Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Mensperioden er rett rundt hjørnet, og jeg har ikke en god dag i dag. Det meste er ekstra tungt, og det meste samboeren min gjør er feil. Jeg vet så inderlig godt at det egentlig ikke er sånn og at det snart går over, derfor prøver jeg så godt jeg kan å bite i meg det meste, men tror det synes lang vei at jeg ikke har det veldig bra i dag. :(

Hva gjør dere på slike dager? Hva gjør dere for ikke å såre de rundt dere, og for å få det litt bedre selv?

Videoannonse
Annonse
Gjest AnonymBruker
Skrevet

Vi krangler av og til når jeg er premenstruell eller så griner jeg for ett eller annet, gjerne når vi diskuterer/krangler eller hvis jeg ser på film, griner så tårene spruter, men jeg passer på å si til samboer at jeg skal ha mensen snart.

Han vet jeg blir grinete og mer følsom da så tror han unnskylder oppførselen min endel ganger, men jeg sier alltid unnskyld etterpå hvis jeg har provosert frem en krangel eller kjeftet på han uten grunn. Mener jo ikke være sånn slem, men følelsene blir mye sterkere før det månedlige, selv om jeg ikke liker å skylde på at det kommer fra PMS.

Glad samboer er en veldig tålmodig og overbærende sjel i alle fall selv om jeg prøver å kontrollere følelsene og oppførselen min ekstra den tiden i mnd! :)

Skrevet

Når det gjelder kjæresten, sier jeg bare fra at jeg har pms, og er skikkelig irritert. Men på en eller annen måte, tar det ikke lange tiden før han får meg til å le :yvonne:

Når det kommer til andre, koker det inni meg. Men det er vel bare noen syrlige kommentarer og litt amperhet som slipper ut. Må lette litt på trykket :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg har enda ikke funnet en god måte å løse dette på. Jeg blir deprimert i uka før mensen, og er helt forfærdelig å ha med og gjøre. Jeg drar frem alle problemer vi har i forholdet (på en gang) og skal plutselig begynne å diskutere dette (selv om vi egentlig har kommet til en enighet). Jeg får desperat lyst på barn, og fornuften forsvinner helt. De gangene han har guts til å si at jeg skal skjerpe meg, så knurrer jeg forsiktig før jeg sakte men sikkert innser at han har rett, og jeg er en idiot. Da mumler jeg et unnskyld, og så blir ting lettere.

Det er akkurat som om jeg får et sterkt behov for å teste grenser..

Jeg kan plutselig bli lei han, alt han gjør er galt, og jeg skjønner ikke hvorfor jeg holder ut med han. Og så når mensen kommer så er jeg dønn forelska igjen, og tilbake til mitt "normale" jeg, hvor jeg er i stand til å kommunisere på en normal måte og fornuften kommer tilbake.

Jeg er så lei av meg selv, at jeg ikke bare kan klare å oppføre meg. Jeg får dårlig samvittighet ovenfor han. Vi har snakket om det, og blitt enige om at han skal prøve å se an hvilket humør jeg er i. Han hadde en periode hvor han absolutt skulle klemme meg når jeg var sint. *GRRRR*. Ikke lurt. Han har blitt flinkere til å lese meg, og dermed unngår vi de værste diskusjonene i disse periodene.

Vi skal også på samlivskurs, og håper kanskje det kan hjelpe oss litt på vei.

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Advarer sambo om det (men han merker det som oftest før eg merker det) og har eg ein dårlig dag og kjenner det sjøl, så ber eg han la meg være litt i fred.

Blir aldri grinete eller deprimert, men kjenner lunta er 10 ganger kortere enn vanlig så eg har lettere for å bli sur eller sinna over småting.

Skrevet

Spiser sjokolade!

(og sier at jeg snart får mensen og prøver å holde meg for meg selv)

Gjest Nanne70
Skrevet

Vil anbefale alle som sliter med PMS å prøve et kosttilskudd beregnet på å minske PMS-plagene, f.eks. Efamol (nattlysolje), Femal(pollenekstrakt)eller Burdock-rot. Fås kjøpt i helsekostforretninger. Har selv brukt nattlysolje i flere år nå, og synes det fungerer bra.

Gjest AnneShirley
Skrevet

Spiser sjokolade!

:enig:

Skrevet

Spiser sjokolade!

Denne :fnise:

Skrevet (endret)

Jeg advarer sambo - at hvis jeg smeller og kjefter, siden jeg har veldig lett for å bli irritert og frustrert over absolutt alt, så er det bare å ignorere det, for det er den onde tvillingen som har overtatt kontrollen for en liten periode :kari:

Men det er meget lett å gjøre meg glad: gi meg et tonn av godteri, så føler jeg meg som en oppblåst, dog meget fornøyd, strandet hval. Sofaen & tven er mine beste venner når jeg er premenstruell.

Endret av ninuska_

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...