Gå til innhold

iPod inne til reperasjon for tredje gang.. Har jeg krav på ny?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det tredje gang jeg har sendt iPoden min til reperasjon.. Kjøpte den 1. april for 2 år siden. De to første gangene var det samme feilen, altså at den ikke ville koble til iTunes. Denne gangen har den ved 2 anledninger bare fryst helt midt i ei treningsøkt, og har ikke reagert når jeg har prøvd å trykke på noen knapper. Prøvde å resette, uten hell. Måtte vente til batteriet gikk, og da funket den igjen etter den ble oppladet.

Leverte den inn til elkjøp i går, og den er blitt sendt videre til oslo på verksted.. Dette har skjedd alle gangene, og det vil altså si at de på elkjøp her i byen ikke har klart å reparere den.

Har hørt noe om at hvis man reklamerer på et elektronisk produkt 3 ganger, så har man krav på en ny? Får jo bare brukt den et par-tre ganger hver gang jeg får den tilbake, fordi den slutter å virke..

Jeg vil ha en iPod som FUNKER! :trist:

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ha en iPod som FUNKER! :trist:

:skratte:

Skrevet

:skratte:

Og det var morsomt, fordi...? :sjenert:

Skrevet

Du har krav på ny om de ikke klarer å reparere den den 3 gangen om det er samme feil.

Skrevet

Og det var morsomt, fordi...? :sjenert:

"iPod som funker" havner litt i samme gate som "drivstoffgjerrig stridsvogn", "muslimsk pave" og "vegetarrovdyr".

addict, fra forbrukerkjøpslovens §30: "Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig." Neste gang den nekter å koble til itunes burde du ha gode muligheter til å få ny spiller.

Skrevet

Dersom du får den tilbake etter to reperasjoner, og samme feil oppstår en gang til, har du krav på ny.

Dersom du får den tilbake etter den fjerde reperasjonen, og det kommer en ny feil, så har du krav på ny.

Skrevet

Så vidt jeg forstår så er dette en annen feil enn de to første gangene, og da begynner nedtellingen av antall forsøk på oppretting på nytt...

Skrevet

Takk for svar :)

Får vel bare smøre meg med tålmodighet og håpe de får fikset den denne gangen. Slutter den å funke en gang til, uansett grunn, så har jeg krav på en ny, forstod jeg?

Skrevet (endret)

Dersom du får den tilbake etter den fjerde reperasjonen, og det kommer en ny feil, så har du krav på ny.

Dette ser jeg det er mange som skriver/sier, men jeg kan ikke finne noe i loven om dette. Har du link?

Endret av Iah

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...