Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #1 Del Skrevet 15. september 2003 Jeg skjønner at det er en type prevensjon, men er det hormoner inne i bildet, eller fungerer det som et pessar? :k Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sharissa Skrevet 15. september 2003 #2 Del Skrevet 15. september 2003 Det er en hormon ring. les om den her www.nuvaring.no Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*maiken* Skrevet 15. september 2003 #3 Del Skrevet 15. september 2003 et pessar er en vaginalring som inneholder samme hormoner som noen av p-pillene. Hormonene skilles ut direkte i vagina. Derfor blir dosen av hormoner i blodet lavere enn hvis du bruker p-piller, noe som gir færre bivirkninger. P-ringen beskytter mot graviditet men ikke mot seksuelt overførbare sykdommer. Bivirkningene kan være: uregelmessige blødninger og småblødninger mellom menstrasjon hos ca 5%. humørsvigninger,hodepine og vektøking kan også gorekomme. P-ringen er en liten plast ring som skal settes direkte inn i vagina. hær skal den sitte i 3 uker. deretter tas den ut å du får mensen. så plasseres en ny ring. Håper du fikk et godt svar på spørsmålet ditt :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 16. september 2003 #4 Del Skrevet 16. september 2003 Ja, det gjorde jeg Jeg visste faktisk ikke at pessaret inneholdt hormoner heller, så nå ble jeg atskillig klokere! MEN: nå har vi bestemt oss for at vi skal lage barn til jul, så da har jeg ikke behov for prevensjon på ei stund likevel :kysse: Hi hiiiiiii! Takk likevel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 16. september 2003 #5 Del Skrevet 16. september 2003 et pessar er en vaginalring som inneholder samme hormoner som noen av p-pillene. ... Nå skrev du vel feil maiken? For det skal vel stå p-ring og ikke pessar? Har aldri hørt om at pessar inneholder hormoner. Til la Flaca: Jeg har brukt p-ring nå i en måned og er så langt veldg fornøyd. Ringen settes inn én gang i mnd og skal da være inne 3 uker sammenhengende. Man kan ta den ut i opptil 3 timer per døgn, dersom man f.eks merker den når man har sex. De færreste har derimot problemer med dette. Selv kjenner jeg den ikke (ikke mannen heller). Etter 3 uker skal den være ute i 1 uke hvor man vil få mensen etter 2-3 dager. Dersom man da ikke ønsker å ha mensen, setter man umiddelbart inn en ny ring. I p-ring er det halvparten så mye hormoner som i p-piller. Har ikke merket noen bivirkninger selv, og den sies å være vektnøytral (dvs at vektøkning ikke ser ut til å være en bivirkning). Mensen har til og med blitt noe kortere. P-ring koster 114kr for en pakke med én ring, og 289kr for en pakke med 3 ringer. Bør oppbevares i kjøleskapet. I tillegg til den norske websiden, www.nuvaring.no synes jeg det også var en del nyttig informasjon på den amerikanske; www.nuvaring.com. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. september 2003 #6 Del Skrevet 16. september 2003 skreiv vist lit feil, det var p-ring jeg mente Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå