Frk Snasen Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Jeg bestilte for en god stund siden noe som heter Vital Greens. Dette er schisandra, omega 3-6-9, samt mange vitaminer, og diverse annet i pulverform. Har brukt den i to dager nå. Er spent på hvordan jeg føler meg om en måned. Noen som har prøvd den? Yey, or ney?
bergans Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 (endret) Vel, for det første så kan de nesten saksøkes for å hevde at det er verdens beste kosttilskudd, uten å ha så mye som et kvidder av objektiv forskning å vise til. At det har tatt dem 20 år å utvikle det, kan være like sant som at jeg vil vinne fredsprisen i fysikk for min poesi. Men slike setninger og påstander selger, så de har ikke vært dumme der. De garanterer også at det vil hjelpe med å rense lever og tarm (hvordan har de målt dette uten å ta leverbiopsier, blodprøver og funksjonsanalyser?), samt øke energinivå og konsentrasjonsevne. De to sistnevnte er uhyre sensitive overfor placeboeffekten, så hvor er randomiserte, kryssede blindstudier som kan vise til dette? Hvordan har de målt at næringsopptaket av alle matvarene forbedres? Dette kan du lett oppnå ved å få i deg tilstrekkelig probiotika (uten at det koster deg 500 spenn i måneden). Ellers var det ikke så mye der som du ikke kan få i deg vha et godt, balansert kosthold, en daglig dose probiotika, multivitaminpille og fisk et par ganger i uka. Det at de garanterer effekt betyr i prinsippet at de er juridisk bundet av sine (grunnløse) påstander. Hadde de skrevet ar det KAN hjelpe mot x (såfremt y og z er oppfylt), så hadde seriøsitetsnåla steget pittelitt. Jeg personlig hadde brukt pengene på god mat og miljøvennlige foretak. Endret 15. april 2010 av bergans 1
Frk Snasen Skrevet 15. april 2010 Forfatter #3 Skrevet 15. april 2010 Greia er at kostholdet mitt er lite variert for tiden. Har et skap fullt av vitaminer og mineraler, men orker ikke å proppe i meg alt dette hver dag. Er enig i at dette høres ut som en vidunderkur uten like, og høres det for godt ut til å være sant, så er det nok det (altså, jeg tror ikke lever renses og alt det der). Allikevel håper jeg det kan fungere som et godt kosttilskudd, i en ellers hektisk hverdag, med et lite variert kosthold??
bergans Skrevet 15. april 2010 #4 Skrevet 15. april 2010 Vel, da hadde jeg kjøpt inn få, men gode og sunne ferske ingredienser, og hatt et godt utvalg i skap og skuffer ellers. Verre er det ikke. Å steke en fiskefilet tar fem min, og med salat, ris og en dæsj rømme så er det knasende god mat. Å lage store porsjoner v f.eks gryteretter, lasagne, supper og frikassèr, for dernest å fryse ned rester til travle dager er også et knalltips. Det savner jeg å kunne gjøre noe så innmari, siden frysern vår er kaputski og budsjettet ikke tillater en ny. Men jeg ser at jeg må handle oftere og planlegge mer for at det middagene skal gå sånn noenlunde i hop. Du må jo likevel ha trodd på reklamen siden du lot deg overtale til å bruke såpass mye penger på en pille, spesielt når det finnes like gode alternativer til en tredel av prisen. Den pillen vil aldri kunne erstatte et mangefullt kosthold, og det er en dårlig vane å bero seg på slike lettvinte løsninger som ikke løser så mye. Å ta multivit og probiotika som et tillegg til et kurant kosthold, ja den ser jeg, og jeg gjør det selv. På den måten så vet jeg at jeg ikke mangler noe, og at jeg i perioder hvor kroppen trenger mer B-vit, jern, kalsium eller sink, så har jeg det lille ekstra å gå på. Det er i utgangspunktet ikke nødvendig, men ved så lave doser som en tablett daglig (vær uansett obs på mineraler og fettuløselige vit) så er det uproblematisk. Det ironiske med alskens vitamin- og kosttiskudd er at det er de som trenger det minst som bruker det mest.....
Zinnia Skrevet 15. april 2010 #5 Skrevet 15. april 2010 (endret) Jeg har ikke prøvd den typen du nevner, men begynte med denne som er litt i samme gate fra Udo's Choice for noen dager siden. Og jeg må si jeg er overrasket, har slitt med eksemlignende hud flere år, og det er blitt drastisk forbedret på bare noen dager. Jeg har selvfølgelig ingen garanti for at det er pulveret som har gjort susen, men det virker slik, da jeg ikke har endret noe annet i nyere tid. Jeg tror rett og slett dette var en veldig god næringsboost kroppen min trengte nå Så nå har jeg tenkt å bytte ut møllers tranen min med kaldpresset omega 3-6-9 olje fra Udo's, gleder meg til å prøve . Endret 15. april 2010 av Dansepiken
Frk Snasen Skrevet 16. april 2010 Forfatter #6 Skrevet 16. april 2010 (endret) Vel, da hadde jeg kjøpt inn få, men gode og sunne ferske ingredienser, og hatt et godt utvalg i skap og skuffer ellers. Verre er det ikke. Å steke en fiskefilet tar fem min, og med salat, ris og en dæsj rømme så er det knasende god mat. Å lage store porsjoner v f.eks gryteretter, lasagne, supper og frikassèr, for dernest å fryse ned rester til travle dager er også et knalltips. Det savner jeg å kunne gjøre noe så innmari, siden frysern vår er kaputski og budsjettet ikke tillater en ny. Men jeg ser at jeg må handle oftere og planlegge mer for at det middagene skal gå sånn noenlunde i hop. Du må jo likevel ha trodd på reklamen siden du lot deg overtale til å bruke såpass mye penger på en pille, spesielt når det finnes like gode alternativer til en tredel av prisen. Den pillen vil aldri kunne erstatte et mangefullt kosthold, og det er en dårlig vane å bero seg på slike lettvinte løsninger som ikke løser så mye. Å ta multivit og probiotika som et tillegg til et kurant kosthold, ja den ser jeg, og jeg gjør det selv. På den måten så vet jeg at jeg ikke mangler noe, og at jeg i perioder hvor kroppen trenger mer B-vit, jern, kalsium eller sink, så har jeg det lille ekstra å gå på. Det er i utgangspunktet ikke nødvendig, men ved så lave doser som en tablett daglig (vær uansett obs på mineraler og fettuløselige vit) så er det uproblematisk. Det ironiske med alskens vitamin- og kosttiskudd er at det er de som trenger det minst som bruker det mest..... Dyrt? Jeg bestilte ikke dette fra vitalgreens hjemmeside, men i fra en annen. To bokser for 247 kroner. Ikke så ille syns jeg. Det er ingen pille. Det er pulver, selvom det har lite å si. Allikevel har jeg absolutt troen på dette, mtp mitt ekstremt lite varierte kosthold for tiden. Men takker for tips. Jeg har ikke prøvd den typen du nevner, men begynte med denne som er litt i samme gate fra Udo's Choice for noen dager siden. Og jeg må si jeg er overrasket, har slitt med eksemlignende hud flere år, og det er blitt drastisk forbedret på bare noen dager. Jeg har selvfølgelig ingen garanti for at det er pulveret som har gjort susen, men det virker slik, da jeg ikke har endret noe annet i nyere tid. Jeg tror rett og slett dette var en veldig god næringsboost kroppen min trengte nå Så nå har jeg tenkt å bytte ut møllers tranen min med kaldpresset omega 3-6-9 olje fra Udo's, gleder meg til å prøve . Åh ja denne ja. Den siklet jeg og på en stund. Etter vitalgreens er tomt, vil jeg prøve den du linket til. Har alltid vært fornøyd med udo's choice. Endret 16. april 2010 av Frk Snasen
Gjest AnonymBruker Skrevet 16. april 2010 #7 Skrevet 16. april 2010 har det som deg. er veldig dårlig til å variere maten. startet med supergreens men d ble utrolig dyrt å bestille fra usa og ble kjempe glad da norge kom med den norske varianten. hadde masse kvise-eksem lignende greier i fjeset som ble borte etter jeg staret med dette, og energien og overskuddet kom virkelig til. anbefaler supergreens eller vital greens på det varmeste. bergans. alle har ikke tid til å lage så mye mat, og enkelte som meg hater å lage mat, og har man råd til et slikt kosttilskudd, hva er problemet da? kommer alltid til å bruke dette.
Frk Snasen Skrevet 16. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 16. april 2010 Super greens sjekket jeg ut en gang i tiden, men dyrt mtp toll/mva.
Gjest LARSEN Skrevet 7. november 2010 #9 Skrevet 7. november 2010 gå på www.innerlightinc.com kostilskudde koster rundt 700 kr men varer i 3 mnd fungert utrolig bra på meg anbefaler også og ta en blod annalyse har snust litt på vitalgreens er nyskjerig så jeg skal finne ut om det er like optimalt
Gjest Stian B Skrevet 14. november 2011 #10 Skrevet 14. november 2011 Å få i seg alt kroppen trenger gjennom kosthold er lett å påstå. Det er slett ikke umulig det, men noen garanti finnes ikke. Pussig nok finnes det alltid et troll som mener at all effekt av naturmedisin er placebo. Personlig synes jeg produktet til Vital Greens virker spennende, jeg skal definitivt prøve det på et tidspunkt. Jeg vil ikke stirre blindt på pris når det gjelder produkter som kan hjelpe min egen helse. Skepsis er sundt, men å være åpen likeså. Hvis jeg skulle ha sørget for at mitt kosthold inneholdt alt du får i deg gjennom det produktet der, måtte jeg ha sluttet å jobbe og konsentrert meg om å finne økologisk dyrkede urter, grønnsaker og frukter.
