Gjest hmm Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 En skolevenninne som jeg ikke har sett på 10 år inviterer seg på besøk hos meg. Hun har hatt lyst til å komme til Norge lenge (bor i et annet land), men jeg har ikke hatt noe særlig lyst til å ha henne her. Hun var en sånn type som aldri betalte for seg da vi var ute, og fant på alle slags unnskyldninger på å ikke bruke penger hvis hun kunne slippe. Hun har det bra økonomisk, jobber i bank, har egen leilighet, osv. Jeg vet at hun reiser på ferie flere ganger i året, men er redd hun kommer til å bruke meg som "hotell" på en måte. Jeg har jo ett ledig rom da, men hun tar med seg dattera si på 7 år, som vil sikkert underholdes, og vi har ikke så mye å tilby: bor i en liten landsby og har et spedbarn i huset som er veldig mye våken. Så jeg skjønner egentlig ikke hva i huleste hun kommer til å gjøre her...vi var jo egentlig ikke bestevenner engang. Hvordan kan jeg si at hun ikke kan komme på besøk?
Gjest Micka Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 En skolevenninne som jeg ikke har sett på 10 år inviterer seg på besøk hos meg. Hun har hatt lyst til å komme til Norge lenge (bor i et annet land), men jeg har ikke hatt noe særlig lyst til å ha henne her. Hun var en sånn type som aldri betalte for seg da vi var ute, og fant på alle slags unnskyldninger på å ikke bruke penger hvis hun kunne slippe. Hun har det bra økonomisk, jobber i bank, har egen leilighet, osv. Jeg vet at hun reiser på ferie flere ganger i året, men er redd hun kommer til å bruke meg som "hotell" på en måte. Jeg har jo ett ledig rom da, men hun tar med seg dattera si på 7 år, som vil sikkert underholdes, og vi har ikke så mye å tilby: bor i en liten landsby og har et spedbarn i huset som er veldig mye våken. Så jeg skjønner egentlig ikke hva i huleste hun kommer til å gjøre her...vi var jo egentlig ikke bestevenner engang. Hvordan kan jeg si at hun ikke kan komme på besøk? ..bor i en liten landsby? Høres ut som det er du som kommer fra utlandet;) Vel, hvis jeg har forstått det riktig, så er denne 'venninna' en parasitt og virker bare inntrengende. Da får du si at du ikke har anledning til å ha besøk, at du skal noe akkurat da. Du får bare ta nen hvit løgn hvis du absolutt ikke vil ha kontakt med henne. Ellers kan du være ærlig å si at du har et spedbarn i huset som er veldig mye våken, derfor passer det ikke med besøk. Det burde være god nok grunn.
The Kitten Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Trenger du egentlig en unnskyldning? Det er ditt hjem.
Gjest Blondie65 Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Fortell hvilke hotell som ligger i nærheten og hva telefonnummeret er dit.
Gjest TS Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 takk for svar:) @Micka ja, jeg er ikke norsk, men har bodd i Norge ganske lenge. Heter det ikke "liten landsby"?
Gjest strykebrett Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 takk for svar:) @Micka ja, jeg er ikke norsk, men har bodd i Norge ganske lenge. Heter det ikke "liten landsby"? Vi bruker ordet tettsted heller ennn landsby. Landsby blir litt forbundet med et sted som er litt utenfor sivilisasjonen, ikke har strøm kanskje og så videre. Men, uansett, du trenger ikke å ta imot besøk nei. Du kan si at dere har det litt trangt og at det passer dårlig på grunn av babyen, og så kan du gi henne telefonnummeret til nærmeste hotell.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå