Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er en mann jeg har vært interessert i i en to månders tid. Vi sender blikk og har nesten alt til felles. Vi har også hatt noen veldig gode samtaler. Han har fortalt om peronlige ting. Han har også bedt om råd og fulgt dem. Han er ellers en veldig tilbakeholden peson som vanligvis ikke snakker med folk. Spesielt de to siste ukene har vi hatt god kontakt.

Men untatt blikkene og litt erting har det ikke vært mye til flørt. Det er også mulig han har trodd jeg holdt på med en annen (jeg har en nær gutte-venn, men bare venn) eller bare vært uinteressert.

Uansett. Forrige uke da hele gjengen gikk på byen ble han sjekka opp av en jente. Det virker som han ikke blir sjekket opp ofte, for han tok seint hintet. Det ble fort intim dans. Han var veldig full, men storkoste seg så det ut til. Hele neste dag var han sammen med henne og morgenen etter. Men hun kom vissnok fra Nederland eller noe sånt og var bare på ferie (?) og dro dermed hjem tl seg selv.

Jeg spurte om de var kjærester. Da sa han noe sånt som "hvis hun hadde vært her lengre".

Hvordan skal jeg tolke dette? Er han nå en tapt sak? Eller er han ledig? Er det mulig å vinne ham til å like meg på en ikke-platonisk måte? Hvor lenge skal jeg eventuelt vente før jeg kan prøve meg mer på ham?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er ledig. Han likte nok denne damen, og kunne nok ønsket å bli bedre kjent med henne, men ser ingen mulighet i dette da hun bor i et annet land. Så nei, tror ikke han er en tapt sak.

Men hvorfor gjorde du ikke et framstøt tidligere?

Skrevet

Litt vanskelig å gi konkrete råd når man ikke selv er i situasjonen, men det høres definitivt ikke ut som en tapt sak. Det er mulig han rakk å bli betatt i den personen mens hun var her, men neppe mer enn det. Betatthet går fort over hvis fokuset hans flyttes til noen andre, for eksempel deg. :klemmer:

Prøv og flørt med han å se hva som skjer? Og en annen ting, om dere jobber i lag kan du jo prøve å finne på noe på fritiden med han? En kopp kaffe etter jobb kanskje? Eller en iskrem om det er nogenlunde varmt der du er. :romeo:

Skrevet

Takk for svar!

Han er ledig. Han likte nok denne damen, og kunne nok ønsket å bli bedre kjent med henne, men ser ingen mulighet i dette da hun bor i et annet land. Så nei, tror ikke han er en tapt sak.

Men hvorfor gjorde du ikke et framstøt tidligere?

Jeg har ikke gjort framstøt tidligere fordi jeg rett og slett ikke har turt. Jeg vet ikke om jeg kommer til å noen gang få mot. Men jeg følte meg ganske klar til å be ham med ut på noe eller lignende uka før dette med hun jenta. Men det passa seg bare ikke sånn (hadde mye opplegg på kveldene med veninner og jobb).

Til Louie: Ja, vi jobber sammen, eller delevis. Men siden jeg kjenner han sånn halvgodt vil det ikke virke rart at jeg ber ham med ut etter at jeg har fått vite om denne jenta? Virker det ikke veldig som om jeg prøver å "stjele ham" eller som jeg bare ønsker å splitte ham? Jeg tenker at den eventuelle interessen han hadde for meg ble borte når han fant denne nederlanske jenta...

Skrevet

Jeg ville ikke oppfattet det som rart. Den nederlandske jenta er borte, jeg kan ikke tenke meg at det blir mer mellom dem uansett.

Skrevet

Takk for all støtte :)

Jeg ble veldig trist når jeg hørte om hvordan han hadde kost seg med henne og vist henne byen og alt sånt. Følte at alt håp var ute. Men kanskje, kanskje det fremdeles er håp, og det er det fint å tenke på :)

Skrevet

Ja, det finnes håp. Men jeg tror jeg hadde venta med å gå frem. Ikke gjør det med en gang nå. Vent litt, til han har begynt å glemme den nederlandske jenta. Da er det størst sjanse for deg å få et positivt svar.

Skrevet

Det er alltid håp.

Men du, den som intet våger intet vinner. Du får ta situasjonen som et spark i ræva og heller forsøke å ta initiativ med denne mannen. Hvis ikke du gjør noe skjer i hvertfall ingenting! Det verste som skjer er at du blir avvist og det er faktisk bedre enn å tenke "hva viss" i tre år så blir det ingenting uansett.

Lykke til! :popcorn:

Skrevet

Ja, det finnes håp. Men jeg tror jeg hadde venta med å gå frem. Ikke gjør det med en gang nå. Vent litt, til han har begynt å glemme den nederlandske jenta. Da er det størst sjanse for deg å få et positivt svar.

:jepp: Ja, å vente med å eventuelt be mad ut var det jeg tenkte også.

Men hvor lenge tenker du?

Men i mens kan jeg vel vise litt ekstra interesse og være hygelig? Eller?

Skrevet

Ja du kan være hyggelig og grei i mellomtiden. Eller, selvfølgelig. Det motsatte ville jo være feil, hehe.

Deretter kan du gradvis begynne å bli litt ekstra sjarmerende. Man må jo smigre karen, og få han til å smelte litt.

Vente et par uker med å gjøre 'kur' til ham, tror jeg.

Men det som er viktig å huske på er at dersom han snakker om henne, da er det feil tidspunkt.

Gjest padawan
Skrevet

jeg er vel på mange måter som TS selv om jeg er mann/gutt. hvis du virkelig er interisert i han bør du foreslå kaffe eller lignende.

Skrevet

Rolig nå jente. Han har hatt noe med en annen dame. En som han i følge deg hadde det fantastisk med. Nederland er ikke så langt unna, dessuten er det ikke vanskelig å holde kontakt med folk uansett hvor i verden de måtte befinne seg.

Mitt råd er at du forholder deg ganske rolig. Kan hende han ser deg som den gode vennen, og som du selv vet og erfarer gode venner kan man ha av det motsatte kjønn.

Skal ikke ta fra deg håpet men lufter bare litt, siden du spør.

Skrevet

Du må da ta fremstøt mot han mannen.

Du ser i blikket deres at de er int. Han bare venter på at du skal ta kontakt. For tre år siden likte jeg en type. Vi hadde også blikk. Jeg turte ikke ta kontakt, og nå er han sammen med ei annen ei.

Om han ikke er int i kaffe etc, så får du bare tenke at om en mnd så er det glemt.:)

Skrevet

Jeg traff selv samboeren min på ferie i Nederland, vi pendlet fram og tilbake i ett år før han tok steget og flyttet til Norge. Nederland er ikke sååå langt unna til at det er umulig å ha et forhold, med oss gikk det helt fint. Det er like dyre flybilletter til Tromsø f.eks, om noen bor i Oslo og noen bor oppe i nord... Så mitt tips, få ut fingeren og ta sjansen og ta ordentlig kontakt med han på en måte slik at han skjønner at du er interessert! Da har du i alle fall prøvd, og slipper å angre på noe senere.

Skrevet

Jeg ser at det er litt uenighet hva jeg skal gjøre, men at de fleste tror at det fremedeles er en mulighet :rødme:

Jeg tenker å være ekstra hyggelig. Og prøve å eskalere flørtinga litt. Om en 2-3 ukers tid ønsker jeg å be ham med på noe :jepp:

Å, jeg håper, håper, håper :rødme:

Skrevet

Rolig nå jente. Han har hatt noe med en annen dame. En som han i følge deg hadde det fantastisk med. Nederland er ikke så langt unna, dessuten er det ikke vanskelig å holde kontakt med folk uansett hvor i verden de måtte befinne seg.

Mitt råd er at du forholder deg ganske rolig. Kan hende han ser deg som den gode vennen, og som du selv vet og erfarer gode venner kan man ha av det motsatte kjønn.

Skal ikke ta fra deg håpet men lufter bare litt, siden du spør.

Da er det vel enda større grunn til å ikke ta det rolig! Han hadde en liten flørt, gjør ditt for å sørge for at det blir med det. Ikke la han få tid til å opprette enda mer kontakt med henne. Mer kontakt kan føre til at de blir bedre kjent på alle måter, og dermed dypere følelser. Dypere følelser blandet med avstand kan føre til desperasjon og et dypt savn. Det igjen kan faktisk føre til både haste-flytting, haste-forlovelse, i verste fall haste-bryllup. Det kan faktisk til og med bli barn av det, og da er løpet kjørt ;)

Nei, la han ikke få tid til å få mer kontakt og følelser. I startfasen er det lettere for han å glemme henne. Og som kjent vil også nye følelser og en ny forelskelse fortere få den forrige flørten til å blekne. Så jeg sier: Go for it, girl!

Skrevet

Da er det vel enda større grunn til å ikke ta det rolig! Han hadde en liten flørt, gjør ditt for å sørge for at det blir med det. Ikke la han få tid til å opprette enda mer kontakt med henne. Mer kontakt kan føre til at de blir bedre kjent på alle måter, og dermed dypere følelser. Dypere følelser blandet med avstand kan føre til desperasjon og et dypt savn. Det igjen kan faktisk føre til både haste-flytting, haste-forlovelse, i verste fall haste-bryllup. Det kan faktisk til og med bli barn av det, og da er løpet kjørt ;)

Nei, la han ikke få tid til å få mer kontakt og følelser. I startfasen er det lettere for han å glemme henne. Og som kjent vil også nye følelser og en ny forelskelse fortere få den forrige flørten til å blekne. Så jeg sier: Go for it, girl!

Hm...hva om de igjen treffes? Hvem sitter da med skjegget i postkassen? Nei jeg ville tatt det rolig. Det er han som skal få ta fremstøtet og ikke henne. Jepp!

Gjest padawan
Skrevet

så du synes kvinner skal sitte med hendene i fanget og vente på at noen hun er betatt av skal ta initativet? synes det er litt gammeldags tankegang.

Skrevet

så du synes kvinner skal sitte med hendene i fanget og vente på at noen hun er betatt av skal ta initativet? synes det er litt gammeldags tankegang.

Absolutt ikke men det var en dame som tok opp problemstillingen. Det kunne like godt vært en mann.

Den type strategi som hun planlegger er direkte kvalmende. Fysj!

Skrevet

Absolutt ikke men det var en dame som tok opp problemstillingen. Det kunne like godt vært en mann.

Den type strategi som hun planlegger er direkte kvalmende. Fysj!

Hva i all verden er kvalmende i det???

Etter det de fleste av oss her forstår (og som HAN også sier) er det ikke nå et forhold mellom dem, så det er ikke snakk om å ta han fra noen. Så hva er så kvalmende med å ta initiativ?

Har man virkelig lyst på noe her i livet, så må man ofte gjøre litt selv for å få det. Det er ikke alltid det funker å sitte å vente på at det skal dale ned i fanget på oss, og angre når det ikke gjør det, og det er for sent!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...