Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kjærsten min ønsker at vi skal reise på ferie sammen i sommer. På en måte så hadde dette vært super hyggelig, men alikevel er jeg usikker på om jeg skal si ja. Vi har vært sammen litt mindre enn et år.

For det første har jeg en litt ustabil økonomi, altså jeg har råd til å dra sålenge ikke det er noen uforutsette utgifter. Jeg har i alle år feriert i mitt eget feriehus i utlandet så har alltid hatt en fast sum for hver ferie. Så er usikker på hvor mye penger jeg skal sette av.

For det andre er jeg en jente som ofte kan fort bli lei av en person, til vanlig ser jeg kjærsten ofte men ikke hver dag hele uken for da hadde jeg blitt sprø. Trenger tid for meg selv, og vet ikke om jeg klarer tre uker med bare han og ikke meg-tid. Uff, høres egoistisk ut jeg......

Itillegg har jeg et ekstra problem, har litt fordøyelsesproblemer. Jeg klarer ikke å gå på do når jeg ikke er hjemme, eller på et "kjent" toalett. Uansett hvor mye jeg prøver er det full stopp så blir ofte syk når jeg har vært på lenge helgeturer osv.

Uff.... Har veldig lyst til å dra på ferie med han, men jeg er så usikker.... Vi har det veldig godt sammen og jeg tror vi kunne fått det helt fantastisk på ferie.

Noen tanker/tips/ideer????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjærsten min ønsker at vi skal reise på ferie sammen i sommer. På en måte så hadde dette vært super hyggelig, men alikevel er jeg usikker på om jeg skal si ja. Vi har vært sammen litt mindre enn et år.

For det første har jeg en litt ustabil økonomi, altså jeg har råd til å dra sålenge ikke det er noen uforutsette utgifter. Jeg har i alle år feriert i mitt eget feriehus i utlandet så har alltid hatt en fast sum for hver ferie. Så er usikker på hvor mye penger jeg skal sette av.

For det andre er jeg en jente som ofte kan fort bli lei av en person, til vanlig ser jeg kjærsten ofte men ikke hver dag hele uken for da hadde jeg blitt sprø. Trenger tid for meg selv, og vet ikke om jeg klarer tre uker med bare han og ikke meg-tid. Uff, høres egoistisk ut jeg......

Itillegg har jeg et ekstra problem, har litt fordøyelsesproblemer. Jeg klarer ikke å gå på do når jeg ikke er hjemme, eller på et "kjent" toalett. Uansett hvor mye jeg prøver er det full stopp så blir ofte syk når jeg har vært på lenge helgeturer osv.

Uff.... Har veldig lyst til å dra på ferie med han, men jeg er så usikker.... Vi har det veldig godt sammen og jeg tror vi kunne fått det helt fantastisk på ferie.

Angående det uthevede, så er det ingen ting unormalt eller umoralsk ved å ønske litt tid for seg selv. Mange må ha litt alenetid iblandt, jeg er selv blandt dem.

Hva med avføringsmiddel? Drastisk, ja, men ting må ut.

Skrevet

Synes det høres ut som om du ikke er klar for en langferie.

Hva om dere tar en weekend eller noe istedet? Eller bare en hyggelig hyttetur?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Avføringsmiddel fungerer ikke fordi problemet er psykisk (da jeg var barn fikk jeg streng beskjed av foreldrene mine om at slikt noe gjør man kun hjemme).

Men jeg har veldig lyst til å reise på ferie med han, men er så redd for at jeg ødelegger det hele. Til hverdags er han veldig forståelsesfull med at jeg ikke klarer å sitte oppå han hele tiden, men virker som han forventer det ved en ferie.

Hvis det hadde vært sånn at vi vurderte å dra til mitt feriehus så hadde det vært null problem og bare glede, for der er jeg kjent og slipper do-stress, pluss at jeg kan gå litt hagen og rydde så jeg får litt tid alene. Men jeg har ikke lenger dette stedet så det er ingen mulighet. Istedet skal vi isåfall reise til hans lille leilighet som ligger midt oppi verste Norge i Spania (sier dette fordi jeg aldri har skjønt poenget med å dra fra Noge for å dra til en norsk koloni hehe). Og der har jeg ikke samme muligheter til å kunne gå meg en tur osv....

Skrevet

Må dere reise i tre uker da? Holder det ikke med en uke eller ti dager, så kan han evt reise ned før deg eller bli der litt lenger? Og det er vel ikke verre enn å snakke om det på forhånd at du trenger å gå noen turer for deg selv mens du er der nede?

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er liksom tre uker eller ingenting pga oppussing som skjer der jeg bor. så uansett så kan jeg ikke være hjemme (har div. allergier og slikt).

Han sier han skjønner jeg trenger tid for meg selv, men jeg klarer ikke å bare si hade nå må jeg ut en tur hvs han har planlagt noe. uff... også er jeg ikke så glad i å være i utlandet, snakker ikke språket, vet ikke veien, kjenner ingen osv. Så føles lite trygt å gå rundt alene.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det er liksom tre uker eller ingenting pga oppussing som skjer der jeg bor. så uansett så kan jeg ikke være hjemme (har div. allergier og slikt).

Han sier han skjønner jeg trenger tid for meg selv, men jeg klarer ikke å bare si hade nå må jeg ut en tur hvs han har planlagt noe. uff... også er jeg ikke så glad i å være i utlandet, snakker ikke språket, vet ikke veien, kjenner ingen osv. Så føles lite trygt å gå rundt alene.

Om du uansett må ut fra der du bor i 3 uker og bestemmer deg for ikke å dra på ferie med kjæresten din, hva er alternativet da? Altså, hvor skal du bo/hvor reiser du i mellomtiden?

Mange har litt problemer med å gjøre "nr. 2" andre plasser enn hjemme, eller får det bare til på et sted der man får være litt ifred. Når du sier at avføringsmiddel ikke vil hjelpe deg til å gå på do fordi det er psykisk, så vil jo uansett kroppen din reagere slik på et avføringsmiddel at du må tømme deg, så selv om det er flaut/ubehagelig, blir du ihvertfall ikke syk/forstoppet på en lengre tur fordi du får ut avføring.

Om du må ha en del alenetid, kan dere jo heller planlegge 1 ukes tur sammen, istedet for å hoppe rett på 3 uker i strekk :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...