houston Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Jeg er helt fersk her, så får unnskylde hvis jeg kløner til noe. Det vil i så tilfelle ikke være ukjent terreng for meg. Nettdating SUGER! Og det gjør old-school også. Denne vinter/våren har jeg vært sååå nær å få meg kjæreste. Med folk jeg selv ville ha.!. En var en klassevenn. (her kjente vi hverandre over tid.) To var fra nettet, og ganske vellykket dater ble det, men alle ble kalde på meg..!?! Shit as Man ligger i sengen, og veksler mellom å få angst for at en begynner å utstråle en viss desperasjon etter mennesklig kontakt, og deretter bare le det vekk. Herregud liksom. " Max uflaks". Jeg synes det er aller mest trist å føle seg litt forbigått, hvis det går an å si det. Som en jobb du vet du passer så godt til men folk vil ikke ha deg engang på intervju. Jeg valgte vekk en del når fokus var på studier, angst for å tiltrekke meg feil, den slags. Når jeg nå er moden da skjer dette.. Jeg føler dette enten er kosmisk payback for hjertene jeg kanskje selv har knust, eller at det er snakk om justeringer av min personlighet. Ah, jeg skulle så ønske jeg kunne bare være megselv..!
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Hei ts, jeg kjenner meg igjen i det du beskriver her Jeg har også blitt dumpa 2 ganger i det siste. Jeg er fryktelig dårlig på å takle avvisning, likevel ender jeg opp med å gi folk en sjanse gang på gang. Får stadig tilbakemelding på at jeg er en bra jente, men det hjelper så lite når jeg har møtt en flott fisk som ikke vil ha meg... Jeg tror vi må bli flinkere til å gi f, som gutter gjør. Vi legger kanskje litt for mye følelser i datingen? Samtidig kan vi jo ikke kontrollere hvem vi faller for, så det blir liksom galt uansett. Kan bare anbefale å ikke gi opp, blant alle torskene fins det kanskje en flott delfin med bra moral som vi kan svømme med inn i solnedgangen med
houston Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 Du putter virkelig fingeren på det..;-) Det er så kjipt å være på "audition" hele tida. Kunne en bare komme forbi det. Komme til partiet hvor skuldrene er nede og alt er bare digg. Helt ærlig, jeg lot megselv tro at mine fisker faktisk følte det samme som meg, og skuldrene mine var allerede på vei ned til gulvet, når alt slo helt kontra og blei feil.
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Bra vi er flere! Det verste er de fiskene som sier og gjør alle de riktige tingene, virker helt på knærne og seriøse. Man tror man har skutt gullfisken og at alt er bra, så får man seg en i ræva og alt blir bare kaos! Skulle ønske menn var mer ærlige, man føler seg virkelig ikke høy i hatten etter å ha blitt avvist. Vi får melde oss på Ungkarskvinnen, så kan vi bare gi roser til de som fortjener det
Marabou Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 uflaks 2 dater som ikke ble noe, er peanuts når det kommer til nettdating. Ikke ha det så travelt.. tenk på det som at du bare er ute og snuser på blomstene, fortsett å ta kontakt med folk du tror kan være interessante, og bare se hva som skjer. Blir det ingenting så har du ikke noe mindre enn du hadde fra før
houston Skrevet 15. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 15. april 2010 2 dater som ikke ble noe, er peanuts når det kommer til nettdating. Ikke ha det så travelt.. tenk på det som at du bare er ute og snuser på blomstene, fortsett å ta kontakt med folk du tror kan være interessante, og bare se hva som skjer. Blir det ingenting så har du ikke noe mindre enn du hadde fra før haha, kult svar! Takk:-)
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 Hear you. Jeg har kun blitt dumpa i mitt liv, aldri hatt mulighet til å velge selv om jeg vil avslutte et forhold og er alltid den som sitter igjen og fremdeles er forelska. Hva er galt med meg da? Prøver konstant å gå inn i meg selv, men konkluderer med at jeg er temmelig uproblematisk av meg. Grunnen er alltid "har bare vennefølelser, er ikke forelska" blabla. HMF!
houston Skrevet 16. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2010 Easygoing er tydeligvis ikke "Da flava" for menn flest? Litt FOR kamerat-kamerat?? Jeg vil ha lidenskap, så mulig jeg setter inn støtet for tidlig. Og det er jæ. kjipt at man ikke kan ta det tilbake. Skulle ikke gutter tåle det? Nå skal jeg bare snuse på blomstene og ikke tegne ned noe i sanda. Men det virker bare så bortkastet å ikke ha noen å kysse på!! Og så synes jeg gutter kanskje har blitt litt for metroseksuelle hvis de ikke lenger kjenner jakt innstinkt og bare vil prate..
Gjest Carleigh-Ann Skrevet 16. april 2010 #9 Skrevet 16. april 2010 Helt enig! Man vil ha lidenskap og initiativ. Men det med å snuse på blomstene var bra
Ulvemor Skrevet 16. april 2010 #10 Skrevet 16. april 2010 Hei Det er mye i det ordtaket som sier "Det er ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det" Gi litt blaffen Velg å ikke se på det som "dumping" men interessante erfaringer - som det ikke var meningen å bli noe av. Noe bedre venter på deg :D Lukt på blomstene som det ble sagt over! Eller - som min datter på 10 sa da hun fikk nei etter å ha spurt en gutt i klassen om de skulle være sammen : "Det gjør ingenting - det betyr jo bare at han er teit". He he he
Ulvemor Skrevet 16. april 2010 #11 Skrevet 16. april 2010 Og så synes jeg gutter kanskje har blitt litt for metroseksuelle hvis de ikke lenger kjenner jakt innstinkt og bare vil prate.. Jo. Men det går også fint an å plutselig bli forelsket i en du trodde du bare likte å prate med
Marabou Skrevet 16. april 2010 #12 Skrevet 16. april 2010 Eller - som min datter på 10 sa da hun fikk nei etter å ha spurt en gutt i klassen om de skulle være sammen : "Det gjør ingenting - det betyr jo bare at han er teit". He he he Åh - HERLIG!
Gjest AnonymBruker Skrevet 17. april 2010 #13 Skrevet 17. april 2010 Dumpet 5 ganger på rad. Hva utsråler man DA liksom?
houston Skrevet 17. april 2010 Forfatter #14 Skrevet 17. april 2010 Guuud, det kan være mange faktorer som "spell disaster".. Jeg har den tingen at jeg bare prater om min bakgrunn.Som om jeg er den eneste på planeten jorden som kommer fra blandet ekteskap...!! Eller som når jeg sier, "åh, jeg er så såååå selvstendig", men ser på mobilen frenetisk og ønsker respons..
Gjest nobilian Skrevet 17. april 2010 #15 Skrevet 17. april 2010 Jo. Men det går også fint an å plutselig bli forelsket i en du trodde du bare likte å prate med *** Og da har han spilt kortene riktig.
Gjest nobilian Skrevet 17. april 2010 #16 Skrevet 17. april 2010 Guuud, det kan være mange faktorer som "spell disaster".. Jeg har den tingen at jeg bare prater om min bakgrunn.Som om jeg er den eneste på planeten jorden som kommer fra blandet ekteskap...!! Eller som når jeg sier, "åh, jeg er så såååå selvstendig", men ser på mobilen frenetisk og ønsker respons.. *** Skal jeg være helt ærlig, er det noe av det verste jeg vet - folk som kun snakker om seg selv (om det var det du mente). Det spiller i grunn ingen rolle om vedkommede har gravd seg til gullmillionær med bare fingerneglene - INGEN er så interessante at de kan bære en samtale med info om seg selv. Hadde jeg vært deg, hadde jeg begynt akkurat der. Det er kjempeforskjell på å snakke om seg selv for å snakke om seg selv og det å snakke om et tema hvor man bruker egne opplevelser som utgangspunkt - selv om også det siste kan overdrives. Orienter deg om hva folk snakker om, slik at du greier smalltalk bedre. Velg tema ut fra date, drit i å snakke om Paradise Hotel om det er åpenbart at du har en konservativ fyr foran deg. Rist løs skuldrene og slipp deg løs, ingenting er mer tiltrekkende enn ei jente som smiler avslappa og tør tillate seg litt humor innimellom. Selv dårlig humor er bedre enn ingen humor. Bruk de første minuttene av daten på å finne ut av hvilken type han er, og legg opp samtalen ut fra det. Om han liker å snakke (the oh-so-great-big-alpha-male), la ham snakke. Lytt og kom med innspill, men la ham styre showet. Hvis du etterhvert skjønner at dette er ham, at han alltid styrer showet - da dropper du bare å avtale date nummer to. Om han derimot etterhvert skjønner at han dominerer, vil han slippe deg til. Hvis du fortsatt ikke helt vet hva du vil snakke om, spør ham ut mer om ham selv. Det er aldri bortkastet, folk sier de rareste ting om seg selv når de har slike enetaler, og du vil få mer å vurdere ham ut fra. Når du har gjort unna daten, ikke hopp til sengs med fyren. Ikke ha umiddelbar kontakt med ham heller. Sier det ikke for at det skal være del av noe spill, men for at det er mye vanskeligere for deg å sortere følelser når du vandrer nypult hjem på morrakvisten enn etter et par døgn sammen med venner. Har vært der selv, og den letteste fella å gå i som langtidssingel, er at man forveksler ønsket om å være sammen med en person med det å ikke ville være alene. Om så, finn på noe om at du ikke vil være tilgjengelig de neste par dagene, og kjenn på hva du føler uten påvirkning fra ham. Mange synes nok det er piss, men det er en fin test på hva du egentlig vil. Om du ikke savner ham eller kribler ved tanken på ham når du er inne i dag to - da kan det fort hende han ikke er den du leter etter. Jeg hadde selv en periode som nettdater, og helt ærlig var jeg både avhengig og storforbruker. Jeg laget meg profil med en følelse av å ha åpnet en gigantisk godtepose :gjeiper: , og mine intensjoner var nok ikke klare for meg selv engang. Mange ødelegger for seg selv med denne bedritne nettdatinga (selv om jeg fant jenta mi der), fordi de hele tiden speider etter noe nytt, noe bedre, noe enda mer attraktivt. Tror ikke det er det minste uvanlig å bli dumpa tre, fire eller fem ganger ifm nettdating og påfølgende treff - det er bare slik det har blitt når utvalget har blitt så enormt.
houston Skrevet 18. april 2010 Forfatter #17 Skrevet 18. april 2010 Ikke ha umiddelbar kontakt med ham heller. Sier det ikke for at det skal være del av noe spill, men for at det er mye vanskeligere for deg å sortere følelser når du vandrer nypult hjem på morrakvisten enn etter et par døgn sammen med venner. Har vært der selv, og den letteste fella å gå i som langtidssingel, er at man forveksler ønsket om å være sammen med en person med det å ikke ville være alene. Om så, finn på noe om at du ikke vil være tilgjengelig de neste par dagene Det er her jeg trår på den aller største mine. For jeg blir så utålmodig etter å vite hva slags inntrykk jeg har etterlatt meg på daten. Og har han, som ditt råd, gjort seg utilgjengelig et par dager rett etter vår date, blir jeg helt sønderknust. Og føler total avvisning. Jeg var singel på 90 tallet og jeg er singel nå. Jeg har vel sikkert blitt mer desp. med åra. Men likevel håper jeg inni meg at noe faktisk har forandret seg utenfor min kontroll også. Som du kommer inn på. Så mange å velge mellom, mange detaljer å henge seg opp i. Vi sitter på gjerdet lenger. Og jeg som har lyst til å bli tatt med storm, eller ta noen med storm hører liksom fortiden til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå