M_C Skrevet 14. april 2010 #1 Skrevet 14. april 2010 I de siste to månedene har neglene mine begynt å sprekke og flise seg. Det er akkurat som om det andre laget som er på en måte er over "bunnlaget" bare ikke vil feste seg sammen. Det er utrolig frustrerende. Jeg har prøvd å klippe og file ned neglene så langt jeg kan, men uansett hva gjør fliser de seg. Er noen som kan hjelpe meg?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #2 Skrevet 14. april 2010 Bruker du neglelakk og neglelakkfjerner? Å smøre inn med negleolje kan hjelpe endel siden neglelakkfjerner fjerner også alt av naturlig olje fra neglen. Hvis ikke kan det være at du har fått litt b-vitamin mangel feks siden det har skjedd de siste månedene. Forandringer i kost og slikt kanskje?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #3 Skrevet 14. april 2010 Det samme problemet har jeg! Det øverste laget på neglen løsner og detter av slik at tuppene på neglene mine blir kjempetynne. Har funnet ut at det hjelper å droppe neglelakken, også de som skal hjelpe mot svake/flisete negler.
M_C Skrevet 14. april 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2010 Jeg bruker mye neglelakk, og derav også mye neglelakk fjerner. Men jeg har ikke endret kostholdet mitt noe drastisk egentlig i det siste, men dette har i så fall ingenting å gjøre med b-vitamin, for forandringen jeg har gjort i kostholdet er at jeg spiser mer av grønnsaker og frukt.. prøvde å droppe neglelakken, i et par dager men det fortsatte å sprekke så jeg har begynt å ta et tynt lag av blank neglelakk. Men det ser ikke ut til å virke heller. Er det ingenting annet jeg kan gjøre?
Gjest Gudinna Skrevet 14. april 2010 #5 Skrevet 14. april 2010 Syns det høres rart ut at det skal hjelpe å slutte med neglelakk.. Neglelakk gir jo et ekstra beskyttende lag på neglene og for min del forhindrer det at neglene mine fliser seg opp. Men jeg bruker en neglelakkfjerner uten aceton, farge og parfyme, da er den mildere. Men får du i deg nok b-vitaminer? Prøv med et tilskudd og pass godt på at du får i det alt du trenger gjennom kosten
IloveNY Skrevet 14. april 2010 #6 Skrevet 14. april 2010 Kjøp Nail Envy fra OPI!! Og les bruksanvisningen, så du bruker den riktig:) Funker fjell!
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #7 Skrevet 14. april 2010 Er neglene dine harde? Altså veldig lite fleksibilitet.
M_C Skrevet 14. april 2010 Forfatter #8 Skrevet 14. april 2010 Jeg tror ikke det er nødvendig for meg å få tilskudd av b-vitaminer, ettersom jeg spiser veldig mye frukt og grønnsaker hver dag. Men ja, noen av neglene mine er veldig harde, men ikke de som har sprukket. Har det noe å si?
LetThemEatCake Skrevet 14. april 2010 #9 Skrevet 14. april 2010 Fin bild NY! Jag har precis samma problem som du TS, men jag är född med svaga naglar.. Men jag började med Silica för en månad sedan och jag inbillar mig att det är lite bättre nu. Det låter antingen som att du har brist på b-vitamin (eventuellt kalcium) eller som att du exponerar naglarna för mycket vatten eller något annat som gör de svaga. Har du gjort några ändringar på sistone? Börjat på slankekur eller gjort något med dina kostvanor?
Gjest AnonymBruker Skrevet 14. april 2010 #10 Skrevet 14. april 2010 Kanskje http://www.nailtiques.com/products.asp?CategoryID=1 (formula 3) kan være noe? Den hjalp veldig på mine negler, også har jeg gått over til Nailtique foundation 3 som base og forebyggende. Selges på feks http://www.beautybay.com
M_C Skrevet 15. april 2010 Forfatter #11 Skrevet 15. april 2010 Har ikke gått på noen spesiell slankekur annet enn at jeg i såfall har økt inntaket av b-vitaminer. Kan det at neglene sprekker ha noe med kulden kanskje? Vi har hatt en veldig lang vinter i bergen.. Takk for alle tips!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå