Gå til innhold

Når man vil gjøre en blogg mer personlig

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opprettet en blogg for første gang, og jeg lurer på hvordan jeg kan gjøre den mer personlig utseendemessig. Hvordan kan jeg for eksempel få bilder inn som en del av overskriftsfeltet på bloggen, som her. Og hvordan kan man få en egen bakgrunn, som hun også har?

En annen ting jeg lurer på, er hvordan man kan legge et bilde man finner på nettet inn i et eget område når man trykker på det, slik hun har gjort her, framfor å linke til en side med bildet.

Jeg har forresten opprettet blogg på blogspot.

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

1. Du trenger et bilderedigeringsprogram (photoshop, gimp) og du kan søke opp basis tutorials på hvordan du gjør ting. Feks, "How to change haircolor photoshop" "tutorial change haircolor photoshop". Å legge til kun skrift kan gjøres i programmet Paint som er på pc'en fra før. For å legge inn bildet finner du "utforming" i menyene der du skriver innlegg osv, der kan du "pimpe" bloggen. Litt html kunnskaper er også greit å ha. Hvis du leser litt i "Hjelp" så finnes det mange forklaringer der.

2. Du kan laste ned bildet på pc'en din, og laste det opp via blogspot sin bilde-opplasting funksjon som du finner der du skriver innlegg (ser ut som et lite bilde).

For å lagre bildet på pc'en høyreklikker du på bildet og velger "lagre bildet som".

Skrevet

Jeg kom nylig over denne siden. Har ikke sett ordentlig på den enda, men det virker som den gir svar på det meste en nybegynner på blogspot lurer på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...