Gå til innhold

Hvilke produkter skulle du ønske foreldrene brukte på deg?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Kom på dette emnet tidligere da jeg skulle ønske min mor brukte balsammetoden på håret mitt fra jeg var liten av, og at hun smørte meg med jojobaolje nå og da.

Hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hårkur! Hadde "Ronja Røverdatter-hår" ;)

Gjest Illiya
Skrevet

Det har jeg jammen ikke tenkt så mye på, og ikke har jeg noen formening om det heller. Kan ikke huske jeg savner noe.

Er det så viktig da?

Skrevet (endret)

Ja det samme tenkte jeg...balsam-metoden har noen knapt nok hørt om og man viste hvertfall ikke noe om den før. Husker jeg brukte egg eller eple sjampo, begge luktet godt og ingen tenkte noe mer på det.

jojobaolje?? Trolletråd?

Endret av Vinnie
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor skulle det være en trolletråd? Slet endel med tørr hud som barn, og moren min sklæsjet på all slags fete kremer som fantes på 80-tallet men det har til nå bare gjort vondt verre. Derfor jojobaolje, eller annen naturlig olje.

Skrevet

det finnes masse masse fete kremer i dag også som kan gjøre vondt værre.

Gjest Airi Chikako
Skrevet

Jeg tenker også balsammetoden :) Den skal jeg bruke på mine barn.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det finnes masse masse fete kremer i dag også som kan gjøre vondt værre.

Nei sier du det :sarkasme:

Skrevet

Merkelig hva folk skal krangle om her inne... :forvirret:

I hvert fall. Har ikke egentlig tenkt på at jeg savnet noe, har jo blitt folk av meg... :fnise:

Noe jeg kanskje hadde ønsket var at jeg ble lært opp til å ta bedre vare på huden min, det lærte jeg kanskje litt sent. Enkel vask og skrubb i ansiktet for eksempel, i stedet for at jeg gikk og klorte meg i ansiktet når jeg fikk kviser (fikk kviser veldig tidlig).

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Merkelig hva folk skal krangle om her inne... :forvirret:

Enig :fnise:

Jeg kommer ikke på så mye, men mer solkrem hadde vært fint. Har hud som blir ganske brun, men også endel føflekker, og det skal ikke overraske meg om disse blir min bane en gang i framtiden. Ellers bruker ikke foreldrene mine noen spesialprodukter selv, mamma bruker såvidt jeg vet ikke fuktighetskrem engang (bruker sminke) og ser minst 10 år yngre ut enn hun er i ansiktet. Så kunne ikke forventet at de brukte så mye fancy på meg. Det med stråling og solkrem er jo også noe en ble mer bevisst på etter at jeg var bitteliten (født på slutten av 70-tallet).

Skrevet

Jeg skulle ønske at mamma brukte noe balsamaktige greier på mitt fryktelig bustete hår da jeg var liten, i stedet for å få meg skamklipt med jevne mellomrom :/

Og så skulle jeg ønske at hun gjorde en litt større innsats når det gjalt å få meg til å dusje oftere da jeg var i begynnelsen av puberteten..

Jeg syntes nemlig at det var helt unødvendig (jeg trengte jo ikke å gjøre det så ofte før), så jeg luktet hest og hadde verdens feteste hår.

Lurer på om det hadde gjort en forskjell om hun hadde kjøpt noen kule/morsomme/fargerike shampoer og såper bare til meg - det er jo gjerne ganske spennende med sånt når man er 12..

Skrevet

Det har eg aldri tenkt over...

Kva er balsam-metoden? :klø:

Skrevet

Fungoral, så slapp jeg å kløe meg fordervet i hodet. Måtte bli over 30 før jeg fant ut dette selv. ;)

Balsam ja, hadde i likhet med flere veldig flokete hår...det burde hun gjort en innsatts for å redusere. Dessuten opplyse meg om deo, dusjing, etc. litt før.

Gjest SmallTalk
Skrevet

Det har eg aldri tenkt over...

Kva er balsam-metoden? :klø:

Du er for lite her inne, Imli. ;)

Ut ifra det jeg har lest så vil balsammetoden (i korte trekk) si at man kutter ut bruk av shampo og heller bruker balsam til å vaske håret med. Dette innebærer at man må være nøye på at hårproduktene man bruker ikke inneholder silikon (som man trenger SLS, et stoff som ofte finnes i sjampoer, til å løse opp), og at man faktisk skal bruke balsamen til å vaske med, og ikke bare balsamere håret med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...