Gå til innhold

p-sprøyte

Fremhevede innlegg

Skrevet

Noen som kan fortelle meg litt om p-sprøyten?

bivirkninger som dere har hatt osv? hva som gjør den bra`?

osv osv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

positivt:kan ha sex hele tiden.. må bare huske å ta ny hver 3 mnd

negativt:vektøkning

manglende sexlyst

problemer med å bli gravid lenge etter man har slutta

Skrevet

En ulempe med p-sprøyten er at virkestoffet er i kroppen hele tiden....så får du bivirkninger er stoffet i kroppen i 3 måneder......

......bivirkninger som kan forekomme er vel de samme som for p-piller...og individuelt fra person til person....

Skrevet

Har selv tatt p-sprøyten...for 5 måneder siden. Det var den første- og den siste!! Den varer som sagt i 3 måneder. Jeg gikk opp 10 kg, ble dritsur, fikk angst og hadde faktisk grunnet dette ikke sex månedene jeg var "steril"- så for meg så funket det jo ganske bra som prevensjon :lol:

Disse to månedene etter dosen har gått ut v kroppen, har jeg hatt konstant menstrasjon. Sliter også med å ta av meg kiloene som har gjort meg overvektig.

Jeg snakket med en lege om dette, og han hadde hørt masse negative tilbakemeldinger om p-sprøyten- og sa at han faktisk syntes den burde være ute av markedet. Han anbefalte den ikke, og det gjør heller ikke jeg!!

Men det kan jo hende at du er en av de som ikke for så sterke bivirkninger....Lykke til :D

Skrevet

Har hørt om flere som har hatt mensen konstant mens de gikk på den - eller i etterkant. At noen tør å bruke den skjønner ikke jeg. :roll:

Gjest Anonymous
Skrevet
Noen som kan fortelle meg litt om p-sprøyten?

bivirkninger som dere har hatt osv? hva som gjør den bra`?

osv osv

jeg brukte p sprøyte i 2 år,har nå samboer og vi vil ha barn men det må vi vente med da den fremdeles sitter godt igjen i kroppen.slutta for et år siden og har fremdeles ikke fått mensen.jeg mista så og si all sexlyst,ble ikke opphisset og det førte til tørr sex som igjen førte til rift nedentil

går nå på østrogen pga p sprøyten.fikk tørre slimhinner og gynekologen min er fly forbanna på denne sprøyten pga ettervirkninger men alle opplever vel ikke det jeg har,vi er jo alle forskjellige :D

Skrevet

Nettopp pga slike skrekkhistorier tør ikke jeg begynne på p-sprøyte.

Tar ikke sjansen rett og slett.

Skrevet

Jeg gikk også opp minst 10kg, hadde manglende lyst og var deprimert.

Deilig å ikke ha mensen, men det var ikke verdt det.

Skrevet

Jeg opplevde også vektøkning, samt at jeg fikk et temperament av en annen verden, spesielt når jeg drakk alkohol.

Så selv om det virker forlokkende å ikke ha mensen, så var det definitivt en for høy pris å betale for min del.

Skrevet

Heisan !!

Jeg har godt på p-pille sprøyten i snart 2 år, og er super fornøyd. Slipper den vanlige uka i måneden, har verken gått opp eller ned i vekt. Har gjort at jeg føler meg mye mer trygg under sex siden jeg absolutt ikke ønsker meg barn... enda. Får jeg oppkast, diare eller hukommelses tap er jeg likevel trygg.

Er heller ikke bekymret i forhold til mensen. Når det nærmer seg 3 måneder siden sist jeg tok den får jeg små blødninger, noe som gjør at jeg vet den er der fortsatt.

Er nok litt hissig, men det har jeg alltid vært.

For meg har p- pille sprøyten vært som himmelen, jeg er kjempe fornøyd og anbefaler den til alle.

Trist å høre at noen har fått så mange problemer ved bruk av sprøyten

Skrevet

Jeg vil heller anbefale p-ring. Les mer på www.nuvaring.no og www.nuvaring.com. Du kan også søke etter p-ring her på forumet så får du masse informasjon.

Skrevet

Jeg går på p-sprøyten og har ikke noe negativt å si om den. Tok min første ikke så veldig lenge etter at jeg fikk mitt første barn, så vekten var ikke akkurat noe jeg hadde merket noe til, uansett.. de kg jeg gikk opp i svangerskapet er long gone! :) Jeg er ganske ung (vil ikke ha flere barn på leeenge) og har veldig lett for å bli gravid så dette er i følge legen min, det eneste sikre prevansjonsmiddelet for meg.

Skrevet

Jeg går på p-sprøyten, og har heller ikke noe negativt å si om den. Har brukt den i et par år nå. Gikk ikke opp i vekt, har ikke hatt humørsvingninger eller noe annet. Det er som med andre prevansjonsmetder. Noen reagerer dårlig på dem, mens andre ikke gjør det.

Dersom di har vært på p-piller tidligere, og det har gått greit, så burde det ikke være noe problem å gå over til p-sprøyte.

Skrevet

Har gått på P-sprøyte i 2 år, og nå vil jeg slutte.

Det å slippe mensen og å ikke trenge å tenke på prevansjon er veldig bra. Men nå føler jeg at jeg har veldig lite sexlyst, og en vestibulitt som ikke slipper taket. (Vestibulitt: tilstand der all inntrengning i skjeden gjør vondt, samme hvor klar man er for sex. Hvis ikke det er turnoff, så vet ikke jeg.)

Vet ikke om hverken vestibulitt forsvinner eller sexlyst kommer tilbake, men vil gå over på noe som ikke sitter så lenge i kroppen. Vurderer å få barn om 2+ år, så det er greit å begynne "renselsen" nå.

Catzy

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...