Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Scarlett
Skrevet

Ser du som er ikke-røyker på det at partneren røyker som en stor ulempe? Jeg har selv vært ei jente som ikke vil ha en røyker som kjæreste, men nå har jeg noe på gang med en røyker. Er det egentlig noen big deal?

Dropper han jo ikke kun pga røyken, men det er jo minus i boka.

Hvordan er deres holdninger til å ha en røykende partner?

P.S Han er av typen som vil slutte, men selv jeg vet jo hvor umulig og vanskelig det kan være:(

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med en røyker i mange år. Det går litt i perioder for meg egentlig..noen ganger blir jeg gal og hater lukta som sitter i klærne, røykeånden, viten om at det er så skadelig..

Andre ganger tenker jeg ikke så mye på det annet enn at det er et pengesluk og ikke så veldig atteraktivt (i mine øyne).

Hadde jeg kunnet velge hadde jeg helt klart tatt en ikke-røyker, men man forelsker seg jo i personen og det er lett å overse røykina når man ser alle de andre gode kvalitetene.

Røyking inne er no no! Ellers kan det være kjedelig når dere f.eks er på reise eller annet og vedkommende til stadighet må ta en pause i det dere driver med for å ta en blås..

Gjest student
Skrevet

Jeg har vært sammen med en røyker en gang. Det skjer ikke igjen.

Var kontinuerlig forskjøla og syk i 4 måneder. Gikk over i løpet av en uke etter det ble slutt.

Så helsen min tåler ikke en røyker som kjæreste ;)

Gjest Scarlett
Skrevet

Oi, jeg visste ikke at man kunne bli syk av å være sammen med en røyker:s

Vet noen om det er vanligere at røykere er syke enn andre? "Min" har ofte vondt i halsen, mistenker det har en sammenheng med røyken:s

I datingfasen er det ingen big deal føler jeg, men hvis jeg ser for meg at jeg skal bo med han og ha felles økonomi, ser jeg for meg det kan bli litt styr. Og jeg har lite lyst å bekymre meg over hans helse og være støttespiller i slutte-å-røyke. Jeg har litt den "når du var så dum å begynne å røyke er det ditt problem, 0 empati her!"-holdningen (ikke så kynisk da, men dere tar poenget)

Gjest Scarlett
Skrevet

Hva med en som snuser?

Jeg kan bare svare for meg selv, men; Bedre enn røyk, men ikke ønskelig. Syns ikke snusleppe er særlig pent også er selve snussaken ekkel.

Men for all del, er langt fra så ille som røyk:)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Ser du som er ikke-røyker på det at partneren røyker som en stor ulempe? Jeg har selv vært ei jente som ikke vil ha en røyker som kjæreste, men nå har jeg noe på gang med en røyker. Er det egentlig noen big deal?

P.S Han er av typen som vil slutte, men selv jeg vet jo hvor umulig og vanskelig det kan være:(

Du burde absolutt droppe han. Som du sier selv, så er det minus i boka, og du har vel ikke tenkt å finne noe dårligere enn det beste? Eller kanskje du vil slå deg til ro med det nest beste!

Gjest Illiya
Skrevet

Om vedkommende røyker, men er god på alle andre måter, rene drømmemannen, så ville det at han røyker altså vært nok til å dumpe han?

Jeg kan se for meg verre ting å dumpe folk for. Joda, han bruker sikkert noen penger ekstra hver mnd på å kjøpe røyk. Men bruker ikke du også noen penger i mnd på noe du vil ha? Noen er sære i matveien, og vil kun ha ditt eller datt, som da kan koste mer. Andre er vegetarianere, som også er dyre i matveien.

Er du av de som liker å kjøpe klær og sko? Kan hende en gang i mnd minst? Da bruker du vel sikkert like mye på det som kjæresten bruker på røyk....for menn er ikke kjent for å ha f.eks shoppingdagbøker....

Ok, hvis det er så ille med en mann som røyker, så får du finne deg en som ikke gjør det. Og håpe han er like god som han du har nå. Noen røykere har faktisk andre kvaliteter som overgår mange andre, akkurat som ellers variasjon i samfunnet. Og denne mannen må jo være ekstra bra siden du tenker å se bort fra dine prinsipper om en ikkerøykende mann.

Gjest Anjelika
Skrevet

Fant nettopp ut (via en felles kompis) at min kjæreste alltid har sett på røyking som en definitiv dealbreaker. Og jeg røyker som bare det.

Jeg visste at han ikke likte det spesielt godt, men det er bare fordi jeg spurte han om det - han er den sporty typen så jeg tenkte det nok. Men han har aldri gitt uttrykk for det selv eller mast, hintet om eller kommentert røykingen min, så jeg visste ikke at han egentlig var veldig anti.

Det viser jo bare at man legger vekk slike dumme krav når man møter drømmedama, hehe.

Gjest Illiya
Skrevet

Fant nettopp ut (via en felles kompis) at min kjæreste alltid har sett på røyking som en definitiv dealbreaker. Og jeg røyker som bare det.

Jeg visste at han ikke likte det spesielt godt, men det er bare fordi jeg spurte han om det - han er den sporty typen så jeg tenkte det nok. Men han har aldri gitt uttrykk for det selv eller mast, hintet om eller kommentert røykingen min, så jeg visste ikke at han egentlig var veldig anti.

Det viser jo bare at man legger vekk slike dumme krav når man møter drømmedama, hehe.

Tror menn kanskje er litt rundere i kantene enn vi damer er;)

Skrevet

Jeg har en røykende kjæreste og det største irritiasjonsmomentet er pengene det koster. Men det er jo hans valg, og hans prioritering, og en grei unnskyldning for meg når jeg vil kjøpe noe bare for kos når vi har lite penger. Min kjæreste er heller ikke så interessert i å slutte, siden røyken gir han mer enn ulempene det medfører. Tror egentlig det gjør det lettere at han bare står for det, enn at han er på "ja, jeg må jo slutte snart"-kjøret.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke kunnet vært sammen med en røyker, for meg er røyking såpass uattraktivt at det ikke hadde vært aktuelt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært sammen med en røyker i seks-sju år, er det fortsatt. Det er et minus i boka, ja, men ikke nødvendigvis et stort. Han er hensynsfull og røyker ikke inne, kaster sneiper i stedet for å forsøple slik utrolig mange røykere gjør osv. Men det lukter jo ikke godt, jeg blir over tid bekymret for helsekonsekvensene (en ting er de som forårsaker tidlig død, men man får jo redusert kondis og overskudd hele veien..) og det går endel penger. Han har sluttet i perioder, og jeg har fortsatt tro på at han kommer til å slutte helt en dag, men engasjerer meg ikke noe særlig i det - har erfaring med at jo mer jeg maser eller oppmuntrer, jo mer vil han røyke :roll:

Uansett: er han ellers en fin fyr eller drømmemannen, så ville jeg (åpenbart) ikke dumpet ham pga røyk. Selv om jeg også ideelt sett ville vært sammen med en ikkerøyker. Men forvent at han tar hensyn ved å ikke røyke inne og slikt.

Skrevet

Jeg ville tankt at hvis du virkelig liker ham så go for it. Du kan ikke la røyken stoppe deg da. Men hvis du blir usikker bare fordi ka røyker så dropp ham. Da er du ikke nok engasjert i utgangspunktet.

Jeg kan se for meg verre ting å dumpe folk for. Joda, han bruker sikkert noen penger ekstra hver mnd på å kjøpe røyk. Men bruker ikke du også noen penger i mnd på noe du vil ha? Noen er sære i matveien, og vil kun ha ditt eller datt, som da kan koste mer. Andre er vegetarianere, som også er dyre i matveien.

Når ble vegetarianere dyre i matveien? Grønnsaker er billigere enn kjøtt. Jeg er vegetarianer og bruker ikke mer enn en femtilapp på mat om dagen.

• Liker 1
Gjest Anjelika
Skrevet

Tror menn kanskje er litt rundere i kantene enn vi damer er;)

Hehe, kanskje det. Men jeg fikk inntrykk av at han var typen "røyking er uattraktivt og det er totalt uaktuelt" før han møtte meg.

Men jeg tror alle mennesker vet godt at ingen passer alle kravene på lista, og at noen av dem blir ubetydelige når de viktige tingene er på plass.

Han har sluttet i perioder, og jeg har fortsatt tro på at han kommer til å slutte helt en dag, men engasjerer meg ikke noe særlig i det - har erfaring med at jo mer jeg maser eller oppmuntrer, jo mer vil han røyke :roll:

Kjenner meg igjen der.

Har hatt en type som maste på slutting hele tiden, telte hvor mange jeg hadde røykt og kommenterte det. Jeg endte opp med å bli mer glad i røyken enn han for å si det sånn. Når jeg litt av dårlig samvittighet sier "jeg må slutte snart ass" nå, så sier typen min bare at han selvsagt støtter meg i det men at jeg må gjøre det for meg selv og at han ikke skal pushe. Det gir meg mer lyst til å virkelig gjøre det. Sluttet til og med noen uker, men så dro jeg på ferie.. :sjenert:

Så om du vil bli sammen med en røyker, så må du i hvert fall være sikker på at du kan leve med det og ta røyken sammen med han. Ikke gå inn i det med innstillingen at han skal/vil slutte. Det kan skje, men det kan også ikke skje.. og du kan ikke mase.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Når eg traff kjæresten min så røyka eg. Slutta for godt i oktober i fjor, han røyker ennå. Det teller kanskje ikkje, men uansett.. Eg ser jo ulempene med at han røyker da, men eg lar han få velge sjøl (men har selvfølgelig sagt min meining).

Klærne mine stinker røyk, alltid.

Eg og håret mitt kan stinke litt røyk.

Han frister meg litt av og til.

Ikkje så festlig å være passiv røyker.

Han har hatt røyk-hoste de siste årene, som er fæl å høre på.

Han risikerer all slags fæle sjukdommer.

Det koster MYE i løpet av 1 år.

Han skal slutte å røyke, det har han valgt og sagt sjøl, men han klare ikkje å kutte tvert uten hjelpemidler. Så han skal inn å få resept på noen piller som vil gjøre han dårlig om han tar seg ein røyk, når vi har råd.. Koster ca 3000kr tror eg. Så vi får se.

Endret av Syrin_Ulven
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Usj nei aldri mer en røyker. Og røyker de når de blir forelsket i oss, så sier man jo bare rett ut at de må slutte, om det skal bli noe mer. Min kjæreste røykte som en dampmaskin da vi møttes.Men jeg sa klart ifra at jeg ikke ville ha en mann som røyka, og nå er han røykfri og det er deilig og kysse en mann som smaker noe annet enn et askebeger ;)

Siden jeg selv har sluttet for flere år siden, vil jeg heller ikke ha en mann som røyker,pga herlsa og at det ikke er fare for at jeg selv begynner igjen.

Skrevet

Hva med en som snuser?

Jeg er faktisk heller sammen med en som snuser enn røyker. Klarer ikke den røyklukta.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hadde helt klart foretrukket en røykfri en, både for hans og min del. Verden er ikke perfekt.

Skrevet

Helt klart, et minus i boken at kjæresten røyker. Men sånn er det bare. Han er drømmetypen på alle andre områder. Han røyker alltid ute, og alltid langt fra meg. Jeg har gitt klar beskjed om å låne penger til røyk/at jeg skal kjøpe med røyk fra butikken er uaktuelt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...