spørsmålstegnet Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Sikkert noen som har spurt om det før. Men jeg vet ihvertfall ikke. Det sies at Adam og Eva var de første menneskene på jord. De var i Edens Hage.. men da lurer jeg på. Hvem var Eden?
Gjest ThatWoodcut Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Aner ikke...Gud? Det jeg lurer på er hvordan de unngikk sykdommer og slikt siden alle stammer fra samme familie...
Gjest VinglePetter Skrevet 15. april 2010 #3 Skrevet 15. april 2010 Eden er beskrevet i Bibelen som ett sted, ikke som en person.
spørsmålstegnet Skrevet 15. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 15. april 2010 Ble ikke Adam også 930 år eller noe? Vilt!!!
Halkatla Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Men etter Adam og Eva skapte visstnok Vårherre andre mennesker som ikke fikk bo i nevnte hage. Det var disse menneskene som da Adam og Evas sønner og døtre blandet seg med... Kain dro bl.a til landet Nod, som lå øst for Eden og ble stamfar til et folkeslag der. 1.Mos, kap 6. 1 Menneskene begynte å bli mange på jorden, og de fikk døtre. 2 Gudesønnene så at menneskedøtrene var vakre, og de tok noen av dem til koner, dem de helst ville ha. 3 Herren sa: «Min ånd skal ikke for alltid bo i menneskene; for de er bare svake skapninger. Deres levetid skal være 120 år.» 4 På den tiden, og siden også, var det kjemper på jorden. For gudesønnene levde sammen med menneskedøtrene og fikk barn med dem. Det var de veldige menn fra eldgammel tid, de navngjetne.
Halkatla Skrevet 15. april 2010 #6 Skrevet 15. april 2010 Alder kan forklares med at i den tiden regnet de antall avlinger som år.
Gjest Trajan Skrevet 1. mai 2010 #7 Skrevet 1. mai 2010 Edens hage var mest sannsynlig i Mesopotamia i det som er dagens Irak
mysan Skrevet 6. mai 2010 #8 Skrevet 6. mai 2010 Aner ikke...Gud? Det jeg lurer på er hvordan de unngikk sykdommer og slikt siden alle stammer fra samme familie... Når genfeil og sykdommer ikke har oppstått ennå, er ikke inavl noen risiko. Det var svaret jeg fikk en gang jeg spurte. Ble ikke Adam også 930 år eller noe? Vilt!!! Uten sykdommer og dårlige gener, hvorfor ikke? Det påstås jo nå at de som fødes i dag kommer til å leve i gjennomsnitt 120 år pga genforskning... de vil sikkert med tiden prøve å forlenge det ytterligere. Og antakelig klare det ...
Midgard Skrevet 6. mai 2010 #9 Skrevet 6. mai 2010 Det påstås jo nå at de som fødes i dag kommer til å leve i gjennomsnitt 120 år pga genforskning... BULLSHIT !!! Det er IKKE pga genforsking at gjennomsnittsalderen har doblet i moderne tid. Det er også bullshit at gjennomsnittlig levealder for de som fødes i dag blir estimert til 120år. Men eller uten genforskning.
Logikk Skrevet 6. mai 2010 #10 Skrevet 6. mai 2010 Edens hage var mest sannsynlig i Mesopotamia i det som er dagens Irak Edens hage har sannsynligvis aldri eksistert. Det er diktet opp sammen med mye annet som man finner i begynnelsen av bibelen, f.eks. har slaveriet i Egypt aldri skjedd, moses har mest sannsynligvis aldri levd, jorden har aldri bitt oversvømt av vann og Babels tårn har aldri blitt bygget.
mysan Skrevet 6. mai 2010 #11 Skrevet 6. mai 2010 BULLSHIT !!! Det er IKKE pga genforsking at gjennomsnittsalderen har doblet i moderne tid. Det er også bullshit at gjennomsnittlig levealder for de som fødes i dag blir estimert til 120år. Men eller uten genforskning. Oj, så sinna!! Jeg gjengir bare ting jeg har lest. Jeg skrev forøvrig ikke at det er genforskning som har doblet dagens levealder, den får du ta på deg sjøl. Jeg finner ingen ting nå som bekrefter de antatte 120 år, så jeg skal ikke stå steilt på den heller, men uansett - pass på blodpumpa, ellers blir du ikke 60 engang
Gjest Trajan Skrevet 6. mai 2010 #12 Skrevet 6. mai 2010 Edens hage har sannsynligvis aldri eksistert. Jeg sa aldri at den har eksistert. Jeg sa bare hvor folk mener den lå om den hadde eksistert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå