Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #1 Skrevet 15. september 2003 Jeg vet ikke hvordan jeg skal skrive dette jeg, men min kjære gjennom 4 år har nå nok en periode hvor han ikke tenner på meg igjen. Dette er så absolutt ikke første gangen. Vi har hatt våre fighter nettopp pga dette. Det skal siers at jeg har lagt på meg de siste årene ( jeg har alltid slitt med overvekt) pga mye psykisk og andre ting. Vi har holdt på å gå fra hverandre to ganger fordi han ikke tenner på meg, men vi har klart å finne en løsning på våre problemer og fått snakket ut. I det siste har jeg merket at han ikke er intressert i sex mer og jeg har vært livredd for at han ikke tenner på meg. Jeg prøvde å spørre han i går, men han ville ikke svare. I dag gjorde jeg noe så dumt som å skrive en sms til han hvor jeg spurte om han hadde problemer med å tenne på meg igjen, og svaret var ”Ja”.. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg vil jo selvfølgelig at han skal tenne på meg, men hva når han nå faktisk ikke gjør det? Det er helt klart at jeg burde slanke meg, men samtidig så syns jeg at han skal godta meg som jeg er. Uff, vet ikke hva jeg prøver å si her, men hva syns dere? Er dette forholdet egentlig verdt noe som helst? Skulle ønske jeg ikke var noe glad i han. Da kunne jeg bare pakke bagen og stikke.. :cry:
Gjest Gjesten Skrevet 15. september 2003 #2 Skrevet 15. september 2003 Ikke så lett å gi deg noen råd her. Om dette går i perioder for han så vil han vel komme over det denne gangen og? Hva gjorde dere for å løse det sist da? Han godttar deg jo som du er, han er jo fortsatt hos deg. Men jeg forstår jo at det er frustrerende at han ikke tenner på deg lenger. Selvfølgelig vil vi jo alle gjerne være attraktive for den vi er glad i, og sex er jo en viktig del av et forhold. Ser ut til at du må gjøre en innsats her med deg selv. Gjør et forsøk på å gå ned et par kilo, ikke sikkert at det skal så mye til. Prøv med sexy undertøy og litt tettsittende klær. En trenger ikke gå i telt om man er litt overvektig, men heller ikke for små klær hvor valkene kommer utenfor. Se om du kan pynte deg litt ekstra, være fin på håret og sminke deg litt fint. Om han er verdt å beholde vet bare du selv. Lykke til.
Gjest Brunhilde Skrevet 15. september 2003 #3 Skrevet 15. september 2003 Du stiller et vanskelig spørsmål. Ideelt sett er det klart at han bør tenne på deg selv om du har gått opp i vekt. Det er innsiden som teller og du er jo den samme som han ble glad i - eller er du det? Jeg også går opp og ned i vekt - akkurat nå er jeg inne i en "tung" periode. Jeg merker at det gjør noe med meg. Jeg føler meg mindre vel, mindre sexy, slipper meg mindre løs i senga...Ja, jeg kler meg mindre pent og sminker meg mindre... Jeg fremstår i det hele tatt som en mindre tiltrekkende person. Jeg sier ikke at dette er tilfellet med deg - men jeg syns du skal spørre samboeren din rett ut og si: "HVA er det som gjør at du ikke tenner på meg?" Jeg mener, du kan jo like godt finne det ut, for hvis det ikke er noe du kan gjøre noe med - så må du jo vurdere å gå. Husk - du fortjener en mann som tenner på deg og er sammen med deg for den du er!
la Flaca Skrevet 15. september 2003 #4 Skrevet 15. september 2003 Startkabler? Nei, den var upassende... Det er nå engang sånn at alle forhold går igjennom perioder der tenningen er dårligere enn ellers. Men det må være vondt å høre det i klartekst fra den man er glad. Seksualiteten er et ømt punkt for alle, vet du... Likevel er det noe positivt i det hele; han er dønn ærlig med deg, og det gjør at dere faktisk kan finne ut av det sammen! Nå skal det sies at alle forhold må pleies, og ingenting kommer gratis. Alle må gjøre anstrengelser for å holde gløden ved like, og sørge for at man fortsatt er attraktiv hos partneren. Her ser jeg ingenting i veien med bevisst å unngå snop og fet mat utenom helgene, selv om det faktisk er et lite offer. Har du derimot en overvekt som er medisinsk betinget, eller har rot i psykiske problemer (som du nevnte), så blir situasjonen en annen. Da vil jeg anbefale at du søker kyndig hjelp. Men når alt kommer til alt er det deg selv du skal ta hensyn til. Ta et oppgjør med roten til problemene dine, så er jeg sikker på at den slanke linjen kommer av seg selv. Og føler du derimot at du har et greit forhold til mat, og et godt forhold til kroppen din, så er det kanskje på tide å bytte ut kjæresten?
