Gå til innhold

litt vanskelig brudesalong

Fremhevede innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg kjøpte brudekjolen min for noen måneder siden og syns den er kjempefin, og er veldig fornøyd. Det eneste jeg er litt skeptisk til er at den er veldig bred i skjørtet pga underskjørtet. Jeg har i ettertid kjøpt sko til, og de har ganske høy hæl. For meg ser det nå ut som om jeg kanskje kan redusere omkretsen på ringene i underskjørtet litt uten at kjolen blir for lang. Prøvde derfor å bestille time der jeg kjøpte den for å få noen med erfaring til å se på om det lar seg gjøre.

Det var ikke enkelt nei. Salongen er sterkt i mot dette forsøket. Dette til tross for at de ikke har sett hvordan lengden er nå med nye sko. Har prøvd 3 ganger nå å få satt opp en time, men det ser ut som om det er mission impossible.

Jeg er litt lei av at det hele, og gidder ikke mase mer, men tørr heller ikke begynne å endre på kjolen eller underskjørtet selv.

Er det noen som har erfaring med hvor enkelt/vanskelig det er å endre ringene i underskjørtet? Vil det være like greit for meg å gå direkte til en skredder og forhøre meg om dette? De bør vel ha peiling på hva som er mulig og ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres jo veldig rart ut at de ikke vil hjelpe deg.

Det er skikkelig dårlig service. Jeg ville nok ikke begynt å fikse på det selv,

men en skredder kan helt sikkert hjelpe deg med det. =o) Lykke til

Skrevet

På mitt underskjørt er det ikke noe problem å endre ringene. Antagelig må du betale masse for at de skal gjøre det så se på det selv først. Jeg kjøpte mitt på ebay til 120 kr så der er det evt mye å spare hvis du skal ha nytt!

Skrevet

På mitt underskjørt er ringen (det er bare én) ikke en hel ring, men mer en slags bred metall-stripe. Jeg skal redusere diameteren ved å la den overlappe ganske mye. Vet ikke om du skjønner hva jeg mener.

Ringen kan også tas ut av underskjørtet, men jeg synes det er praktisk å ha den der for å slippe å ha tyll rundt føttene. Jeg skal ha ringen så vid at jeg akkurat har plass til å gå vanlig uten at den er i veien.

Skrevet

Dra til en skredder. De burde fikse dette raskt og greit!

Jeg hadde min brudekjole inne til sying to ganger før jeg brukte den.

Jeg måtte kutte litt på lengden, fjerne litt tyll fra underskjørtet og sy den inn. Dette betalte jeg kun 700kr. Jeg synes i allefall det var rimelig!

Måtte sy den inn to ganger fordi jeg slanket meg så mye den sommeren ;)

Jeg kan anbefale denne skredderen fra Drammen, om du bor i nærheten i allefall :)

Anjah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...