Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Hatt en del uregelmessig mensen før jeg begynte på p.pillen for 5 1/2 år siden. Sluttet på dem for 2 1/2 mnd siden, og ikke fått mensen. Var hos legen i dag og skal til GU i morgen ta ultralyd og kartlegge. Har vært på ultralyd (GU) tidligere, ikke funnet cyster da, men dette var før jeg begynte å tenke på å bli gravid. Legen min mente at jeg ikke har PCOS siden de ikke så noen cyster på tidligere ultralyd. Ikke blitt gravid enda. Noen som har noen historier/erfaring å dele med meg, som er lik? Takk :)

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Du har da altså hatt en prøvetid på 2,5 måneder? Da skal du ikke utredes for barnløshet men for manglende mens, riktig?

P-piller kan minske evnt cyster så hvis du tok UL når du gikk på p-piller så er ikke det helt å stole på ang cyster. Det kan jo være andre grunner enn PCOS til at du ikke får mens/uregelmessig mens f.eks hormonkluss.

Skrevet

Hei, ja det stemmer. Ikke hatt mensen siden 2. feb, og var hos GU i dag. Tok UL og alt så veldig bra ut, hun sa det var en del slim og så eggposer og alt var normalt. Skal ta blodprøver til uken. Da jeg kom hjem til jeg EL test (nesten tatt den hver dag siden feb) og den var positiv!!! Bare hatt 1 positiv test tidligere og det var første uken i mars. Så jeg får krysse fingrene, og håpe at mensen aldri kommer... :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Så bra at du har EL! Da er nok kroppen din i gang igjen.

Skrevet

Så du hadde positiv el test i begynnelsen av mars, men ingen mens altså? Og ny positiv test nå?

Sukk...det beviser jo bare at selv om man får pos. el test så behøver det ikke bety at man får eggløsning altså..

Skrevet

Så flott at du fant EL! Da er det bare å telle seg 14 dager fremover så har du datoen for IKM og/eller dagen for testing :)

Lykke til!

Og ja - det er vel sant at en kan få utslag på EL tester men ikke ha EL. Jeg hadde utslag på EL tester, men aldri med like sterkt/sterkere strek en kontrollstreken... Altså jeg hadde aldri EL - nå går jeg på pergo :)

Skrevet

Phoba: Jeg har hver måned positiv test, teststreken er myye sterkere enn kontrollstreken.

Det at testen er svakere enn kontrolltesten er jo faktisk ikke positiv el-test da.

Sizzy: hadde du andre symptomer på EL, eller bare pos. el-test?

Jeg har alle mulige el symptomer, ømme bryst, humør, åpen livmormunning (?), slim, etc.

Skrevet

Så du hadde positiv el test i begynnelsen av mars, men ingen mens altså? Og ny positiv test nå?

Sukk...det beviser jo bare at selv om man får pos. el test så behøver det ikke bety at man får eggløsning altså..

Hei

NEi det kan hende, men ila den siste mnd har jeg begynt å tempe i i tillegg til EL tester hver dag. Og tempen og testen stemmer veldig godt overrens. Temperaturen min gikk rett ned for så å gå veldig mye høyere opp, og den har holdt seg der nå i 5 dager. Jeg fikk 3 positive tester etterhverandre, der teststreken var KLART tydligere enn kontroll streken. Jeg bare krysser fingrene...

Skrevet

Kosteskaft: Ja har hatt murringer og trodde at jeg hadde EL iom at det viste postivt, men på UL viste det at jeg ikke hadde det.(Men om det bare var den mnd vet jeg ikke) Fikk derfor Pergo og Ovitrelle.

Spent: Lurt å dobbelteste, og visst begge viser tegn på EL må det stemme :) Lykke til!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...