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #5 Skrevet 15. september 2003 Jeg vet jeg burde gå ned i vekt og gjøre det jeg kan for at han skal tenne på meg igjen, men jeg mister egentlig mye av motet. Jeg sitter i dette øyeblikk og skriver sms med han ( dum måte å kommunisere på, men..) og han sier at jeg ikke skal slanke meg, men trene. Jeg har sosialfobi, og får angst bare ved tanken på å stikke innom et treningsstudio, men jeg burde bli sunnere i kostholdet. Jeg kan selvfølgelig gå meg noen turer også, helst etter at det er blitt mørkt. Jeg får hjelp mot min sosialfobi og mine andre psykiske plager, men det er en lang vei igjen før jeg er i mål. Det som får meg til å tvile er at han har slitt med å tenne på meg i alle disse årene vi har vært sammen. Noen ganger har det vært tydeligere enn andre ganger, men uansett er dette noe han alltid har slitt med. Jeg kan også forstå hans side av saken. Det kan umulig være lett for han å ha det sånn. Takk til alle dere som får meg til å se ting i et annet perspektiv.
elinia Skrevet 15. september 2003 #6 Skrevet 15. september 2003 Er det på grunn av vekten han ikke tenner på deg, eller er det noe annet? Tenner du på ham? Du skriver at du får angst av tanken på et treningsstudio, og helst liker å gå turer etter det har blitt mørkt. Det er mange måter å trene på uten å måtte være sammen med andre mennesker. Hva med å gå turer i skogen med samboeren din? Trene styrkeøvelser på stuegulvet? Jeg får en følelse av at det ikke er vekten som gjør at han ikke tenner på deg, ei heller at du ikke trener, men noe helt annet.
Gjest GreenSky Skrevet 15. september 2003 #7 Skrevet 15. september 2003 Hmmm... Er det det at han ikke tenner på deg eller har han et generelt "tenningsproblem"....? For i såfall blir jo saken litt anderledes. Hva om dere begynte å trene sammen? Gå turer, jogge, kanskje? Dere vil oppleve ting i felleskap, noe som forhåpentligvis vil styrke samholdet. Dere vil etterhvert få mer og energi og overskudd ----> bedre sexliv?
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #8 Skrevet 15. september 2003 Han sier han ikke tenner på meg pga min overvekt. Han sier også at han mister enda mer tenning når han ser at jeg ikke gjør noe for å bli kvitt kiloene. Jeg kan vel skjønne at han føler det sånn, men det gjør så vondt å stadig vekk få slengt noe sånt i fjeset. Vi har forsøkt å trene litt sammen før, men han har et mye større treningsbehov enn meg, derfor blir jeg som regel bare i veien. Det blir dermed til at jeg må gjøre det meste alene. ja det er klart jeg kan trene hjemme i min egen stue. Gjøre noe øvelser og lignende, og jeg må vel bare innse at jeg må gjøre dette for å i det heletatt redde forholdet mitt. Jeg har slanket meg flere ganger før, klarer å gå ned ca 10 kilo hver gang, men så møter jeg veggen delux, og legger de på meg igjen med en eneste gang. Dette har vel ført til at jeg har mistet fullstendig motet til å slanke meg, fordi jeg blir så skuffet over meg selv. Men jeg skal ikke sitte her å lage unnskyldninger for meg selv. Vi har et problem med tanke på at han ikke tenner på meg, og det er vel bare jeg som kan gjøre noe for å få ting til å bli bedre?
Gjest GreenSky Skrevet 15. september 2003 #9 Skrevet 15. september 2003 Vi har forsøkt å trene litt sammen før, men han har et mye større treningsbehov enn meg, derfor blir jeg som regel bare i veien. Det blir dermed til at jeg må gjøre det meste alene. Joooo, men. Min x var også i super-form i forhold til meg. Men det går jo an å trene sammen likevel, og samtidig gjøre det litt koselig. Hva med for eksempel en søndags-sykeltur med en god og sunn piknik-kurv? Eller bare en gåtur sammen. Hvis du ikke liker å trene sammen med andre, kan du jo kjøpe en eller annen trim-digseboms å ha i stua. Så kan du trene mens du ser på tv! Dere kan jo også legge om kostholdet i felleskap. Spise sunnere. Men jeg skal ikke sitte her å lage unnskyldninger for meg selv. Vi har et problem med tanke på at han ikke tenner på meg, og det er vel bare jeg som kan gjøre noe for å få ting til å bli bedre? Men det er ikke bare opp til deg å bedre dette. Dere har et problem i felleskap, og bude løse det sammen i felleskap også. Det er ikke noe du burde bære på dine skuldre alene. Klem til deg!
Gjest GreenSky Skrevet 15. september 2003 #10 Skrevet 15. september 2003 Du, Gjest, unnskyld at jeg spør, men hvor overvektig er du egentlig? Hvor høy er du, og hvor mange kg?
Gjest Anonymous Skrevet 15. september 2003 #11 Skrevet 15. september 2003 Det min mann sier til meg når vi snakker om utseendet og hvor viktig det er for tenningen, er at hvis jeg hadde gitt blaffen i hvordan jeg ser ut, hadde han følt at jeg hadde tatt ham for gitt. I tillegg bestemmer en ikke selv hva en tenner på, det ligger dypt begravet i "computeren". Så selv om han ideelt sett skulle tenne på deg samme hvordan du ser ut, så gjør han ikke det, og det kan han ikke noe for. Enkelt og greit må du selv gjøre noe for å nærme deg hans tenningsmønster, men da må du selvsagt vite hva det er han tenner på, og hva han synes er turn-off. Du må ta en prat med ham, være åpen for hans syn på saken. Hvis han opplever forståelse og åpenhet fra deg, kan det og at du i tillegg gjør ditt for å komme ham i møte være en god start. Tror du må se ham litt mer som person i stedet for å fokusere på hva som er vanskelig for deg.
Gjest Nabodama ikke innl Skrevet 15. september 2003 #12 Skrevet 15. september 2003 Det min mann sier til meg når vi snakker om utseendet og hvor viktig det er for tenningen, er at hvis jeg hadde gitt blaffen i hvordan jeg ser ut, hadde han følt at jeg hadde tatt ham for gitt. I tillegg bestemmer en ikke selv hva en tenner på, det ligger dypt begravet i "computeren". Så selv om han ideelt sett skulle tenne på deg samme hvordan du ser ut, så gjør han ikke det, og det kan han ikke noe for. Enkelt og greit må du selv gjøre noe for å nærme deg hans tenningsmønster, men da må du selvsagt vite hva det er han tenner på, og hva han synes er turn-off. Du må ta en prat med ham, være åpen for hans syn på saken. Hvis han opplever forståelse og åpenhet fra deg, kan det og at du i tillegg gjør ditt for å komme ham i møte være en god start. Tror du må se ham litt mer som person i stedet for å fokusere på hva som er vanskelig for deg.
Gjest Mirabell Skrevet 15. september 2003 #13 Skrevet 15. september 2003 Elsker han deg virkelig nok, hvis han ikke elsker deg akuratt som du er? Burde vel føle tiltrekkning og lyst for den personen man dele livet med og elsker....? Jeg bare spør......
Gjest Anonymous Skrevet 17. september 2003 #14 Skrevet 17. september 2003 Elsker han deg virkelig nok, hvis han ikke elsker deg akuratt som du er? Burde vel føle tiltrekkning og lyst for den personen man dele livet med og elsker....? Jeg bare spør...... Ja det gjør han. Er ikke i tvil om det, men det hender jeg har tenkt samme tanke som deg rundt det. Nabodama; Jeg prøver å gjøre det jeg kan for han. Jeg steller meg hver dag, sminker meg osv. Jeg har snakket med han flere ganger om dette, og han sier vel igrunn bare at jeg skal gjøre noe med overvekta. Han har ikke sagt at der noe annet han ikke tenner på. Jeg fokuserer også på han som en person, tvil ikke på det, derfor sier jeg også at jeg prøver å forstå hans side av saken, for det kan umulig være lett for han å leve i et forhold når han har de problemene med meg som han tydeligvis har. Samtidig så vet han faktisk hva han gikk inn i den gangen han ble sammen med meg, for jeg var overvektig den gangen også..Men som sagt, jeg skal ikke lage unnskyldninger for meg selv. Men du har rett i at jeg må gjøre det som skal til å for nærme meg hans tenningsmønster.. Green SKy; Jeg har skaffet meg en liten sånn treningsak nå, så jeg har startet å trene litt i stua Syns igrunn det er vanskelig og vondt å forholde meg til alt sammen, men jeg vet at han elsker meg og jeg elsker han, så jeg må bare prøve å jobbe med overvekten på et eller annet vis. Leger og slikt har sagt jeg ikke bør slanke meg før jeg får orden på det psykiske, men det gjør ingen skade å trene litt og prøve å spise fornuftig..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå