Gå til innhold

Skatt på blogginntekter?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en blog, hvor jeg kjører google adsense reklame. Disse reklameinntektene er nå så høye at jeg kan løse ut inntektene.

Når jeg får disse pengene, må det oppgies til skatteetaten? I så fall hvordan? Og hvordan trekker jeg eventuelt skatt av disse pengene?

Finnes det noe "frikort ordning" på dette? Det er jo på hobbybasis, og har blitt fortalt at man kan tjene et par tusen på hobbyen sin før man må skatte?

Er det noen som kan reglene, foreskriftene og fremgangsmåten her?

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

tryggeste er å sende mal til skatteetaten og spørre om det er næring eller hobby, de som avgjør til slutt uansett :) Om det er næring må du vel starte et foretak og du blir invitert på kurs hos dem :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Iom at vi har et selvangivelsesprinsipp i Norge kan du godt opplyse i vedlegg til SA om forholdet og hvordan du anser dette bør behandles. Jeg vil anta at dette er å regne som hobby, men det kommer an på hvor store inntekter du har. Problemstillingen er jo at hvis inntekten skal bli å regne som skattepliktig vil du få fradrag for alle relevante kostnader, typisk bredbåndstilknytning, kjøp av PC osv. Da vil du sannsynligvis gå i underskudd, og da er ikke skattemyndighetene interessert i at du skal regnes som nøringsdrivende iom at underskuddet vil bidra til å redusere din øvrige inntekt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...