Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Jeg er på arbeidsavklaringspenger (rehabilitering), og har nå blitt skikkelig syk. Vært hos legen å fått sykemelding, så det er greit i forhold til jobben (jobber to dager i uka). Men hvordan gjør jeg det i forhold til nav? Trenger de og en sykmelding? Krysser jo av på at jeg har vært syk på meldekortet, men får jeg da utbetalt penger for disse dagene jeg er syk?
Snop Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg er på arbeidsavklaringspenger (rehabilitering), og har nå blitt skikkelig syk. Vært hos legen å fått sykemelding, så det er greit i forhold til jobben (jobber to dager i uka). Men hvordan gjør jeg det i forhold til nav? Trenger de og en sykmelding? Krysser jo av på at jeg har vært syk på meldekortet, men får jeg da utbetalt penger for disse dagene jeg er syk? Hvor lenge er du sykemeldt? Uansett, du krysser av på at du har vært syk de dagene du skulle jobbet og skriver opp antall timer du skulle ha jobbet. Du får ikke utbetalt penger for de timene fra NAV, men de får du jo fra arbeidsplassen, så du mister ikke noe på det
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #3 Skrevet 16. april 2010 Tror det bare blir snakk om en uke, kommer an på hvor fort jeg kommer meg, kan vel strekke seg opp mot to uker. Men er det jobben som skal betale ut hele lønnen min når jeg er på arbeidsavklaringspenger da? Synes bare det høres litt rart ut at når jeg egentlig bare jobber 2 dager i uka, så må de betale alle 5 når jeg blir syk
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #4 Skrevet 16. april 2010 Mest sannsynlig skal du ikke krysse av for at du har vært syk de dagene du har jobbet, det er en sak mellom deg og arbeidsgiver, i alle fall frem til arbeidsgiverperioden er over. Du kan risikere å få utbetalt dobbelt opp da. Det greieste hadde kanskje vært å ringe ditt lokale nav-kontor og spør?
Snop Skrevet 16. april 2010 #5 Skrevet 16. april 2010 Tror det bare blir snakk om en uke, kommer an på hvor fort jeg kommer meg, kan vel strekke seg opp mot to uker. Men er det jobben som skal betale ut hele lønnen min når jeg er på arbeidsavklaringspenger da? Synes bare det høres litt rart ut at når jeg egentlig bare jobber 2 dager i uka, så må de betale alle 5 når jeg blir syk Du skal ikke krysse av for syk hver dag, bare de dagene du ikke har vært på jobb pga sykdom Med andre ord, du får jo sykepenger av jobben disse dagene og derfor skal du ikke ha penger av NAV for disse dagene.
NettiM Skrevet 16. april 2010 #6 Skrevet 16. april 2010 Jeg er på arbeidsavklaringspenger (rehabilitering), og har nå blitt skikkelig syk. Vært hos legen å fått sykemelding, så det er greit i forhold til jobben (jobber to dager i uka). Men hvordan gjør jeg det i forhold til nav? Trenger de og en sykmelding? Krysser jo av på at jeg har vært syk på meldekortet, men får jeg da utbetalt penger for disse dagene jeg er syk? Jeg hadde ringt saksbehandler og spurt, for å være sikker, og ikke bli anklaget for svindel og alt det rare de finner på. Den bakerste delen har jeg forstått at NAV alltid skal ha, det står også skrevet på den, den "egenerklæringsdelen" eller hva den heter. Den man må skrive under på selv i hvertfall. Jeg går selv på rehabilitering, og er 100% sykemeldt, og leverer alltid siste del av sykemeldingen til NAV. Vet ikke om arbeidsgiver har noen arbeidsgiverperiode, så lenge man går under rehabilitering? Og jeg krysser av på meldekortet at jeg har vært syk hver dag. For det er jo sannheten, og slik jeg skal gjøre det etter hva jeg har forstått.
Gjest Chrystal Skrevet 17. april 2010 #7 Skrevet 17. april 2010 Enig med NettiM.Ring Nav og snakk med saksbehandler.Så slipper du å få en negativ overraskelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå