miss daisy Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 (endret) Så nettopp på FBI på NRK1 der de sier vi er lite prisbevisste når vi ikke skifter leverandør av de forskjellige tjenestene. Jeg er nok en av dem, det jeg har skiftet noen ganger er forsikringsselskap på hus/innbo og bil og jeg skiftet også bank for noen år siden. Er det bare jeg som er treig her eller? Endret 14. april 2010 av miss daisy
Inx Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Ønsker meg first price strøm, forsikring og boliglån
Gjest Agurkolat Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Bank har eg rimlegaste eg kan få, forsikring tar samboer seg av, og han har beste og rimlegaste han kan få. Straum fikser utleiar og mobil har eg eit veldig greit abonnemang som er skit billigt. Hurra!
ism85 Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Jepp men forsikrings selskapet gjør så godt de kan for å hindre meg i å bytte. De hadde ungdomsbonus fra 18-23år 1000kr/år + bsu renter men betales ikke ut før forfall det året jeg fyller 25. skule vært her nå men ikke sett noe til pengene. De har avtale med fagforeninga så får fullkunde forhold på kun 2forsikringer . De har brattere bonus stige er på andre år med 70% de sier jeg får 75%neste år og om jeg bytter må jeg i følge dem ha 70% i 5år før jeg får den siste 5%'n Dette er jo konkuransehemmende og det skule vært strenge begrensinger på det.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Husleie er jeg veldig bevisst på, bor heller med litt dårligere standard hvis jeg kan spare noen lapper på det i mnd. Renter i banken er noe som jeg har begynt å sette meg mer inn i, skjønner jo at det er mye å spare her når jeg får huslån osv. Strøm og forsikring har jeg ikke vært så bevisst på siden jeg ikke har det helt store forbruket enda uansett. Men prøver å være litt knipen i hverdagen sånn generelt, ikke at man er gjerrig da. Men blir litt first price matvarer, matpakke med hjemmefra og slikt. Kjøper heller ikke film eller bøker lenger.
Anglofil Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Ganske, men jeg er også bevisst på f.eks hva de har å tilby. Selv om et mobilabonnement er bilig betyr ikke det at servisen er den beste. Og jeg synes det er greit å få hjelp når jeg trenger det. Ergo betaler jeg heller 50 kr mer for en bedre tjeneste, enn å betale lite for ingenting. Men, det kommer veldig an på hva det gjelder. Mvh Yvonne
miss daisy Skrevet 15. april 2010 Forfatter #7 Skrevet 15. april 2010 Her er linken angående gårsdagens program. Er enig med Yvonne når det gjelder mobiltelefon at jeg betaler heller noen kroner ekstra enn å abonnere på de alller rimeligste. Men jeg vurderer å kutte ut fasttelefonen, for meg er det en fast kostnad som jeg benytter meg svært lite av. Skulle vel avsluttet den for lenge siden :-) Er det noen som skifter forsikringsselskap ofte? De opererer med gode priser første året en er kunde, men så stiger det til neste år. Lurer på hvordan det ville blitt mottatt hos dem om vi skiftet hvert år!
Sunshine Skrevet 15. april 2010 #8 Skrevet 15. april 2010 Ja det vil jeg påstå at jeg er. Men jeg betaler gjerne litt mer for god service slik som Yvonne. Jeg har hatt samme mobilselskap i mange år selv om de ofte er litt tregere til å sette ned prisene. Jeg bryr meg svært lite om jeg sparer 1500 kr i løpet av et helt år når jeg vet jeg får god service der jeg er kunde.
Blowers daughter Skrevet 15. april 2010 #9 Skrevet 15. april 2010 Jeg er ganske bevisst, har byttet bank og strømleverandrø det siste året. Men det koster ofte litt å flytte lån, så ofte går vinninga opp i spinninga om man skal bytte veldig ofte. Mobil og internett vurderer jeg helheten på, og ikke bare pris, da jeg som yvonne er villig til å betale litt ekstra til et selskap jeg trives med. Helseforsikringer er vanskelig å bytte ofte fordi man må skrive helseerklæring hver gang, og man får ofte en midlertidig forsikring som man må betale inntil man er godkjent. Da må man betale dobbelt fordi man ikke bør si opp den gamle før man vet om man får den nye. Tungvint og dyrt system. Det burde vært en felles helseerklæring som kunne brukes om hverandre i de forskjellige selskapene. Det gjør at andre forsikringer kan bli dyrere om man flytter de, da de fleste selskaper gir rabatter for å ha forsikringene samlet i deres selskap. Også må man ta med tiden det tar om man skal sitte og følge med hvem som er billigst til enhver tid. For meg er det ikke nødvendigvis verdt det. Men jeg tar runden ca hvert 1-2 år og orienterer meg om hva som finnes på markedet. Mange selskaper tilbyr dessuten rabatter for at du skal fortsette som kunde hos dem, vi har f eks fått 1200 fra Ventelo for å fortsette bredbånds-abb hos dem nettop, og da vil det ikke lønne seg for meg (enda) å bytte til nextgentel selv om de kansje er 100-lappen billigere da de har etableringskostnader, osv.
ism85 Skrevet 15. april 2010 #10 Skrevet 15. april 2010 Hvilket mobilselskap er verdt 1500kr i året i god kundeservice? Ingen jeg har vært borti iallefall. Men bytta fra netcom til ludo så gikk til regningene fra 300-400kr til 40-60kr å det var IKKE kundeservice jeg betalte for, den var elendig. hadde de oppført seg skikkelig i stede for å ringe å plage meg å prøve å prakke på meg ting hadde jeg sikkert vært kunde der enda. var det i 10år.
