Gå til innhold

Hvor mye penger bruker du på klær?

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Heia!

Jeg lurer på hvor mye penger dere bruker på klær per mnd f.eks?

Selv brukte jeg masse penger før, ihvertfall 1500,- pr mnd, det er mye for meg ihvertfall. Har begrenset meg kraftig dette året og har brukt 1200 kr til nå i hele 2010, så jeg synes jeg har vært ganske flink.

Hvilke plagg/type klær bruker dere mest penger på evt?

Selv var det sko som var det store sluket for meg, men har som sagt innskrenket budsjettet litt. Jeans er også et plagg jeg kunne bruke mye penger på. Andre ting, som topper og gensere finner jeg ofte billigere synes jeg - hva med dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det varierer veldig. Nå har jeg egentlig snurpet igjen forbruket på klær for å prioritere andre ting, så sist måned ble det ingenting. Denne måneden har jeg brukt 200 kr på en bukse fordi alle de andre buksene jeg har (unntatt én) enten er for store eller ødelagte (og sydd så mange ganger at det ikke nytter lenger). Jeg brukte riktignok et gavekort jeg fikk, men vil vel kanskje tippe at jeg ligger på noe hundrelapper i måneden sånn vanligvis. Sjeldent mer enn det, handler jeg noe er det som oftest på salg.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
Skrevet

Ja, jeg brukte også en del på klær og sko før. Men det er et tilbakelagt kapittel. Fant ut at jeg har en nokså klassisk stil, og de klærne jeg bruker mest av kommer på mote om og om igjen. Fant også ut at jeg kjøpte mange lignende klær, bare nyere utgaver. Så nå har jeg latt klærne henge i skapet.

Det jeg bruker mest på nå, er undertøy. Kjøper ikke dyrt undertøy, stort sett fra H&M, men nokså ofte. Det hjelper faktisk på selvfølelsen å vite at jeg har litt fresht undertøy, selv om det ikke er noen som vet det. Hvis du forstår hva jeg mener.

Og forresten. Gratulerer med å ha blitt mer økonomisk bevisst :tommelsmil:

Skrevet

I løpet av ett år vil jeg tippe jeg bruker mellom 2 000 og 5 000 kr på klær.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

bruker jeg nesten bare penger på sportsutstyr/klær, men da blir det jo gjerne litt. Ullundertøy og skibukse er jo ikke super billig.... ellers så kjøper jeg jo litt klær når jeg er ute og reiser men så skal det være sagt at jeg er ikke veldig fashionable.

Skrevet (endret)

Varierer veldig. Alt i fra 1000 kr. - 3000 kr. i mnd. Dessverre.

Endret av Stellia
Skrevet

Kanskje 1000-25000 + -

Skrevet

Blir nok omtrent 500 i måneden i snitt tror jeg, og da regner jeg med alt som må kjøpesi løpet av året. Shopper sjeldent som fritidsaktivitet, kjøper heller ting når jeg trenger noe.

Mesteparten av pengene brukes nok på sko, tror jeg? Føttene mine har blitt litt gla i Ecco i det siste :)

Skrevet

Jeg bruker minst et par tusen pr.måned, ofte mer- jeg har shoppet for rundt 15000 det siste døgnet... :sjenert:

Skrevet

Jeg tror jeg har brukt sånn rundt 1000-1500 kr i måneden, men jeg har prøvd å skjerpe meg dette året. Jeg kjøper som regel mye overdeler - synes det er enklest å finne. Men kjøper stort sett billige ting da. Når det kommer til bukser og sko og sportsutstyr, så kjøper jeg det sjeldnere, men investerer i kvalitet når jeg først kjøper. Nå shoppinglysten først kommer er det vanskelig å holde tilbake :sjenert:

Skrevet

Klær er ikke det største pengesluket for meg (bøker derimot...iiik!), men skal jeg tippe bruker jeg i snitt 500 kr i måneden? Sier som Bond at jeg sjelden shopper kun for å gjøre det. Jeg kjøper som oftest ting jeg trenger der og da, og av og til ting jeg får lyst på der og da. :fnise:

Sko er det jeg bruker mest penger på. Og jeans. Har forelsket meg helt i Nudie og de er ikke akkurat billige. :sjenert:

Gjest AnneShirley
Skrevet

Jeg har brukt VELDIG lite (levd som "student" i hodet ennå). Men har bestemt meg for å tillate meg å bruke litt mer nå.

