Gå til innhold

Frykter du for ferieturen i sommer?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestilt tur til Kreta i midten av juni. Det er jo altså 2 mnd til, og alt kan skje innen da, men det er jo en viss mulighet for at asken fortsatt skaper trøbbel for flytrafikken.

Er du bekymret for ferieturen i sommer?

Og ja, jeg forstår selvfølgelig at det finnes langt verre konsekvenser av askeutbruddet enn at rike nordmenn ikke kommer seg på ferie. Samtidig må det være lov til å synes at også denne konsekvensen er synd, selv om mangelen på Sea King-helikoptere, helseproblemer og flom på Island selvsagt er mye verre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke bestilt ferietur enda, men hadde jeg gjort det, så hadde jeg sikkert bekymret meg litt. Men når det er sagt frykter jeg mye mer for de samfunnsmessige konsekvensene dersom dette blir langvarig - i tillegg til det du nevner, så vil det gi store økonomiske ringvirkninger dersom folk ikke kommer seg på jobbmøter, kulturarrangementer etc. etc.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg bekymrer meg litt for flyturen neste uke :/

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi reiser til USA i slutten av juli, og tanken har jo slått meg. Får bare håpe at ting går bra..

Skrevet

Nei, vi skal ta båten til Danmark, så det burde gå greit. :fnise:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi har bestillt korpstur til Island(!) i sommer.

Jeg tenker litt på det må jeg innrømme, men noen krise er det ikke. :)

Skrevet

Skal til Syden om 3 uker, så ja, bekymrer meg litt for at det ikke blir noe av... :sukk: Drittvulkan!

Skrevet

Skal til Amster om to uker... Bekymret ja - men vil ikke fly om det er farlig - så da får det heller være...

Skrevet

Nei, kan ikke si at jeg er spesielt redd for at vi ikke skal komme oss avgårde. Drøyt 2 måneder til vi reiser, så regner med at det meste har ordnet seg til da.

Men, vi skal snart bestille overnatting og jeg kommer nok til å være påpasselig med å bestille steder hvor vi på kort varsel kan avbestille og få pengene igjen (evt. betale ved utsjekk).

Skrevet

Jeg frykter for turen til Florida på mandag. Skulle egnetlig fly i dag men fikk booket om. Reisen har vært planlagt i 1 år og er den eneste turen jeg får i 2010...

Skrevet

skal til Kreta om 2 uker.... så jeg håper at ting er bra til da....

Også kan det godt oppstå et nytt utbrudd, slik at vi ikke kommer oss hjem og må bli på Kreta noen ekstra uker :ironi::fnise:

Skrevet

Skal til London om 2 uker også til Rhodos i juni. Mest bekymret for den London turen. Bare bestilt fly så venter litt med å bestille hotel. I håp om at det ordner seg.

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg skal til Alanya om to uker, og Praha om en måned.

Er ikke noe særlig nervøs, og skulle det skjære seg er det ikke noe jeg får gjort med det uansett.

Men jeg har en venninne som skulle til Spania med mann og barn i morgen, så jeg synes ganske synd i henne...Hun hadde gledet seg masse:(

Jeg er mer bekymret for evt. klima-problemer o.l. dersom "storebror"-vulkanen bryter ut, slik det har vært snakk om i dag.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Skal reise neste helg, og føler vel at det er maks 50% sjanse for å komme avgårde som det ser ut nå. Det kjedelige er at hotellet må avbestilles et par dager før om vi skal få igjen pengene. Og det er jo ikke sikkert vi vet så lenge i forveien om det blir noen tur... :sukk:

Skrevet

Jeg skulle en uke til Irland i morgen :tristbla:

Er selvsagt veldig skuffet over at drømmeferien på spa-hotell bokstavelig talt går opp i røyk, men prøver å se det i et større persepktiv. De samfunnsmessige konsekvensene er tross alt mye verre...

Gjest Constanze
Skrevet

Nei, jeg frykter ikke noen ferie .. den tar vi ganske på sparket allikevel.

Det er langt tristere at mannen min ikke kommer hjem fra utlandet pga flystoppet :cry3:

Skrevet

Skulle møtt min kjære i Brussel i dag, hotellet står der ubrukt nå :tristbla:

Litt trist, siden vi ikke kan møtes igjen før i slutten av Mai, og jeg hadde gledet meg sånn, men jeg har jo fortsatt håp om å kunne dra i morgen da.. Tviler litt, men da kunne vi ihvertfall hatt en dag sammen:-/

Skrevet

ja, bekymrer meg for om det blir kreta tur neste lørdag....uff..

Gjest wiwiwao
Skrevet (endret)

Jeg skal til England neste helg...sannsynligheten for at det blir noen tur virker smal... :(

Endret av wiwiwao
Skrevet

Jeg skal reise med fly i sommer, har ikke bestillt enda, men jeg tror ikke det blir noe problem.

Tviler sterkt på at asken kommer til å være der om 2 mnd.

De sier jo at i værste fall kommer den til å være der i 2 uker, å tom det er lite sannsynlig. Tror ikke du har noe å uroe deg for :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...