Gå til innhold

Hva er egentlig P-ring da?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

et pessar er en vaginalring som inneholder samme hormoner som noen av p-pillene. Hormonene skilles ut direkte i vagina. Derfor blir dosen av hormoner i blodet lavere enn hvis du bruker p-piller, noe som gir færre bivirkninger. P-ringen beskytter mot graviditet men ikke mot seksuelt overførbare sykdommer.

Bivirkningene kan være: uregelmessige blødninger og småblødninger mellom menstrasjon hos ca 5%. humørsvigninger,hodepine og vektøking kan også gorekomme.

P-ringen er en liten plast ring som skal settes direkte inn i vagina. hær skal den sitte i 3 uker. deretter tas den ut å du får mensen. så plasseres en ny ring.

Håper du fikk et godt svar på spørsmålet ditt :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde jeg :) Jeg visste faktisk ikke at pessaret inneholdt hormoner heller, så nå ble jeg atskillig klokere!

MEN: nå har vi bestemt oss for at vi skal lage barn til jul, så da har jeg ikke behov for prevensjon på ei stund likevel :kysse:

Hi hiiiiiii! Takk likevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

et pessar er en vaginalring som inneholder samme hormoner som noen av p-pillene. ...

Nå skrev du vel feil maiken? For det skal vel stå p-ring og ikke pessar? Har aldri hørt om at pessar inneholder hormoner.

Til la Flaca: Jeg har brukt p-ring nå i en måned og er så langt veldg fornøyd. Ringen settes inn én gang i mnd og skal da være inne 3 uker sammenhengende. Man kan ta den ut i opptil 3 timer per døgn, dersom man f.eks merker den når man har sex. De færreste har derimot problemer med dette. Selv kjenner jeg den ikke (ikke mannen heller). Etter 3 uker skal den være ute i 1 uke hvor man vil få mensen etter 2-3 dager. Dersom man da ikke ønsker å ha mensen, setter man umiddelbart inn en ny ring. I p-ring er det halvparten så mye hormoner som i p-piller.

Har ikke merket noen bivirkninger selv, og den sies å være vektnøytral (dvs at vektøkning ikke ser ut til å være en bivirkning). Mensen har til og med blitt noe kortere. :)

P-ring koster 114kr for en pakke med én ring, og 289kr for en pakke med 3 ringer. Bør oppbevares i kjøleskapet.

I tillegg til den norske websiden, www.nuvaring.no synes jeg det også var en del nyttig informasjon på den amerikanske; www.nuvaring.com.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...