Så jeg forsøker å trene meg selv til å ikke bare se på salgsstativer lengre ;) Ikke lett, for det er så innarbeidet. Men det er jo greit å se det, også, for jeg har funnet noen skikkelige favoritter der også.

Derfor har jeg nok brukt mer enn 1000 kr pr mnd hittil i år.

Teller vesker ol med også? For jeg har planer om å kjøpe både veske og solbriller i vår -kvalitetseksemplarer :)

Skrevet

Veldig lite, prioriterer andre ting nå som jeg har vært student en stund. Sist jeg kjøpte klær var i januar, da brukte jeg 400 kr :gjeiper: Har også en ganske klassisk stil så jeg kan bruke klærne lenge.

Skrevet

Jeg har brukt VELDIG lite (levd som "student" i hodet ennå). Men har bestemt meg for å tillate meg å bruke litt mer nå.

Så jeg forsøker å trene meg selv til å ikke bare se på salgsstativer lengre ;) Ikke lett, for det er så innarbeidet. Men det er jo greit å se det, også, for jeg har funnet noen skikkelige favoritter der også.

Derfor har jeg nok brukt mer enn 1000 kr pr mnd hittil i år.

Teller vesker ol med også? For jeg har planer om å kjøpe både veske og solbriller i vår -kvalitetseksemplarer :)

:fnise: Jeg også har fremdeles denne mentaliteten - 2,5 år etter at jeg gjorde meg ferdig med studiene. Jeg får kjempedårlig samvittighet så snart jeg bruker penger på noe som ikke er livsnødvendig, men det er jo ikke alltid negativt selvsagt.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Gøy å høre at flere har "sparsommeligheten i ryggmargen", Belle :)

Det er betydelig lengre siden jeg var ferdig med studiene og jeg har jobbet fulltid i flere år nå, så jeg bestemte meg for at NÅ var det på tide (mitt første "ufornuftige nyttårsforsett" ;) )

Skrevet

Jeg bruker normalt ikke så veldig mye penger på klær og sko, men jeg har en forkjærlighet for vesker, og jeg har i grunnen altfor mange vesker nå... :sjenert:

De siste to månedene har jeg riktignok brukt en del penger på klær og sko, men det har sammenheng med at jeg har flyttet utenlands og bare hadde med meg én koffert på 15 kg... Jeg vil tippe at jeg tilsammen har brukt ca. 3000 kroner på klær og sko i løpet av disse to månedene. Men nå har jeg det jeg trenger for våren og sommeren! :)

Skrevet

Det er min største utgift, absolutt. Går min. 1000 kr i mnd opptil 2-3000. Shopper fordi det er gøy, ikke fordi jeg trenger det:D Kjøper mest kjoler og topper:) Kjøper ikke spesiellt dyre klær, går gjerne i H&M og Gina Tricot, men kjøper mye og ofte og da går pengene.

Shopping<3 :jepp:

Skrevet

Jag tjänar väldigt lite så jag spenderar mycket mindre än 500kr i månaden, men jag köper väldigt ofta skor och kjoler på rea. :) Jag har säkert 20 par skor som är inhandlade de senaste 2-3 åren, haha. Och garderoben är full av kjoler! Många har kostat typ en 50-lapp på ebay och liknande, men jag köper säkert ett par stycken i månaden. ;) Jag kan ju tillägga att jag säljer kjoler nästan lika ofta som jag köper dem, haha.

Gjest Blå Fisk
Skrevet

Lite... Kjøpte en bukse på salg for noen månder siden, og ett par sko denne måneden. Regner med ett gjennomsnitt på 200-300 kr. måneden på sko og klær til meg selv.

Skrevet

Varierer veldig, noen mnd er det under 500 mens andre mnd kan det nok bli fra 1000-2000 kr. Sparer litt hver mnd også sånn at jeg kan gå bananas i New York til høsten! :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...