Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! I forbindelse med bryllupsreisen vår skal vi tilbringe 4 dager i Barcelona, og hadde satt stor pris på noen tips angående hva man bør oppleve/se. Feks hvilke museer/gallerier bør man få med seg, hvilken strand er best, beste shopping, opplevelser etc.

Vi var i Barcelona i fjor, da var vi på Las Ramblas (likte den egentlig ikke så veldig godt), Parc Güell + en del andre av Gaudis verk, det gotiske kvarter (det var supert!) og La Sagrada Familia.

Er hop on/hop off bussene noe å satse på? Jeg har også lyst til å se Montjuïc fontenen, har noen sett den? Jeg har også hørt at det er et bra akvarium og zoo i Barcelona, er det noen som har erfaring med noen av dem, eller har andre anbefalinger? Vi hadde blitt kjempeglade for forslag!

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

jeg har vært i Barcelona flere ganger og liktee meg veldig godt i byen. jeg har skrevet om byen på hjemmesiden min.

hvis du ikke har vært på Montjuïc vil jeg anbefale at dere får med dere hele området, ikke bare fontenen. på kvelden på sommeren er det "konsert" ved fontenen som anbefales. jeg har aldri vært i Zoo i Barcelona men i akvariet. jeg er ikke noen blodfan av akvarier lenger så synes det var greit nok. det som var litt spess med det og litt kult var tunnellen som en kan gå igjennom som går gjennom hovedtanken.

dere burde også besøke katedralen som ligger i gamlebyen. der kan en ta en heis opp til taket hvor en har utrolig god utsikt over hele byen.

Skrevet

Det er noen år siden jeg var i Barcelona (2003 tror jeg), men jeg husker veldig godt Zoo Barcelona. Veldig mye å se, skuffer absolutt ikke. Her kan du lese litt mer om den.

Kos dere masse! :klemmer:

Gjest Carleigh-Ann
Skrevet

Det er en strand i sentrum i Barcelona som er helt ok, Barceloneta. Men reiser dere med tog ca i en halvtime så er det finere strender i Sitges. Montjuïc er kjempefint ja, samme med området Olimpic der det er masse koselige barer/restauranter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...