Gjest Stian B Skrevet 14. november 2011 #11 Skrevet 14. november 2011 Når alt det er sagt, så anbefaler jeg egentlig alle å bli mer bevisste i forhold til hva de spiser. Jeg lager selv en kjempekjele med suppe innimellom, fryser ned, og har i lang tid. Suppen inneholder opp mot 30 forskjellige bestanddeler nå, - Selleristang, løk, hvitløk, persilleløk, sellerirot, rødbeter, hodekål, spisskål, sesamfrø, linfrø, hampfrø, røde og gule linser, chili, tomater, alfalfaspirer og forskjellige paprika. Ingefær, basilikum og timian. Forskjellig kjøtt. Noe får jeg tak i økologisk, annet ikke. Jeg er overbevist om at suppen min gjør meg godt, - men den er allikevel ikke svaret på alt. Noen antioksidanter tåler ikke å bli kokt, langt mindre frosset og kokt opp på nytt. Noen bestanddeler som kunne ha vært i grønnsakene er ikke der på grunn av produksjonsmetoder, frakt og prosessering av frukt og grønnsaker i dagens marked. Frukt blir plukket som kart, hivd i kasser, gasset og plassert i lasterom. De viktigste næringsstoffene villa ha blitt dannet de siste 14 dagene av fruktens modningsprosess. Men det skjedde aldri... Se på dagens samfunn, dagens livsstil og tilhørende sykdomsbilde. Fedme og diabetes hos tenåringer.. Jeg håper at frk Snasen vil rapportere her etter å ha prøvd produktet en stund. Er alltid spennende med personlige erfaringer.
Gjest Gjest Skrevet 14. november 2011 #13 Skrevet 14. november 2011 jeg har abestilt det grunav det at de sender 2 regniger ireterte meg og det kostet for mye. jeg har ikke vert noe flink ta det være dag så jeg sines ikke jeg kan si noe om det funker.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2012 #14 Skrevet 12. november 2012 Hvordan gikk det TS? Anonym poster: fa074312f04fa6951d256ea950b7fdc1
Gjest Moonshine Skrevet 24. mai 2013 #15 Skrevet 24. mai 2013 Jeg har brukt Vital Greens i snart 2 år. Jeg har prøvd mye for å lindre smerter og øke energien i kroppen. En traumatisk nakkeskade og ME-symptomer pga. kyssesykevirus gjorde meg rådvill og desperat. Vital Greens gjorde underverker for min del. Viruset i kroppen forsvant etter 8 måneders bruk av nevnte tilskudd. Må da nevne at viruset hadde ulmet i kroppen i 13 år..... Min mening er at alle ME-syke skulle ha prøvd dette produktet. Samtidig er det viktig å påpeke at man bør testes ut mht. mulig matintoeranse. Er tarmtottene ødelagt av f.eks. antibiotika e.l., så er sjansen for gluten- og melkintoleranse stor. Sjekk stikkord som proteinintoleranse og ph-balanse. Sukker trigger betennelser og ødelegger næringsopptak i tarmen. Unngå derfor brødmat, poteter, pasta og ris i stor grad. Begrens bruken av kaffe og sort te. Unngå for mye syre i kroppen. Vital Greens inneholder nødvendige byggestener for en sunn og frisk kropp. Samtidig renser den kroppen med bl.a. løvetann, mariatistel, riskli mm. I alt 70 naturlige inredienser i en dagsdose.
SilverB Skrevet 20. februar 2014 #16 Skrevet 20. februar 2014 Jeg fikk diagnosen ME av legen min, og har prøvd det meste og vitaminer og kosttilskudd. Har tatt regelmessige blodprøver uten og se noe virkning, og har bare følt meg slapp og trøtt. Har prøvd en boks vital greens og merker allerede forskjell, og kroppen min klarer og ta opp vitaminene og mineralene fordi kroppen gjennkjenner det som mat. Viser tydelig på blodprøvene mine, og føler selv jeg har fått mer energi. Pleier og ta det i et glass vann om morgenen, og har også en god smak som er et pluss. Anbefales på det sterkeste!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå