Caramello Skrevet 15. april 2010 #1 Skrevet 15. april 2010 Vi holder på å blir samboere. Vi deler alle utgifter som huslån, forsikring, mat, strøm etc likt. Betaler 50/50. Men i "regnestykket", har han regnet med bilen sin. Altså utgifter på den, som bensin, forsikring og vedlikehold, ca. 2500 kr i måneden. Men jeg synes ikke at det er rettferdig at vi skal betale 50/50 på den. Det er tross alt hans bil, og jeg kommer heller ikke til å låne den, da jeg ikke har sertifikatet. Og når jeg skal til jobb tar jeg bussen. Jeg er enig i at jeg bør betale litt, siden vi må ut å handle mat etc, men synes ikke at vi bør dele den utgiftsposten 50/50. Det blir plutselig 1250 kr som jeg ikke hadde regnet med. Jeg betaler jo busskortet mitt selv, så da burde vel han betale for å komme seg til og fra jobb selv også? Er det idiotisk av meg å være "gnien" for 1250 kr i mnd..? På matposten feks. så spiser han sikkert 3 ganger så mye som meg, med det deler jeg gledelig likt, men synes ikke det er rettferdig at jeg skal betale såpass mye på hans "leketøy"...
Gjest AnonymBruker Skrevet 15. april 2010 #2 Skrevet 15. april 2010 Jeg synes overhode ikke det er gnient å ikke ville være med på å betale for bilen hans. Synes også du ikke trenger å betale for bensin vedr. handling og andre daglige ting. Mer rettferdig at du betaler halvparten av utgiftene som er knyttet til lengre turer. Kjenner godt til den skjevheten når det gjelder mat. Samboer spiser nesten dobbelt så mye som meg, men vi deler matutgiftene.
Caramello Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 Tusen takk for svar Hehe, ja det er vel ganske så kjent at mannfolka spiser mere Men å dele 50/50 der er rettferdig allikevel ja
Gjest Gjest Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Hvis dere skal bo sammen som et par, og regner med at dette er for fremtiden (som dere jo sikkert gjør), så synes jeg det er naturlig å dele alt, også bilen. Selv om du ikke har sertifikat, så blir det jo den dere bruker når dere skal handle som du sier, men også når dere skal besøke venner, dra på turer og ferier, om du skal kjøres eller hentes et sted. Får dere barn, blir jo en bil ganske nødvendig (litt annerledes om dere bor i storbyen eller ikke da, men likevel..) Så jeg synes dere bør dele på denne. Men dere må selvsagt også dele på busskortet ditt da. Et unntak kan være hvis dere er svært unge og kanskje ikke lever helt som et "ektepar". Eller om dere har en del andre adskilte utgifter, som f.eks. at dere har egne aktiviteter/interesser dere betaler selv. Da tenker jeg ikke på klær og sminke og sånt, men mer som f.eks. at du går på treningsstudio og han ikke er med å deler på dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå