Gå til innhold

Hva kan man egentlig gjøre når de på Posten er noen inkompetente tullinger

Anbefalte innlegg

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Eg og ei anna kjerring har noenlunde likt navn, de 4 første bokstavene i fornavn er like, vi har begge to etternavn, hvor første etternavn er totalt ulikt, men siste etternavn er likt.

Posten har blitt eksperter i å gi min post til denne kjerringa. Eg har fått hennes et par ganger, har alltid levert den inn og klagd på dårlig sortering og levering.

Kjerringa er dessverre den typen som ikkje gidder bruke 5 minutter av livet sitt til å gjøre det samme ( :kjefte: og dermed kommer eg til å slutte med det også, eg er ganske enkelt drittlei den late kjerringa). Ho veit godt hvem eg er men ho gidder naturligvis heller ikkje å gi beskjed til meg via fb f.eks om at ho har fått noe post som er min. Nå sist var det selvangivelsen min ho hadde fått. Eineste grunnen til at eg fant ut av dette var fordi kisen ho bor sammen med var grei nok og gav beskjed om det. Ho hadde ikkje tenkt å gjøre det ihvertfall, det er sikkert. Så eg måtte ta kontakt med ho.

Har hatt fleire regninger eg plutselig har fått inkassovarsel på sånn heilt uten videre bl.a, uten å ha sett snurten av noen regninger/advarsler om at dette kommer til å skje. Regner med disse har havna hos ho og deretter rett i bosset.

No begynner eg å bli mildt sagt drittlei. Det har skjedd mange ganger, det er sikkert. Har klagd mange ganger til de på Posten, men det hjelper jo faen ikkje ein døyt. Hva kan man egentlig gjøre da? Det er fullt mulig å se forskjellen i navnene, vi har tross alt ulikt fornavn og etternavn. Er de blinde eller? Lesevansker? Leser de bare deler av navnet? Begynner seriøst å lure på om eg må bytte navn for å få posten som er til meg, men de klarer vel garantert å rote det til uansett. :kjefte:

Videoannonse
Annonse
Gjest Coarvi
Skrevet

Har du tatt kontakt med posten sentralt?

Er jo latterlig at det skal skje så ofte, hadde blitt ganske forbanna jeg og, men vet ikke hva du kan gjøre annet enn å kontakte posten sentralt.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

det der har skjedd meg også flere ganger når jeg bodde på et lite sted og en dame på samme postruten som meg hadde samme fornavn som meg.. skikkelig irriterende. Hjalp når jeg flyttet, du får bare klage noe vannvittig, skjell dem ut hver gang da må det vel skje noe, eller send skriftlig klage. Sikkert den som er postmann som har skylden, de skal bli fort ferdig vettu :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mange som gir blanke i det meste.

Oppdaga at mobilnummeret til en i familien stod på en gubbe på en annen kant av landet.

Ringte gubben og forklarte dette, men han hadde ikke hatt noen problemer (???!!!).

Sa at han måtte ta kontakt med Telenor for å rette opp feilen og håpet at så skjedde. Sikkert en måned eller kanskje to senere var feilen den samme.

Ringte selv Telenor og fikk ordna det. Trodde egentlig ikke de ordna sånt på telefon, men joda.

Skrevet (endret)

Kan postboks være en løsning?

Postboks

Løser desverre bare symptomene, ikke årsak.

Endret av Top Gun
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Oppdaga at mobilnummeret til en i familien stod på en gubbe på en annen kant av landet.

Ringte gubben og forklarte dette, men han hadde ikke hatt noen problemer (???!!!).

Sa at han måtte ta kontakt med Telenor for å rette opp feilen og håpet at så skjedde. Sikkert en måned eller kanskje to senere var feilen den samme.

Ringte selv Telenor og fikk ordna det. Trodde egentlig ikke de ordna sånt på telefon, men joda.

Det er da vel deres problem? :filer: Om navnet hans sto oppført på feil telefonnummer, så, vel, det er vel ikke alle som har for vane å søke opp seg selv i telefonkatalogen? - og det er jo ikke alle personer som får mange oppringninger på bakgrunn av søk i telefonkatalogen heller, så da er det jo rett og slett ikke noe problem for vedkommende.

-----

Enig i at Posten suger. Jeg har ikke problemer med at jeg får noen andres post, men at det rett og slett tar helt forferdelig lang tid. Jeg er student, bor på en annen kant av landet enn mindre foreldre, og når de videresender post som har kommet til mitt barndomshjem tar det lett en knapp uke før det kommer hit. Venter nå på et brev som ble videresendt for fire dager siden...

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

"Har du tatt kontakt med posten sentralt?

Er jo latterlig at det skal skje så ofte, hadde blitt ganske forbanna jeg og, men vet ikke hva du kan gjøre annet enn å kontakte posten sentralt."

Jepp, vurderer å sende ein skriftlig klage nå for å se om det hjelper.

"det der har skjedd meg også flere ganger når jeg bodde på et lite sted og en dame på samme postruten som meg hadde samme fornavn som meg.. skikkelig irriterende. Hjalp når jeg flyttet, du får bare klage noe vannvittig, skjell dem ut hver gang da må det vel skje noe, eller send skriftlig klage. Sikkert den som er postmann som har skylden, de skal bli fort ferdig vettu :)"

Tror eg skal sende ein skriftlig klage no, for dette går ikkje lenger. Eg er drittlei av at min post ikkje kommer til rett postkasse.

"

Ringte selv Telenor og fikk ordna det. Trodde egentlig ikke de ordna sånt på telefon, men joda."

Så irriterende.

"Kan postboks være en løsning?

Postboks

Løser desverre bare symptomene, ikke årsak."

Eg har postboks. Det hjelper tydeligvis ikkje.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Beklager dårlig quoting, quote knappene og alt annet funker ikkje for meg for øyeblikket av ein eller annen grunn...

Skrevet

Hva med å henge opp et stort skilt på postkassa/postboksen til den andre personen, og tilsvarende på din egen, der du presiserer navneforskjellen på en måte som er umulig å se?

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Hva med å henge opp et stort skilt på postkassa/postboksen til den andre personen, og tilsvarende på din egen, der du presiserer navneforskjellen på en måte som er umulig å se?

Hehe, tror nok ikkje ho andre hadde blitt med på det. Ho blir nok bare glad når posten hennes havner hos meg, og bryr seg ikkje når min post havner hos ho. Postboksen min er jo på postkontoret så det er vanskelig å hive opp noen skilt der :)

Skrevet

Hva med å kontakte alle som sender viktige brev og be dem sende regning/selvangivelse på epost? Bedrifter som er konkurranseutsatte er nok mer behjelpelige enn monopolbedriften Posten. :)

Skrevet

Så irriterende. har jobbet som postbud selv, og det skal strengt tatt ikke så mye hjernekapasitet til for å se forskjell på to navn. Mulig det faste postbudet ditt ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Har dere samme adresse, eller er det f.eks. ulikt veinummer?

Uansett, det jeg ville ha gjort:

- send klage sentralt. Finn gjerne også ut hvilken distribusjonssentral som leverer posten til ditt postnummer, og send en kopi av eposten til dem. (jeg prøvde å finne en liste over dette på nettsidene deres, men fant ingen ting. Du kan jo spørre på postkontoret om du ikke finner det ut.)

- send klage til dem hver gang det skjer noe feil. Skriv lister. Distribusjonssentralene fører statistikk over klager, så hvis du klager oftere er det større sjans for at de vil ta skikkelig tak i det.

- sett en lapp på postkassen din hvor det står noe sånt som "SYRIN_ULVEN. Post til Syrin_bikkja skal IKKE hit, det skal til adresse xxxx". Kanskje kan du alliere deg med kjæresten til hun andre og be de om å henge opp en lignende lapp på sin kasse?

- legg igjen en lapp til postbudet personlig. Ikke kjeft (hvis mennesket er så dumt at det presterer å levere selvangivelser feil tror jeg ikke du vil irritere det), men forklar saklig at mye av posten din blir borte, og at du mottar post som ikke er din. Si at du kommer til å klage til Posten hver gang det skjer noe feil.

Det er jævlig unødvendig at du skal måtte gjøre sånt, men desverre er det sånn når de ansetter fullstendig inkompetente folk. Håper det ordner seg!

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet
Hva med å kontakte alle som sender viktige brev og be dem sende regning/selvangivelse på epost? Bedrifter som er konkurranseutsatte er nok mer behjelpelige enn monopolbedriften Posten. :)

Har gjort det med noen, men ene selskapet eg får månedlige regninger fra gjør dessverre ikkje dette, og det er selvfølgelig den regningen som er viktigst for meg å betale (og som eg ikkje såg snurten av i februar eller mars). :(

Så irriterende. har jobbet som postbud selv, og det skal strengt tatt ikke så mye hjernekapasitet til for å se forskjell på to navn. Mulig det faste postbudet ditt ikke er den skarpeste kniven i skuffen. Har dere samme adresse, eller er det f.eks. ulikt veinummer?

Uansett, det jeg ville ha gjort:

- send klage sentralt. Finn gjerne også ut hvilken distribusjonssentral som leverer posten til ditt postnummer, og send en kopi av eposten til dem. (jeg prøvde å finne en liste over dette på nettsidene deres, men fant ingen ting. Du kan jo spørre på postkontoret om du ikke finner det ut.)

- send klage til dem hver gang det skjer noe feil. Skriv lister. Distribusjonssentralene fører statistikk over klager, så hvis du klager oftere er det større sjans for at de vil ta skikkelig tak i det.

- sett en lapp på postkassen din hvor det står noe sånt som "SYRIN_ULVEN. Post til Syrin_bikkja skal IKKE hit, det skal til adresse xxxx". Kanskje kan du alliere deg med kjæresten til hun andre og be de om å henge opp en lignende lapp på sin kasse?

- legg igjen en lapp til postbudet personlig. Ikke kjeft (hvis mennesket er så dumt at det presterer å levere selvangivelser feil tror jeg ikke du vil irritere det), men forklar saklig at mye av posten din blir borte, og at du mottar post som ikke er din. Si at du kommer til å klage til Posten hver gang det skjer noe feil.

Det er jævlig unødvendig at du skal måtte gjøre sånt, men desverre er det sånn når de ansetter fullstendig inkompetente folk. Håper det ordner seg!

Har ikkje peiling eg, begynner jo å lure litt. Eg har postboks, ho har postkasse, så det er ingen mix-up pga at vi bor ca 2 km fra hverandre heller.

Skal sende klage via posten.no nå tenker eg. Dette har irritert meg ei stund no, det har foregått ei stund for å si det sånn.

Har postboks så kan ikkje sette opp noen lapper eller skilt med det på. Har heller lite lyst å alliere meg med kisen ho andre bor med (de er ikkje sammen) fordi han er ekstremt "klengete" (han har prøvd å legge meg til som venn på fb sikkert 20 ganger på 2 dager, og eg kjenner ikkje fyren eingang), tar ikkje hint og er flink til å feiltolke ting.

Hehe, Syrin_Bikkja :fnise:

Aner ikkje hvem som leverer posten her, men eg vil jo tro det er de som sorterer posten som har skylda, iom at eg har postboks som er rett ved postkontoret og ho andre kjerringa har postkasse ved huset sitt.

Gjest Cipheria
Skrevet

Har du postboks nr i adressa di og? Ganske rart om dei levera brev i postkasse om der står postboks 123 til dømes. Om du ikkje har det på alt, så kanskje det hadde hjelpe.

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Posten sorteres på terminalene før de sendes enten til Postkontor/Post i butikk for sortering på postboksene eller de blir med budene ut på ruta. Det er altså her feilen skjer.

Mitt råd:

Først og fremst, ta kontakt med Posten sentralt (810 00 710) og varsle om at du IKKE skal ha posten til vedkommende (da legges en melding inn i et system om dette). Samtidig forklarer du at vedkommende får din post, og at du ønsker å snakke med budet som er ansvarlig for ruten der vedkommende har adresse. Da kan du ta saken med budet.

Håper det ordner seg :)

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet (endret)

Har du postboks nr i adressa di og? Ganske rart om dei levera brev i postkasse om der står postboks 123 til dømes.

Jepp, det har eg.

Edit: Vi har i tillegg forskjellig postnummer, pga at eg har postboks.

Så eg har

navn

postboks 123

1112 by.

Ho har

navn

gateadresse + husnr.

1111 by.

Endret av Syrin_Ulven
Skrevet

Huff, kan dele noe av din frustrasjon..

Regninger OG inkassovarsler vi ikke har sett SNURTEN av, og plutselig står vi der med en inkassosak.. Ringer og forklarer, og får beskjed om at det er MOTTAKERS ansvar å motta posten. Men hva FAEN mener de man skal gjøre da?? Når man har BETALT for ettersending av post til ny postkasse om man flytter, og oppgir riktig adresse til de som sender regninger og alt.. Hva mer kan man gjøre?? Posten roter jo likevel vekk brev!

Håper saken ordner seg for deg, det er utrolig irriterende å ikke få posten sin!!

Skrevet

Samme problemet som jeg har hatt med Posten i flere år :kjefte:

Inkompetente idioter i mine øyne.Jeg har et sært navn og ingen har samme navn som meg i hele Norge.Men posten leverer feil minst 2 ganger i uka.

Tannlegetimer,sykehustimer,regninger,personlige brev og mye mye mer blir ikke levert her.

Ringe Posten er håpløst.De sier de ikke kan gjøre noe så lenge brevene/pakker ikke er sendt rekommandert.Men kjære vene da,tror seriøst ikke at en tannlege time blir sendt rekommandert!!

Ikke regninger heller. Det eneste de kunne gjøre er å prøve å melde ifra til omdelingen her jeg bor.Men det har ikke fungert.

Hvordan sende inn klage på ting en mangler som en ikke vet en skulle ha hatt :lete: ?

Har tatt sakene opp med lokale postmann/kvinne på en pen og forsiktig måte,da det ikke er ok å bli beskyldt for å ha stjålet posten .Men ingenting nytter og postmann blir bare surere for hver gang jeg spørr etter posten min. Det som topper "kaka" er at posten til min mann også blir borte... logiske der er at en annen mann i gata har samme etternavn som min mann,resten ulikt. Men denne mannen gir oss aldri vår post om den skulle havne feil. Så nå har vi kuttet ut å personlig levere tilbake han sin post. Det får postmann gjøre ..

GRRRRRRR

Gjest strykebrett
Skrevet

Jeg får stadigvekk post som ikke er min. En gang fikk jeg post til en mann med både for og etternavn som ikke ligna mitt i det hele tatt. Så jeg gikk på posten og leverte brevet, med beskjed om at det ikke var mitt. Dagen etterpå lå det i postkassa mi igjen... At det går an.

Tredje gangen je leverte det på posten skrev jeg utenpå brevet med stor rød skrift : IKKE TIL STRYKEBRETT!!!

Da så jeg heldigvis ikke mer til brevet, håper det havnet hos riktig peron til slutt. Det får meg jo virkelig til å undres over hvor mye post jeg kan ha gått glipp av..

Gjest AnonymBruker
Skrevet

I blokka mi har vi postkassene inne i gangen, på en rekke over flere rader, slike som må låses opp for å åpne. Noen ganger har jeg fått posten til de som har kassa under min, helt opplagt bare slurv fra postbudets side. Skjønner at de har det travelt men, hallo.

Noen ganger står det brev oppstilt inntil veggen oppå kassene, der gate og nr. på konvolutten stemmer (eller ligner) men ikke navnet. Så hva er greia - finner de ikke navnet på noen av postkassene så legger de det igjen likevel bare sånn i tilfelle personen som åpenbart ikke bor her skal komme hit og lete etter posten sin?

De blir borte etterhvert så jeg regner med postbudet tar de med seg tilbake en annen dag, men man vet jo aldri hva beboere (barn, f.eks.) kan finne på. Det blir som om de skulle slenge andres post på trappa til vilt fremmede.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...