Gå til innhold

Vi er så ulike politisk sett!

Anbefalte innlegg

Gjest frustrert.
Skrevet

Dette er blitt så ille, etter at jeg tenker at det faktisk gjelder hvilket menneskesyn det politisk ståsted representerer. Jeg er SV/AP sympatisør, mens han er FRP. Blir så lei meg av å tenke på at han legger vekt på helt andre ting enn meg. Er livet vårt forenelig da?

Vi har et lite barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager, men jeg skjønner ikke dette. Du må da ha visst om hans politiske syn før dere fikk barn? Eller ble han Frp-mann over natten?

Skrevet

Tjahhh!!! D kommer vel an på mennesket mer enn politisk ståsted, skulle jeg anta! Personlig er jeg SV’er og sambis bikker vel mellom SV og Arbeiderpartiet, så vi er jo stort sett enige om grunnleggende ting. Så har vi en del av familiene våre, som for en stor del står for langt mer høyrevridde meninger enn våre, og som vi har veldig lett for å komme opp i krangel m, mest pga at de har så liten respekt for våre meninger.

Noen av våre beste venner, derimot, stemmer på Frp, merkelig nok: Disse funker vi utrolig bra sammen m, og d er uproblematisk å snakke om politikk m dem, mest fordi vi viser hverandre respekt og går inn for å være saklige i motsetning til personlige. Vi ville uansett aldri satt vennskapet på spill for en politisk krangel.

Tror nesten d må bli sånn i et forhold også, hvis man er så uenig om såpass grunnleggende ting! Så lenge dere bygger på gjensidig respekt burde d gå bra, mens krangling og nedrakking av hverandre pga av politisk ståsted blir dødfødt!

Gjest Madam Felle
Skrevet

Kanskje dere burde la hver å diskutere politikk i det hele tatt. Det er et hemmelig valg, la det være hemmelig hjemme hos dere også da.

Selv om han kanskje er enig i mye av det FRP står for er det ikke dermed sagt at han er enig med alt. Det samme gjelder her hos oss, jeg stemmer på et parti, men det er ikke dermed sagt at jeg er enig i alt de står for. Nå er det slik at vi må bestemme oss for å velge ett parti, og da skal vi ta det som ligger oss nærmest. Men å bli fortvilet for at dere har ulike ståsted i politikken blir for dumt spør du meg.

Hvordan ahr forholdet deres vært før valget? Kanskje du bør fokusere mer på det, og ikke på de dagene valget nå har vart.

Det virker som du er veldig ung i tankesettet ditt siden du legger så stor vekt på hva han stemte ved valget, og ikke på helheten i forholdet deres. kanskje det er slik at du veldig gjerne vil styre han i din retning for det mener du er det riktige, men hvorfor det? Hva om hans retning er den riktige da? vil du forandre syn om han ber deg om det? Blir ikke det helt feil?

Om livet deres er forenelige må du selv bestemme. Tenk over hvordan han er som person i stedet for hva som sto på stemmeseddelen hans.

Skrevet

Om han er Frp betyr jo ikke det at han hater alle som er brune nødvendigvis.. bare øker sjansen for det :lol:

Frp satser jo på eldreomsorg og bedre skole osv. det gjør jo også sosialistene. De har bare forskjellig vei frem til målet. Jeg tror Frp også scorer på "kultur til folket" det med at "folk flest går ikke i operaen" (den har det vel stjålet fra Rema-Reitan? Overfolkelighet??" og han behøver da ikke være en dårlig mann selv om han synes at opera og kulturhus er dårlige prioriteringer. Det eneste er vel å utforske hans menneskesyn. Frp er ganske tøffe på innvandring (selv om jeg er enig i en del av det.. jeg skjønner ikke hvorfor alle pakistanere må hente en søskenbarn fra hjemlandet for å bli gift). Hvis han tror at alle brune er kriminelle så kanskje dere må ta en prat.

Gjest Anonymous
Skrevet

-So What!?

Skjønner ikke at politisk sympati for det og det skal være definerende for hva slags "type menneske" man er?

Det må vel du ha gjort det noen tanker om før du mekka unger medn?

Hvis ikke..så har jeg noen fordommer om hvilken type menneske du er..

så det så!

male

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...