Gå til innhold

Lenge på singeltilværelsen?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg er nysgjerrig på hvor lenge dere har vært single, både nå og tidligere.

Hvor lang tid tok det før du var klar for et nytt forhold, og ikke minst til du på nytt var i et forhold? :) Det siste er jo vanskelig for oss single å svare på i skrivende stund, men dere har kanskje tidliger erfaringer?

Jeg har kun ett forhold bak meg, og kaver frem og tilbake i en følelse av at nå skal jeg være alene og selvstengig en stund - og helt motsatt: nå ønsker jeg den ideelle partner.

Singeltilværelsen min har vart i under en måned.. men tida flyr..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Jeg er nysgjerrig på hvor lenge dere har vært single, både nå og tidligere.

Hvor lang tid tok det før du var klar for et nytt forhold, og ikke minst til du på nytt var i et forhold? :) Det siste er jo vanskelig for oss single å svare på i skrivende stund, men dere har kanskje tidliger erfaringer?

Jeg har kun ett forhold bak meg, og kaver frem og tilbake i en følelse av at nå skal jeg være alene og selvstengig en stund - og helt motsatt: nå ønsker jeg den ideelle partner.

Singeltilværelsen min har vart i under en måned.. men tida flyr..

Jeg har vært singel hele livet. Nå er jeg 40. Selv om jeg gjerne skulle hatt noen å dele livet med, så trøster jeg meg med at det finns værre ting enn å være singel.

Det å ende opp med feil dame er mye værre. Man blir vant til å være singel. Jeg regner med å forbli singel videre rett og slett fordi jeg ikke er desperat nok til å ta det jeg kan få, og ikke atraktiv nok til å få det jeg vil ha. Det er greitt nok å være singel selv om jeg ønsker noe bedre.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg har først begynt å regne meg som singel de sist månedene men går nå inn i mitt fjerde år som enke. Har begynt å se at det finnes menn der ute igjen, men vet ikke helt om jeg er klar for å gå ut på markedet ennå. Og som enke betyr det også at jeg er alene med omsorgen for min datter og det igjen sier at det ikke blir mange alenetid, noe som kanskje vil virke mindre attraktivt på en ny mann.

:)

Skrevet

Har vært singel i 34 år (-26 dager) og er mektig lei, men forhåpentligvis ikke overdesperat.

Skrevet

5 måneder. Foretrekker å fortsette en stund til.

Hvor klar man er for et nytt forhold avhenger jo av årsaken til at det ble slutt. Om man ble "brent", om man ble dumpet, om man brøt fordi man møtte en annen, osv. Har hatt både korte og lengre perioder som singel, man venner seg fort til at det igrunn er ganske deilig å tillegge seg en del sære vaner :) men en og annen ensom vinterkveld og strålende vårdag er det lett å kjenne savnet komme snikende :sukk:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Er 41 og er singel på 7`ende året nå. Forkant av det i rekkefølge bakover i tid: 11 års samboerskap, 3 år singel, gift med ungdomskjæreste.

Skrevet

Etter et 10 år langt samboerskap, fra 25-35, var jeg alene i 7 år før jeg fikk lyst på kjæreste. Derfra tok det halvannet år før det var i boks ;)

Skrevet

Jeg har først begynt å regne meg som singel de sist månedene men går nå inn i mitt fjerde år som enke. Har begynt å se at det finnes menn der ute igjen, men vet ikke helt om jeg er klar for å gå ut på markedet ennå. Og som enke betyr det også at jeg er alene med omsorgen for min datter og det igjen sier at det ikke blir mange alenetid, noe som kanskje vil virke mindre attraktivt på en ny mann.

:)

Jeg er også enke, på 6 året nå.

Vi har hatt en noe lignende erfaring der.

Jeg kan forstå at det tar lengre tid for deg å bli klar for markedet igjen. Jeg brukte også lengre tid på å komme dit. Men jeg har hatt bra erfaringer med forhold etter hans død nå. Så det kan skje igjen :)

For meg var det avgjørende for å bli klar å innse at vi har uendelig rom og evne for å elske.

Jeg vil alltid elske han, og tenke på han. Og jeg vil elske andre. På forskjellige måter og av forskjellige grunner. De vil alltid ha sin egen spesielle plass, som ikke kompromisserer hverandres..

jeg ser på relasjoner som et slags fingeravtrykk.. enhver relasjon og ethvert bånd er fullstendig unikt.

Skrevet

Jeg fikk ny kjæreste nesten på dagen 6 mnd etter at jeg ble dumpa.

Tok meg litt tid før jeg var klar og hadde litt angst for det seriøse, men valgte til slutt å hoppe i det og har ikke angret :)

Finner man en man kan være seg selv med på alle mulige måter i tillegg til at man får sommerfugler i magen så bør fornuften vike for følelsene :)

Skrevet

Jeg har vært singel i snart 2 mnd. Tror jeg kommer til å være singel en stund fremover. En av grunnene til at det ble slutt, var at jeg følte at jeg ikke hadde nok tid. Pga skolen og jobb. Prioriterte ikke helt riktig. Også fordi han ikke var den rette for meg. Vil ha kjæreste etter hvert men tar det når jeg evt. skulle møte noen jeg liker. Vil nyte å være singel en stund.

Før eksen så var jeg singel i neste 1 år. Litt pga at jeg sleit med å komme over bruddet med eksen. Det tok for meg å komme over han og føle at jeg var klar for noe nytt.

Gjest Prøvekandidat
Skrevet

Jeg er også enke, på 6 året nå.

Vi har hatt en noe lignende erfaring der.

Jeg kan forstå at det tar lengre tid for deg å bli klar for markedet igjen. Jeg brukte også lengre tid på å komme dit. Men jeg har hatt bra erfaringer med forhold etter hans død nå. Så det kan skje igjen :)

For meg var det avgjørende for å bli klar å innse at vi har uendelig rom og evne for å elske.

Jeg vil alltid elske han, og tenke på han. Og jeg vil elske andre. På forskjellige måter og av forskjellige grunner. De vil alltid ha sin egen spesielle plass, som ikke kompromisserer hverandres..

jeg ser på relasjoner som et slags fingeravtrykk.. enhver relasjon og ethvert bånd er fullstendig unikt.

Takk! Ja, det er nok sant det og jeg kommer nok dit jeg også etter hvert. :)

Skrevet

Det har variert enormt hvor lenge jeg har vært singel av gangen - bodde alene i sju år på et tidspunkt fordi jeg var kraftig brent av forrige forhold, men sist gang jeg var singel var det bare i en drøy måned faktisk. Og det etter et veldig langt forhold (men et forhold som hadde en lang og smertefull avsluttende periode også).

Skrevet

Halvt år ca :) Trives men er klar om det kommer ei bra ei!

bare hatt to seriøse forhold 20 år før det første og 2 år i mellom dem.

Skrevet

jeg har egentlig vært singel hele livet. Jeg har hatt noen gutter jeg har styra med, men jeg vil ikke kalle noen av de kjæreste.Har hatt sykt forpliktelsesangst og har vært livredd for å gjøre meg sårbar ovenfor gutter pga dårlige erfaringer. Men merker nå at det begynner å slippe taket og er egentlig klar for å møte noen nå.

Skrevet

Er vell snart 6 måneder nå :)

Var jeg som gjorde det slutt, mye fordi jeg trengte å være singel litt. Har hatt et par "nesten-forhold", men når det blir for seriøst merker jeg at jeg trenger mer tid for meg selv. Så jeg tar det som det kommer, haster ikke :)

Skrevet

Godt å se at det ikke bare er meg som teller tallet i år, selv om jeg har hatt en veldig god og nær venninne i et avstandsforhold inntil temmelig nylig... :-))

Skrevet

Det er faktisk 5 år alt! Som nevnt over her også, så ser jeg ikke hensikten med å gå inn i noe nytt forhold før det føles riktig. Trives svært godt alene og har visst begynt å bli litt sær :fnise:

Hmm..har tenkt en del på den særboer formen for forhold..men det er et annet tema!

Uansett, ts, lykke til :klemmer:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Første gang var jeg singel varte det i 2 år. Så hadde jeg et forhold som varte i 7 år. Dette resulterte i barn. Deretter var jeg mer eller mindre singel i 12 år. Nytt forhold i 3 år og nå er jeg vel singel på det 3. året.

Skrevet

Hmm..har tenkt en del på den særboer formen for forhold..men det er et annet tema!

Jeg og faktisk,men det er som sagt et annet tema =)

Skrevet

Fra min x til min nåværende kjæreste gikk det bare knappe 2 mnd. Det var JEG som dumpet min x etter 6mnd med følelsen av å ikke være elsket, og kom lettere videre av den grunn. Jeg fikk på en måte brukt den siste tiden sammen med han til å komme over han.

Tidligere har jeg vært singel i alt fra 1 dag til 3 år =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...