DramaQueen Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Virker som om "alle" har korsett under kjolen. Er det veldig vanlig? Har ingen pupper å presse opp uansett, men den fungerer vel kanskje som en hold-in også?
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg skal ikke ha det. Jeg skal ha hvitt undertøy, strømpeholder og stay-ups.
LindaM Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Virker som om "alle" har korsett under kjolen. Er det veldig vanlig? Har ingen pupper å presse opp uansett, men den fungerer vel kanskje som en hold-in også? Jeg hadde aldri forestilt meg at jeg skulle ha korsett, men det gjorde underverker for passformen på kjolen min! Jeg er ganske smal med små pupper, så trodde at korsett var unødvendig. Men for at kjolen skulle henge skikkelig på meg, uten følelsen av at den "sklir", så ble korsett redningen! Den sitter som støpt med korsettet under! Det løfter bysten, og strammer opp holdningen din. Stor forskjell med korsett i forhold til stroppeløs bh. Og ja, det fungerer nok litt som hold in, men mest som løft. (hvertfall det de sa til meg når jeg ble anbefalt korsett, siden jeg var litt motvillig... ) Ps: sikkert ikke veldig nødvendig med korsett hvis du har en form for stropper på kjolen din, men ved stroppeløs vil jeg anbefale at du prøver Jeg ble som sagt veldig overrasket over hvor mye bedre alt føltes!
Kirby Skrevet 17. april 2010 #4 Skrevet 17. april 2010 Skal gå uten bh/korsett, men muligens ha noen sånne silikon-innlegg eller klistre-bh under. Kjolen min har "innebygd" korsett fra før, og jeg trenger bare å fylle ut, ikke løfte opp puppene Dessuten ønsker jeg å ha det mest mulig behagelig. Har hvit truse og strømpebukser, fordi svette lår som gnisser mot hverandre blir utrolig sårt etterhvert. Skal dog skifte før bryllupsnatten til noe mer forførende
31.07.2010 Skrevet 17. april 2010 #5 Skrevet 17. april 2010 Hvor har dere kjøpt korsett da? Har inntrykk av at det ikke er så lett å finne....
tina89 Skrevet 17. april 2010 #6 Skrevet 17. april 2010 (endret) jeg skal ha korsett selv. Det som er veldig greit med og ha korsett under en brudekjole er at brudekjolen er som regel litt tung. og ett korsett holder seg mye bedre oppe enn bare en bh. Kjolen vil liksom "dra" allt ned hvis dere skjønner. Det må du være obs på når det er sydd inn korsett også. Det kan være kjolen greier og holde seg opp selv men da tror jeg det må være veldig stramt rundt overdelen. Endret 17. april 2010 av tina89
LimaLama Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Har ingen pupper å presse opp uansett, men den fungerer vel kanskje som en hold-in også? Hvis du får tak i silikoninnlegg ("kyllingfileer") så får du fyllt ut korsettet godt. Velg kortsett med puch-up... Tips fra ei med små pupper.
LindaM Skrevet 17. april 2010 #8 Skrevet 17. april 2010 jeg skal ha korsett selv. Det som er veldig greit med og ha korsett under en brudekjole er at brudekjolen er som regel litt tung. og ett korsett holder seg mye bedre oppe enn bare en bh. Kjolen vil liksom "dra" allt ned hvis dere skjønner. Det må du være obs på når det er sydd inn korsett også. Det kan være kjolen greier og holde seg opp selv men da tror jeg det må være veldig stramt rundt overdelen. Det var akkurat dette jeg kjente veldig forskjell på i forhold til korsett eller stroppeløs bh. Kjolen min er ganske tung, og er så glad for at jeg fikk det gode rådet om å prøve med korsett! Hadde aldri vurdert det selv. Utrolig deilig å få hjelp av noen som kan sakene sine!
LindaM Skrevet 17. april 2010 #9 Skrevet 17. april 2010 Hvor har dere kjøpt korsett da? Har inntrykk av at det ikke er så lett å finne.... Jeg kjøpte mitt i brudesalongen. Det måtte syes inn litt også, så da fikset de alt der ellers har de korsetter i de fleste litt ordentlige undertøysfortninger. Men sikkert stor forskjell i kvalitet.
Kirby Skrevet 18. april 2010 #10 Skrevet 18. april 2010 Men hvordan holder kjolen seg bedre oppe med korsett? Man hekter jo ikke kjolen fast i det akkurat?
Bolus Skrevet 18. april 2010 #11 Skrevet 18. april 2010 Hei dere! Et spørsmål: kjøper dere undertøy uten å ta med kjolen til butikken? Hvd. kan dere vite om den sitter fint under kjolen???På den annen side, er det jo stress å drasse med kjolen også... Hilsen kommende brud!!!
Gjest Blondie65 Skrevet 18. april 2010 #12 Skrevet 18. april 2010 Men hvordan holder kjolen seg bedre oppe med korsett? Man hekter jo ikke kjolen fast i det akkurat? Kjolen glir ikke mot huden, men blir sittende mot korsettet. Stor forskjell.
LindaM Skrevet 18. april 2010 #13 Skrevet 18. april 2010 Hei dere! Et spørsmål: kjøper dere undertøy uten å ta med kjolen til butikken? Hvd. kan dere vite om den sitter fint under kjolen???På den annen side, er det jo stress å drasse med kjolen også... Hilsen kommende brud!!! Jeg kjøpte som sagt mitt i brudesalongen, så jeg fikk prøvd alt sammen. Men det er sikkert mulig å deponere på korsettet evt? Sånn at du får prøvd det under kjolen.
Miss Puddel Skrevet 18. april 2010 #14 Skrevet 18. april 2010 korsetter finner man i undertøysbutikker. Da jeg giftet meg for femten år siden hadde jeg bunad, og "forbannet" meg på at jeg skulle ha undertøy som ingen forventet å finne under en bunad, og hadde veldig lyst på korsett, men fant ikke noe som passet. (veeeeeldig brystfager) glemmer ikke da jeg kom inn i undertøyavdelingen på steen og strøm sammen med forloveren min, og tittet meg litt usikkert rundt. så kom en dame bort og spurte om jeg trengte litt hjelp? -eh, jaaaa, du skjønner jeg skal gifte meg... lenger kom jeg ikke, før damen klappet i hendene og ropte: -mine damer, vi har en brud her! fy søren for en service jeg fikk, jeg tror det var tre eller fire som løpe rundt og fant frem ting til meg og forloveren som også skulle kjøpe seg litt nytt...
monamonalisa Skrevet 19. april 2010 #15 Skrevet 19. april 2010 Jeg vurderer også korsett - prøvde kjolen med det, så vet ikke hvordan det er uten - vil tro jeg venter med å kjøpe til jeg har fått kjolen, så jeg kan prøve uten også. Syns i utgangspunktet det er litt dyrt å kjøpe korsett for EN dag - tror nok ikke det er det undertøysplagget jeg vil bruke mest seinere Er det noen som har erfaring med å kjøpe korsett på nett fra utlandet? Stemmer det at man kan kjøpe undertøy tollfritt (selv om det overstiger 200 kr)? Hvis noen har linker til hvor man kan kjøpe korsett og annet undertøy billig (og pent) tar jeg imot med takk.
LimaLama Skrevet 19. april 2010 #16 Skrevet 19. april 2010 Er det noen som har erfaring med å kjøpe korsett på nett fra utlandet? Stemmer det at man kan kjøpe undertøy tollfritt (selv om det overstiger 200 kr)? Hvis noen har linker til hvor man kan kjøpe korsett og annet undertøy billig (og pent) tar jeg imot med takk. Enig med deg, om at korsett er dyrt! Jeg har kjøpt et fra ebay, kostet rett over 100 kroner med frakt! Ergo ingen toll! Det var pent, og hadde fin fasong.... kommer helt klart til å bruke det til andre ting.... ..men må krype til korset..... --> Jeg har nemlig små pupper. Dette korsettet er fint på kroppen generelt (går inn og ut på de riktige stedene, om du forstår). Derimot så er korsettet laget for folk med "normale" eller "store" pupper. Hadde jeg hatt større pupper hadde jeg helt klart brukt korsettet under brudekjolen. Nå må jeg ut for å finne et korsett som "presser sammen og opp og "lager" pupper"...hehe.... Men til denne prisen er det jo ikke noe i veien for å prøve ebay-korsett! Lykke til!
Sunshine Skrevet 20. april 2010 #17 Skrevet 20. april 2010 Så dere mener at man burde ha korsett selv om det er innebygget i kjolen? Hva om man bruker litt body/klesteip enkelte steder, vil ikke kjolen holde seg oppe like godt som når man bruker korsett? Jeg hadde egentlig ikke tenkt å ha noe annet enn truse fordi kjolen løfter og former nok i seg selv.
Kirby Skrevet 20. april 2010 #18 Skrevet 20. april 2010 Jeg tenker at ettersom jeg ikke har så innmari store pupper så holder nok kjolen seg fint om den snøres godt. Dessuten vil den jo "henge" fra hoftene om den blir litt slapp, så... Nei, det blir nok uten korsett på meg.
LimaLama Skrevet 22. april 2010 #19 Skrevet 22. april 2010 Dessuten vil den jo "henge" fra hoftene om den blir litt slapp, så... Nei, det blir nok uten korsett på meg. Nei, da er man jo heldig og trenger egentlig ikke korsett....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå