Gå til innhold

Jeg vil ha slanker lår, mer muskler på armene, flatere mage,

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser at det ofte er slike innlegg med overskriter hvor noen vil forbedre en spesiell kroppsdel. Syns det er rart at folk henger seg opp i enkelte deler av kroppen. Hvorfor tenker de som skriver slike innlegg ikke: "Jeg vil trene kroppen min for å få en sunn og flott kropp" ? Kanskje fordi man er fornøyd med resten av kroppen, kanskje man er litt for fiksert på et enkelt område?

Hvorfor så opphengt i deler av kroppen, folkens ? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fordi sånn er jenter! :gjeiper:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri skrevet et slikt innlegg, og kan kun svare for meg selv her nå. Jeg er slank, og er fornøyd med min kropp, MEN jeg har fått mage! Det er jeg veldig ukomfortabel med, og dermed blir fiksert på ja. Nå jeg skal kle meg så kan jeg ikke ha noenlunde stram t-skjorte / bluse / skjorte med åpen cardigan/jakke oppå.

Nå har det blitt slik for meg grunnet sykdom over halvt år med meget nedsatt aktivitet, men inntak av mat har ikke blitt redusert. Ser ikke frem til bikinisesongen nei ;-)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Det morsomste er egentlig de som er misfornøyde med kroppen sin men som nekter å trene fordi de er redde for å få store muskler :filer:

Skrevet

Jeg har aldri skrevet et slikt innlegg, og kan kun svare for meg selv her nå. Jeg er slank, og er fornøyd med min kropp, MEN jeg har fått mage! Det er jeg veldig ukomfortabel med, og dermed blir fiksert på ja. Nå jeg skal kle meg så kan jeg ikke ha noenlunde stram t-skjorte / bluse / skjorte med åpen cardigan/jakke oppå.

Nå har det blitt slik for meg grunnet sykdom over halvt år med meget nedsatt aktivitet, men inntak av mat har ikke blitt redusert. Ser ikke frem til bikinisesongen nei ;-)

Og da ville det være naturlig for meg å tenke: "Jepp, har lagt litt på meg.... tror faktisk jeg skal begynne å trene litt for å komme meg i form igjen..." Jeg ville ikke tenkt: "Jeg skal kjøre noe sykt med magetrening så snart jeg kan, magen skal vekk!..."

Syns bare det er fasinerende hvordan det tenkes av mange som skriver innlegg.... Syns mange glemmer å tenke helse for hele kroppen........ som mann vil jeg ha en god fysikk, ikke bare noen kanstore biceps !

Skrevet

Det morsomste er egentlig de som er misfornøyde med kroppen sin men som nekter å trene fordi de er redde for å få store muskler :filer:

Jepp, signere på den! Mange jenter er redde for å få for store muskler. Men det kreves sinnsykt mye for å få det. Det er ikke noe som ufrivelig popper opp.... skal enromt mye til.

Litt i samme gate som de som ikke vil trene i helsestudio fordi de skal bare gå ned litt i vekt først!

Skrevet

Men, oss gutta liker jo hele dere... Ville være synd om vi bare var interisert i en del av dere? Tenk om vi var like ille som mange av dere og bare likte feks puppene deres... Ville dere likt det ? :fnise:
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jepp, signere på den! Mange jenter er redde for å få for store muskler. Men det kreves sinnsykt mye for å få det. Det er ikke noe som ufrivelig popper opp.... skal enromt mye til.

Litt i samme gate som de som ikke vil trene i helsestudio fordi de skal bare gå ned litt i vekt først!

Jeg har en kvinnelig slektning som er livredd for muskler (jeg er selv kvinne, bare for å ha det sagt). Jeg har prøvd å få henne med på styrketrening, spinning og step-aerobic, men alt det er utelukket for henne fordi hun "får muskler så lett". Jeg har prøvd å si at med mindre hun er et fysiologisk avvik så er det en umulighet å bygge store muskler ved å trene styrke en gang i uka. Men nei, det nekter hun å høre på :lete:

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Klassisk :ler:

Morsomt, men egentlig litt trist også. For jeg tør vedde på at sjansen for å lykkes hadde vært mye større dersom de hadde meldt seg inn i treningsstudio og fått et tilrettelagt treningsopplegg som sikret god progresjon, framfor å starte med å skulle jogge en mil hver morgen :sjenert:

Skrevet

Ser at det ofte er slike innlegg med overskriter hvor noen vil forbedre en spesiell kroppsdel. Syns det er rart at folk henger seg opp i enkelte deler av kroppen. Hvorfor tenker de som skriver slike innlegg ikke: "Jeg vil trene kroppen min for å få en sunn og flott kropp" ? Kanskje fordi man er fornøyd med resten av kroppen, kanskje man er litt for fiksert på et enkelt område?

Når jeg så overskriften håpet jeg på en enkel måte å oppnå slankere lår, mer muskler på armene og flatere mage. Men det var det ikke :sur:

Skrevet

Det er vel fordi de vil være spesifikke.. Greit at man får en sunnere kropp ved trening, men hvis folk føler de har problemområder hvorfor skal ikke disse komme frem i søkelyset?

Men hvis målet skal være "en sunnere kropp" trenger vi jo egentlig bare en tråd her inne :P

Skrevet

Når jeg så overskriften håpet jeg på en enkel måte å oppnå slankere lår, mer muskler på armene og flatere mage. Men det var det ikke :sur:

Det fins en enkel metode for å oppnå det: Tren en passelig kombinasjon av styrketrening og utholdenhetstrening, og spis passelig mye sunn mat. :gjeiper:

Skrevet

Manne-versjonen av samme fenomenet kan du se på ethvert treningssenter; alle de fyrene som kommer inn og gjør litt benkpress og så en million forskjellige biceps-øvelser før de går igjen.

Skrevet

Knallgodt innlegg, Stor&Sterk!

Ja, jeg skulle ønske at jenter tok fokus vekk fra cellulitter, mage, punktslanking, "jeg har så høy/lav forbrenning", hvilken diett er den beste, vil bli slank men ikke trene noe særlig osv osv.

Hvorfor er det så negativt med en feminin mage når jenters biologi tisier at det ikke skal være skrapa der? Å hele tiden strebe etter utovernavle og padde flat mage blir bare et symtpom på at vi i en utseendefiksert kultur lar det som betyr uhyre lite få ekstremt mye oppmerksomhet.

Jeg tror det har mye med modenhet, alder, tidsklemme og prioriteringer å gjøre også. Unge jenter i tenårene og begynnelsen av tjueåra er de som som oftest får nella over alt som har med lår, pupper og mage å gjøre. Litt opp i åra så blir det mer diettfiksering, pilleknasking, pulvergulping, men helst ikke så veldig mye av dette med hardt fysisk arbeid.

Men, jeg blir like skremt av unge gutter som blir helt fanatisk opptatt av muskelvekst, vektøkning vs deffing og som tror at muskler er det som gjør dem kulest i vennegjengen. Og SAMTLIGE går på enorme mengder proteintilskudd, fordi det gjør jo alle og man må det for å blir sterk :sukk: . Men nesten ingen av dem kan å steke et fiskestykke eller har en halv peiling på hva ekstreme proteinmengder gjør med kroppen på sikt. Og det at de ikke trenger det tilskudd, såfremt kosthldet og tidspunkt av måltider optimeres, nei det vil de ikke høre på. Da stoles det mer på hva noen nettsider skriver, hva Arnold mener og hvordan Ferrigno trente.

Skrevet

Signerer den jeg også :fnise:

(ser for seg de store musklene som sniker seg innpå sitt intetanende bytte, sånn fra det ene øyeblikket til det andre)

Skrevet

Er det faen ikke.

Skrevet

Er det faen ikke.

Vet ikke om det er regelen eller untaket, men at det forekommer ofte? Jepp.... Det er ihvertfall det inntrykket som jeg sitter med etter å ha tittet på en del innlegg her på forumet... Men veldig flott at det ikke gjelder alle !

Skrevet

Jeg har en kvinnelig slektning som er livredd for muskler (jeg er selv kvinne, bare for å ha det sagt). Jeg har prøvd å få henne med på styrketrening, spinning og step-aerobic, men alt det er utelukket for henne fordi hun "får muskler så lett". Jeg har prøvd å si at med mindre hun er et fysiologisk avvik så er det en umulighet å bygge store muskler ved å trene styrke en gang i uka. Men nei, det nekter hun å høre på :lete:

Be henne lese litt her om fordeler med mer muskler på kroppen samt hvor vanskelig det er for kvinner å faktisk legge på seg muskler;

http://nhi.no/trening/treningsrad/ulike-typer-trening/styrketrening-18381.html

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er så farlig med muskler? Muskler er bra. At ikke alle vil se slik ut, er nå for så vidt forståelig. At de er livredd for å få litt muskler derimot, det forstår jeg ikke.

Har selv fått sjekket ved bruk av Inbody 720 hvor mye av kroppsvekten min som var muskler, og hvor mye som var fett. 46 % av kroppsvekten min er muskler. Da jeg fikk høre det, ble jeg glad. Det fikk meg til å føle meg sunn.

Skrevet

Jeg skjønner ikke hva som er så farlig med muskler? Muskler er bra. At ikke alle vil se slik ut, er nå for så vidt forståelig. At de er livredd for å få litt muskler derimot, det forstår jeg ikke.

Har selv fått sjekket ved bruk av Inbody 720 hvor mye av kroppsvekten min som var muskler, og hvor mye som var fett. 46 % av kroppsvekten min er muskler. Da jeg fikk høre det, ble jeg glad. Det fikk meg til å føle meg sunn.

Ikke værst dette, grunn til å være stolt!!

Enig med deg, muskler i moderate mengder er bare fint selv på kvinner!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...