ism85 Skrevet 15. april 2010 #11 Skrevet 15. april 2010 Har en dyrere bank enn nødvendig da kunne spart ca 2000kr i året på å ha en ren nettbank som skandiabanken ell. Men vet at om jeg skal finne på å kjøpe meg en leilighet for oppussing eller noe annet som ikke er helt a4 så kommer jeg ingen vei med skb, da er det bedre å betale litt for et godt kundeforhold
Vindmølle Skrevet 15. april 2010 #12 Skrevet 15. april 2010 Jeg har skiftet forsikringselskap 4 ganger de siste 5 årene pga pris. Mobilabonnemnetet mitt har jeg i det siste tenkt på å bytte, det er ikke lengre helt tilpasset mitt forbruk, men jeg har ikke kommet så langt enda. Abnnementet jeg har nå har jeg hatt i flere år. Strøm har jeg ikke byttet, men er fornøyd med det jeg har. Når det gjelder bank så har jeg idag konto i to banker. På det meste brukte jeg vel aktivt tre stk. Har nå en ren nettbank og en skrankebank. Jeg har gradvis flyttet mer og mer fra skrankebanken til nettbanken, og i løpet av våren vil det kun være en tom konto som står igjen i skrankebanken. Den kommer jeg riktignok til å beholde, rene nettbanker har ikke et 100% fullverdig tilbud så jeg ønsker å oppretteholde engasjementet i gamlebanken. Jeg har til nå ikke hatt behov for noen av disse tingene (f.eks. sette inn større kontantbeløp, få bankremisse osv) men det kan jo komme. Det koster meg jo ingenting å ha kontoen stående, når kort og slikt er avsluttet. Hadde jeg vært helt prisbevisst så hadde jeg vel fortsatt å spre alle banktjenestene, med sparepenger i en bank, brukskonto i en annen, kredittkort i en tredje og boliglån et fjerde sted, men her er jeg villig til å betale litt/tape litt renteinntekter på å få alt samlet et sted. Det er oversiktelig og praktisk. Jeg ønsker med den beste totalbanken, som ikke nøvendigvis er den som er best på ethvert produkt til enhver tid. Så lenge banker jevnt over er konkurransedyktig på de fleste ting så er jeg fornøyd.
Sunshine Skrevet 15. april 2010 #13 Skrevet 15. april 2010 Hvilket mobilselskap er verdt 1500kr i året i god kundeservice? Ingen jeg har vært borti iallefall. Men bytta fra netcom til ludo så gikk til regningene fra 300-400kr til 40-60kr å det var IKKE kundeservice jeg betalte for, den var elendig. hadde de oppført seg skikkelig i stede for å ringe å plage meg å prøve å prakke på meg ting hadde jeg sikkert vært kunde der enda. var det i 10år. Det har jo helt klart noe med hvor høye mobilregninger man har.
Fortunatus Skrevet 15. april 2010 #14 Skrevet 15. april 2010 Mobiltelefonen mine betalte jeg ned via abbonomentet og så skiftet jeg til tele 2 sheriff. Har et svært lavt forbruk så betaler omtrent 50 kr i kvartalet... Har hatt samme bank siden jeg var født og betaler ingen årsgebyrer eller gebyrer når jeg bruker kortet/betaler med nettbank. Har ikke lån.
ism85 Skrevet 15. april 2010 #15 Skrevet 15. april 2010 Sunshine Ja og nei. 1500 er 1500 uansett hvordan du snur å vender på det. Nå vil jo den prosentvise prisforskjellen bli mindre jo høyere regninger man har. Om man også antar at bruken og da også behovet for kundeservice øker proposjonalt med regningene vil det være mere rasjonelt for en kunde med store tlf regninger å betale ekstra for god kundeservice. Men hvilke selskap har god kundeservice? Og hvor ofte har du bruk for den? vil tro jeg har ringt kundeservice maks en gang annenhvert år, så for min del er det ikke verdt mange kronene i året med bedre kundeservice fra mobilselskapet.
Anglofil Skrevet 15. april 2010 #16 Skrevet 15. april 2010 (endret) Vel, jeg jobber jo i et teleselskap selv, men fordi jeg har ingen intensjoner om å reklamere for dette selskapet, vil jeg bare si: ism85, du aner ikke hvor mange kunder vi får, som ringer og bytter til selskapet jeg jobber i fordi, selv om vi er 50 kr dyrere (og noen ganger også billigere), så har kundeservisen vår åpent absolutt alle helligdager, helger og hva det nå måtte være. For problemet er, står du på påskefjellet, eller kanskje på julaften, så kan ikke Ludo mobil hjelpe deg, fordi dette selskapet har som regel stengt alle helligdager og i helgene. Og selv om det er veldig billig, så er det nettopp det du betaler for: at abonnementet er billig. Ingenting annet. I tillegg så er det jo en annen ting som spiller inn her, sånn som f.eks at selskapet jeg jobber i er litt snillere når det gjelder f.eks regninger, de sender ikke inn til inkasso med en gang osv. Og så er det jo også slik da at de større selskapene betaler blant annet mye for å bygge ut nettet, f.eks basestasjonene slik at man overhodet får ringt, vedlikehold og mye mye mer. Jeg tror folk glemmer at mange av disse billige selskapene benytter seg av andres nett, men det er i bunn og grunn de større selskapene som må betale for dette - og da blir det litt dyrere da. Mvh Yvonne Endret 15. april 2010 av Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå