Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 Ja, som overskriften sier, hvilken ekstern harddisk har du? Jeg trenger en ekstern harddisk til filmer osv. Er det like greit å kjøpe 1TB først som sist? Hvilken har du, og hva kostet den? Er ikke interessert i å betale ekstra for fancy design, jeg vil ha noe billig og bra!
Minttu Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Jeg har en Western Digital fra Elkjøp, kosta meg vel 800kr og er 1TB. Kan kjøpe 1TB når du førstes skal ha noe, men det spørs vel på hvor mye du har tenkt til å ha der.. Uansett, WD kan abefales! Du kan gå på elkjøp.no og sjekke ut
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Bleh, jeg hater WD. Har aldri hatt en som varer lengre enn 6mnd. Seagate derimot har jeg gode erfaringer med. Har to stykker, og begger har pasert 1 år. En på 1TB og en på 500gb. Å kjøpe på Elkjøp anbefaler jeg, er så enkelt å levere tilbake om den skulle slutte å fungere. I fysisk butikk.
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #4 Skrevet 14. april 2010 Øhm, hele poenget med ekstern harddisk er vel å kunne være noenlunde sikker på at det holder en stund..? Du som hater WD, hvorfor "dør" de så fort? En bruker vel bare en ekstern harddisk til å overføre det en har på PCen som opptar mye plass, en gang iblandt? TS
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 På netonnet.no har de en som heter Packard Bell Carbon 1TB, til 599 kr. Hvordan er den? TS
MissStiles Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Jeg har Lacie 1 TB. Kjøpte den på Clas Ohlsson. Tror jeg betalte under 1000kr. Fornøyd med den. Bruker den mest til lagring av bilder.
CoO Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 har to WD, en 500g og en 1,5t(kjøpte på Datakjeden for 800kr), disse funker bra for meg, og har ikke gått i stykker. Jeg har også en Seagate, men den funker ikke lenger.. Problemet er jo at de er bygd for å stå på en plass og ikke flyttet i rundt for mye.. Men kan absolutt anbefale Western Digital, er mulig de fortsatt har 1,5t for 800 på datakjeden
Gjest Psiv Skrevet 14. april 2010 #8 Skrevet 14. april 2010 Jeg kjøpte meg en WD MyPassport 500G for et halvt år siden, og er kjempefornøyd. Den er rask, solid og praktisk, og kjempefin å ha med overalt.
klikkern Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Jeg har Iomega. Den kostet 750,- hos elkjøp og har 1TB lagringsplass Veldig fornøyd. Og den har definitivt mer enn 6 mnd levetid siden den fortsatt fungerer, og det er et år siden jeg kjøpte den :gjeiper:
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Nei, jeg bruker en ekstern harddisk som en ekstern harddisk, ikke lagringsplass som dras frem en gang i måneden. Her står de på 24/7 og får kjørt seg skikkelig, pluss de blir flyttet rundt på 1-3 ganger i uka. Prøver å behandle dem så fint som mulig, men stående harddisker har ofte en vane med å dette over ende siden jeg har hund og katt. Med slik bruk holder de bare et par måneder før de går tregere og tregere, noe som oftest resulterer i en ødelagt harddisk. Har en fra Maxtor også foresten som er ganske bra. Hehe, forbruksvare i mitt hus
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #11 Skrevet 14. april 2010 Ja, som overskriften sier, hvilken ekstern harddisk har du? Jeg trenger en ekstern harddisk til filmer osv. Er det like greit å kjøpe 1TB først som sist? Hvilken har du, og hva kostet den? Er ikke interessert i å betale ekstra for fancy design, jeg vil ha noe billig og bra! Seagate har ord for å være av det bedre. WD er ok for en rimelig penge. DETTE er et bra kjøp
aluminium Skrevet 15. april 2010 #12 Skrevet 15. april 2010 Jeg har en Seagate Freeagent Xtreme, altså med firewire, på 2TB. Den kostet vel ca 2k. Den har stått og surret og gått mer eller mindre 24/7 siden tidlig i januar, og har ikke slått feil en eneste gang. Utrolig fornøyd med den disken, vel verdt hver eneste krone. Lavt støynivå også, forresten. http://www.amentio.no/Avdelinger/datautstyr/Harddisk/Eksterne/FreeAgent-XTreme---Harddisk---2-TB---eksST320005FPD2E3-RK-917346.aspx Jeg har hatt to WD MyBook Pro, også med firewire, på hhv. 250 og 500GB. Begge var noe forbanna stort dritt. Den på 500GB er nok den jeg har brukt mest, og etter et år eller noe sånt hadde jeg store problemer med å få den til å mounte. Koblet jeg den fra Macen kunne jeg bruke et kvarter på å få den til liv igjen. Ikke nok med det, støynivået var helt hinsides ift. SeaGaten. Dette er kanskje ikke noe problem for mange, men for meg som har den som lagring til et mediasenter i stua, så er det ganske greit med lavt støynivå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå