addict Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Nå er det tredje gang jeg har sendt iPoden min til reperasjon.. Kjøpte den 1. april for 2 år siden. De to første gangene var det samme feilen, altså at den ikke ville koble til iTunes. Denne gangen har den ved 2 anledninger bare fryst helt midt i ei treningsøkt, og har ikke reagert når jeg har prøvd å trykke på noen knapper. Prøvde å resette, uten hell. Måtte vente til batteriet gikk, og da funket den igjen etter den ble oppladet. Leverte den inn til elkjøp i går, og den er blitt sendt videre til oslo på verksted.. Dette har skjedd alle gangene, og det vil altså si at de på elkjøp her i byen ikke har klart å reparere den. Har hørt noe om at hvis man reklamerer på et elektronisk produkt 3 ganger, så har man krav på en ny? Får jo bare brukt den et par-tre ganger hver gang jeg får den tilbake, fordi den slutter å virke.. Jeg vil ha en iPod som FUNKER!
Maxi Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Du har krav på ny om de ikke klarer å reparere den den 3 gangen om det er samme feil.
feuerstein Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 Og det var morsomt, fordi...? "iPod som funker" havner litt i samme gate som "drivstoffgjerrig stridsvogn", "muslimsk pave" og "vegetarrovdyr". addict, fra forbrukerkjøpslovens §30: "Selgeren har ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel, med mindre det foreligger særlige grunner som gjør at ytterligere avhjelp er rimelig." Neste gang den nekter å koble til itunes burde du ha gode muligheter til å få ny spiller.
aluminium Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Dersom du får den tilbake etter to reperasjoner, og samme feil oppstår en gang til, har du krav på ny. Dersom du får den tilbake etter den fjerde reperasjonen, og det kommer en ny feil, så har du krav på ny.
Rosalie Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 Så vidt jeg forstår så er dette en annen feil enn de to første gangene, og da begynner nedtellingen av antall forsøk på oppretting på nytt...
aluminium Skrevet 16. april 2010 #8 Skrevet 16. april 2010 Det gir forsåvidt mening, men studer lovteksten så er det mulig du kan finne en god måte å argumentere på. http://lovdata.no/all/hl-20020621-034.html
addict Skrevet 16. april 2010 Forfatter #9 Skrevet 16. april 2010 Takk for svar Får vel bare smøre meg med tålmodighet og håpe de får fikset den denne gangen. Slutter den å funke en gang til, uansett grunn, så har jeg krav på en ny, forstod jeg?
Gjest Iah Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 (endret) Dersom du får den tilbake etter den fjerde reperasjonen, og det kommer en ny feil, så har du krav på ny. Dette ser jeg det er mange som skriver/sier, men jeg kan ikke finne noe i loven om dette. Har du link? Endret 16. april 2010 av Iah
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå