Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal på tur med kjæresten min til London i september, og lurer på om det er noen som har noen tips om hva vi kan gjøre - attraksjoner, ting som er verdt å få med seg osv. Kanskje noe litt romantisk også, om det er noen som vet om fine parker o.l.

Tar i mot alle tips med stoor takk! :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er utrolig mye å bruke tiden på i London, så dere kommer neppe til å kjede dere! :)

Madame Tussauds, guidet tur i Tower of London og et musikalbesøk er virkelig å anbefale. Og selvsagt all den fantastiske shoppingen.. :rødme: Men siden det er kjærestetur er det jo kanskje begrenset hva det blir med det? Jeg har kun vært en liten tur innom Hyde park, men det var veldig deilig å sette seg ned i grønne omgivelser etter lange spaserturer i storbyen. En båttur på Themsen er en fin opplevelse, men ikke noe must. Neste gang tror jeg at jeg skal få med meg London eye. (Gigantisk pariserhjul-lignende sak med utsikt over London.)

Ellers er det jo bygninger å se som for eksempel Big Ben/Parlamentet og Buckingham palace. Det kommer jo litt an på hva dere synes er spennende og verdt å bruke tid på. :)

Skrevet

Jeg synes det ihvertfall er litt enklere å dra med kjæresten på shopping hvis det er litt utenfor de typiske handlestrøkene. Prøv Camden town f.eks. - masse markeder og små boutiques. Unngå Oxford street - menn som blir stressa av shopping i utgangspunktet blir det hvertfall der (jeg blir stressa der selv).

Skriver under på Bestees tips om Tower of London - guidet tur der er veldig bra.

London Eye koster faktisk ganske mye, tror det er £13 per person. Jeg gjorde det da jeg var student, og det var vel halv pris. Synes det var verdt det til £6, men ville ikke betalt £13. Hvis dere bestemmer dere for å gjøre det, sjekk været - ikke noe vits i disig vær.

Hvis dere skal på Madame Tussauds bør dere kjøpe billettene på forhånd, så slipper dere milelange køer.

Jeg ville nok prøvd å dra litt utenfor de typiske turistfellene også - det er mange fine områder som er litt mer lokale. Sjekk ut hvilke markeder som har noe på programmet når dere skal være der, det hender det er lokale festivaler o.l. som gjør det litt mer gøy. sjekk http://londontown.com/

http://www.timeout.com/london/

Ellers synes jeg en nattlig tur langs Themsens south bank er ganske romantisk, jeg da - men det trengs kanskje ikke planlegges?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...