Gå til innhold

Seksuell referanse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Mange måter det, sex er jo mer enn ett hull for mannfolka å putte'n i. ;) Er jo en del kvinner som bare ligger der, det er ihvertfall det jeg har hørt flest menn klage på. Ikke flinke til å suge, er borti med tennene i ny og ne og slike ting spiller vel også inn. For å nevne noe.

Ellers synes jeg det blir en dårlig sammenligning å si at siden kvinner krever enkelte ting i senga, skal mannfolk kunne kreve en BJ hver morgen. Det å være en god elsker er ikke, ihvertfall ikke i min bok, å stille opp til faste tider i døgnet.

Som flere har nevnt over, en god elsker er en som kommuniserer godt, og som man har god kjemi med. Og det er gjerne noe som kommer etterhvert som man lærer hverandre å kjenne. Alle liker heller ikke alt på samme måte. Derfor kan også en jeg synes er en god elsker, være en dårlig elsker for ei annen dame som liker ting på en annen måte enn det jeg gjør.

Generelt sett er det jo også vanskeligere for kvinner å få orgasme enn det er for menn, og derfor må det litt mer teknikk og finesse til hos mannen enn det må hos kvinnen for at begge skal komme i mål. Jeg har forsåvidt lest og sett flere artikler og bøker som omhandler mannens seksualitet, eller som omhandler felles seksualitet, det er ikke bare kvinnens seksualitet og nytelse det blir skrevet om.

Nja, hvis ts har rett, noe jeg tror han har, så er vel disse studiene du henviser til i beste fall anekdotiske. De aller, aller fleste av bøkene på området omhandler kvinnelig seksualitet ser det ut til. Jeg antar at det i det minste delvis kommer av en slik "d`ække så farlig med mannen, han er jo så enkel så og kommer alltid". Synd. Og dessuten lite treffende for mannlig seksualitet. Mulig det skal lite til for å tilfredsstille en 16-åring, men for oss voksne menn skal det betydelig mer til enn ei dame som sprer beina.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gorgonzola
Skrevet

Unnskyld for å spørre om det her. Men hvordan kan man egentlig være dårlig i senga? Når det kommer til jenter/kvinner. :sjenert:

Unnskyld utbruddet men formuleringa di tyder på at du enten

- er for ung til å ha hatt sex, eller

- du har ikke skjønt bæret

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Sex handler om samarbeid. Begge må gi og da får jo også begge to. Jeg synes ihvertfall ikke at en skal ta ansvaret for begge to.

Men jeg har vært sammen med en mann som var utrolig ego i senga og det gikk bare ikke, det var kun han og hans nytelse og orgasme som gjaldt, egentlig så kunne han hatt sex med en dukke for han enset ikke meg. Det var ikke noe savn å ikke ha sex for å si det sånn.

Hvis begge tenker litt på den andre også og klarer å kommunisere på en eller annen måte hva som er godt og hva en ikke liker så blir det som regel bra.

Skrevet

Det du tar opp her, ts, er et absolutt høyaktuelt og interessant tema.

Hvordan kvinnelig seksualitet oppfattes og formidles i det offentlige rom ?

Hva er akseptert, og hva er ikke ?? Interessante spørsmål.

Og, for all del, mye av det du er inne på her er riktig beskrevet.

Man får jo inntrykk av at sex skal være på kvinnens premisser, at det er hun som

skal nyte og tilfredsstilles.

Av de opplyste kvinnene som svarer her så er det i større grad forståelse av at

det er et samarbeid og en god kommunikasjon som er med på å skape en god seksuell

relasjon.

Som en del av kvinnefrigjøringa så har det jo også vært en utvikling m.h.t kvinnens seksualitet. Det er jo flott, men man kan undres om det har gått for langt på mannens bekostning.

I glanset papir som er på utsalg finnes klart mye utvalg av kvinnelig lektyre ; mote,skjønnhet,trening,kosthold o.s.v. Fokuset er ofte rettet på kvinners utseende,kropp og seksualitet. Gjennom lektyre skapes ideer og holdninger, også for den fremvoksende generasjonen. Det er jo særdeles viktig at jenter og kvinner finner bakgrunnsstoff om temaet seksualitet som omhandler begge kjønn, og ikke et ensrettet fokus mot kvinner. Det er jo dette som bør være fokus i det offentlige rom, og jeg deler dine oppfatninger om hvordan det tildels oppleves skjevfordelt for tiden.

Tross dette, så tror jeg nok de fleste kvinner idag skjønner at sex er en utøvelse hvor man må samarbeide og kommunisere for at opplevelsen skal bli god. Men ja, diskusjonen i det offentlige rom synes å være veldig ensporet.

Skrevet

Når jeg snakker om at jeg ønsker at kvinner skal vise mer interesse for mannen som sådan, så mener jeg en spørrende nysgjerrighet istedenfor å forholde seg til oppleste og feilaktige myter. Et godt eksempel er at det skrives at det er mye vanskeligere for kvinner å få orgasme enn det er for menn. Dette er jo totalt feil og unyansert. Hvis man kunne løfte blikket en smule, så ville man som kvinne vite at unge menn vanligvis har lett for å få orgasmen, men at denne evnen svekkes med årene. Hos kvinner er det gjerne omvendt. Dette bør jo kvinner vite om uten å sykeliggjøre oss av den grunn. Vi er sånn fra naturens side.

Dessuten er det slik at vi virker langt bedre i et seksuelt miljø vi føler at vi behersker. Det betyr selvfølgelig at krav til prestasjoner,- som ofte kommer fra kvinner, - virker mot sin hensikt. Ikke minst når krav blir oppfattet som krav som kun er egnet til å tilfredsstille henne. Får vi krav, begynner vi med motkrav som kvinner finner ubehagelige og da har vi den onde sirkelen.

Leser man på dette forumet er spørsmålene gjerne: "Hvordan skal jeg få mannen min til å endre seg slik at det passer meg". Aldri: "Hva kan jeg endre for at ting skal bli bedre".

Jeg vil oppgradere den mannlige seksualiteten slik at vi kan oppnå likestilling i forhold til den kvinnelige seksualiteten. Men vi har en lang vei å gå før vi menn kan få aksept for vår egenart her. En viktig faktor her er at kvinner slutter å være så normativ på vegne av egen seksualitet.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Grunnen til at det skrives så mye for kvinner, kan jo rett og slett være at markedet ikke er der når det gjelder menn? Ikke at de ikke kunne trengt litteratur om emnet, men at de ikke oppsøker den, og at det derfor ikke satses på menn?

Skrevet

Grunnen til at det skrives så mye for kvinner, kan jo rett og slett være at markedet ikke er der når det gjelder menn? Ikke at de ikke kunne trengt litteratur om emnet, men at de ikke oppsøker den, og at det derfor ikke satses på menn?

Ikke umulig det.

Men det som blir galt er at "man går ut fra" at menn er slik og slik. Og disse antakelsene blir fort til falske sannheter. I tillegg er sannhetene basert på det kvinner opplever og definerer gjennom sine kvinnebriller, og man glemmer at menn kan ha andre oppfatninger om egen seksualitet. Derfor bør man ikke være så bastant og ensidig som f.eks. mange kvinnelige sexologer er.

Derfor,- når enkelte kvinner klager på dårlige elskere, så tenker jeg at dette er et kvinnemenneske med dårlige sosiale antenner, liten sosial og seksuell innsikt og evne, samt en person som det er vanskelig å kommunisere med. Man stiller seg selv i et dårlig lys når man klager på mannens seksuelle evner fordi man signaliserer at man selv ikke vil ta noe ansvar for dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...