #2 Skrevet 16. april 2010 Oi, oi skal du løpe den siste?! Wow, imponert jeg Jeg skal selv løpe den 10. etappen, den lengste på ca 2,4 km. Jeg er tidligere langdistanseløper og liker bedre litt lange seige etapper enn de små, kjappe. Men uansett; det kommer jo an på hvor godt grunnlag du har fra før av, men ettersom du ikke har så veldig god tid på deg, ville jeg rett og slett øvd meg på 600 meter. Finn en rimelig flat strekning hvor du får målt opp sånn cirkus og øv på å løpe den. Kjør langkjøring med 80 % innsats noen dager, og muligens noen intervaller noen dager. Men hold fokus på rundt 600 m i intervallene f.eks. Da får du mer følelsen av å løpe fort du kan ligge på selve stafetten, og beina får forhåpentligvis ikke sjokk før målstreken er passert. Ikke noe moro å stivne like før mål når man løper den siste. Derfor vil jeg anbeale deg å løpe en del 600 meter så du får den litt inn i kroppen før den store dagen. Sikkert mange som har flere tips enn meg. Uansett ønsker jeg deg masse lykke til, så får vi krysse fingrer for fint vær og gode resultater den 8. mai
Klips Skrevet 18. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 18. april 2010 Takk for råd Hvor lang tid er vanlig å bruke på en sånn distanse? Hva er bra? Finnes det noen tidsoversikt noe sted?
alCaldazar Skrevet 19. april 2010 #4 Skrevet 19. april 2010 Holmenkollstafetten.no har etappetider for de foregående årene! Jeg skal løpe etappe 2 iår, og trener litt med noen sett med 400m og 800m inne på rundbanen på bislett, pluss at jeg har løpt etappen min et par ganger. (banen er åpen for alle, de fleste dager) Fant ut at jeg løp den på 149% av den beste tiden i min klasse ifjor, og siden jeg anser meg selv som rimelig amatør er jeg storfornøyd med det
Klips Skrevet 19. april 2010 Forfatter #5 Skrevet 19. april 2010 Tusen takk Her du mener: http://holmenkollstafetten.no/etappetider2009.asp ? Og så må man gå inn på de forskjellige inndelingene? Men jeg skjønner ikke helt hva som står her Fx: 01:48-7 - hva betyr det?
Klips Skrevet 19. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 19. april 2010 (endret) ... det etter streken er kanskje plassering? Er ikke så kjapp Sto visst "normal løpstid" når jeg gikk inn på etappen min også. dobbelt Endret 19. april 2010 av Klips
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå